/ اخبار ارز دیجیتال / همزمان با افزایش قیمت اتر (Ether) و سوشی سواپ (SushiSwap) ، دارایی های قفل شده در دیفای به 18 میلیارد دلار رسید

زمان مطالعه : 3 دقیقه

همزمان با افزایش قیمت اتر (Ether) و سوشی سواپ (SushiSwap) ، دارایی های قفل شده در دیفای به 18 میلیارد دلار رسید

طبق گزارش دیفای پالس ، ارزش کل قفل شده در امور مالی غیرمتمرکز به 18 میلیارد دلار رسیده است.

همزمان با افزایش قیمت اتر (Ether) و سوشی سواپ (SushiSwap) ، دارایی های قفل شده در دیفای به 18 میلیارد دلار رسید

طبق گزارش دیفای پالس ، ارزش کل قفل شده در امور مالی غیرمتمرکز به 18 میلیارد دلار رسیده است.

نمودار دارایی های قفل شده در دیفای. منبع:  DeFi Pulse

در این رابطه بخوانید‌ : شیبا اینو چیست و چه کاربردی دارد؟

گرچه نمودار نشان می دهد که پذیرش دیفای در حال رشد است ، برای درک صحیح آن نیاز به تفسیر دقیق تری است. ارزش کل قفل شده در این سناریوها اغلب یک معیار ناقص است. تفاوت در نحوه شمارش ، اتخاذ پروتکل هایی برای افزایش مصنوعی آن ، یا فقط افزایش قیمت دارایی های مبنا می تواند رشد مصنوعی را که درواقع وجود ندارد ایجاد کند.

 

شاخص دارایی های کل قفل شده یا (TVL) ایجاد شده توسط (DappRadar) ، که کل ارزش قفل شده را با تعیین قیمت دارایی از ابتدای دوره مورد بررسی محاسبه می کند ، می تواند به بررسی دقیق تر وضعیت کمک کند.

ارزش کل قفل شده طبق گزارش DappRadar

این شاخص نشان می دهد که دیفای از اکتبر سال 2020 رشد بسیار کمی داشته است. با قیمت های ثابت ، ارزش کل قفل شده حدود 9 میلیارد دلار طی کل بازارهای صعودی بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) بوده است. این بدان معنی است که جریان خالص دارایی های جدیدی وجود نداشته است و فقط دارایی موجود از نظر ارزش به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

 

با این وجود ، جهش قابل توجهی در میزان دارایی های قفل شده بین 4 ژانویه و 5 ژانویه رخ داده است ، که عمدتا به سوشی سواپ (SushiSwap) نسبت داده می شود. این اکسچنج غیرمتمرکز از طریق پاداش های توکن سوشی سواپ (SUSHI) خود همچنان به جذب نقدینگی ادامه می دهد. هدف گزینه (Onsen) که به تازگی راه اندازی شده است ایجاد انگیزه برای مجموعه ای از چرخش های نقدینگی است که در درجه اول شامل توکن های کوچکتر می شود . این اکسچنج طی یک روز حدود 2000 بیت کوین (BTC) به ارزش 62 میلیون دلار ، 40 میلیون توکن دای (Dai) و 60،000 اتر (ETH) به ارزش 60 میلیون دلار را جمع آوری کرده است.

 

یکی دیگر از دارایی های اصلی در شاخص (TVL) ، توکن سینتیتکس (SNX) است ، اما آن را می توان تا حد زیادی به افزایش 30 درصدی قیمت (SNX) نسبت داد. این توکن برای وثیقه گذاری دارایی های مصنوعی (synthetic asset) تولید شده در پلتفرم استفاده می شود ، بنابراین افزایش قیمت آن تأثیر مستقیمی بر میزان پذیرش پلتفرم دارد.

 

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال ترون چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

گرچه میزان دارایی های سرمایه گذاری شده در حوزه دیفای اخیراً راکد بوده است ، اما این حوزه همچنان روند حجم و پذیرش سالمی را نشان می دهد. کارمزد های بالای اتریوم (Ethereum) احتمالاً مانع رشد بیشتر می شود ، اما فناوری های مقیاس پذیری مبتنی بر رول‌ آپ (Rollup) ممکن است به زودی این مشکل را رفع کنند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید