/ قانون‌گذاری / 4 پیش بینی جسورانه برای بیت کوین پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

1 هفته پیش

زمان مطالعه : 7 دقیقه

4 پیش بینی جسورانه برای بیت کوین پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وعده داده است که در صورت پیروزی گنسلر را برکنار خواهد کرد، اما این اتفاق قبلاً هرگز رخ نداده است. به طور معمول روسای SEC زمانی استعفا می دهند که تغییری در کاخ سفید در طول دوره آنها ایجاد شود. اگر شاهد پیروزی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور باشیم، عجیب نیست که دولت او موضعی مشابه با حریفش در تلاش برای جلب توجه صنعت کریپتو داشته باشد.

4 پیش بینی جسورانه برای بیت کوین پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بیت کوین BTC در بیش از سه دوره قبلی انتخابات آمریکا وجود داشته است با این حال، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2024 اولین باری است که بیت کوین (و به طور کلی رمزارزها) به عنوان یک موضوع کلیدی انتخاباتی در نظر گرفته می شود. اما این شکل مدرن پول چه نقشی در آینده قدرتمندترین اقتصاد جهان خواهد داشت؟

بر اساس گزارش فدرال رزرو، تنها 3 درصد از قدرت خرید اولیه دلار در سال 2024 باقی ماند و بسیاری از اقتصادهای در حال توسعه به فکر جایگزینی برای دلار برای تجارت هستند. همچنین نگرانی هایی وجود دارد که تصمیمات فعلی سیاست پولی که برای جلوگیری از رکود اتخاذ می شود، می تواند به تورم شدید دلار و کاهش رشد اقتصادی منجر شود. در سال‌های اخیر، اقتصاد بین دوره‌های رشد انفجاری،در نوسان بوده و افزایش تنش ها و درگیری های ژئوپلیتیکی چند سال گذشته بر این نوسانات افزوده است.

بیت کوین از زمان ظهور، توسط بسیاری به عنوان یک محافظ بالقوه در برابر نوسانات اقتصادی برای طبقه متوسط ​​در نظر گرفته شده است. این دارایی در برابر تورم مقاوم است که می تواند استقلال مالی را برای طبقه متوسط و ​​ضعیف به ارمغان بیاورد، اما دلار همچنان پشتوانه اقتصاد جهانی است. دلار با وجود کاهش قدرت خرید، اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران خرد را حفظ کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : اثبات سهام واگذار شده چیست؟و چگونه کار میکند؟

در ادامه چهار چهار پیش‌بینی جسورانه در مورد تأثیر انتخابات امسال آمریکا بر آینده بیت‌کوین و دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده را بررسی خواهیم کرد.

صرف نظر از اینکه چه کسی برنده می‌شود، گری گنسلر دیگر ریاست SEC را بر عهده نخواهد داشت

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، از زمان ریاست خود، طرفداران کمی در جامعه ارزهای دیجیتال داشته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وعده داده است که در صورت پیروزی گنسلر را برکنار خواهد کرد، اما این اتفاق قبلاً هرگز رخ نداده است. به طور معمول روسای SEC زمانی استعفا می دهند که تغییری در کاخ سفید در طول دوره آنها ایجاد شود. اگر شاهد پیروزی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور باشیم، عجیب نیست که دولت او موضعی مشابه با حریفش در تلاش برای جلب توجه صنعت کریپتو داشته باشد.

پیروزی هریس می تواند به نفع بیت کوین و پیروزی ترامپ به نفع اتریوم باشد

بیت کوین تا حد زیادی به عنوان کالایی عمل می کند که وقتی نرخ بهره ایالات متحده کاهش می یابد و سرمایه ارزان تر می شود، جریان ورودی قابل توجهی را ثبت می کند. با توجه به اینکه دولت هریس احتمالاً شاهد ادامه سیاست پولی فعلی و افزایش مخارج دولت خواهد بود، بازار کریپتو باید ثابت بماند و احتمالاً صعود کند. برعکس، پیروزی ترامپ به معنای انگیزه‌هایی برای شرکت‌های رمزارز برای رشد در ایالات متحده است. می‌توان گفت که در دولت ترامپ، چارچوب نظارتی واضح‌تری در راه است و در نتیجه فرصت‌های بیشتری در دنیای (DeFi) فراهم خواهد شد. با توجه به اینکه اکوسیستم DeFi عمدتاً بر بستر اتریوم Ethereum ساخته شده، پیروزی دولت ترامپ احتمالاً به نفع اتریوم و سایر پروتکل های لایه 1 خواهد بود.

درصورت پیروزی هریس ممکن است شاهد مالیات بر عایدی سرمایه کریپتو باشیم

در حالی که پیروزی در انتخابات به هریس اجازه می‌دهد تا برنامه سیاست خود را تدوین کند، او سه سال و نیم در دولتی خدمت کرده که ایده مالیات بر عایدی رمزارزها را مطرح کرده است. با توجه به میزان سرمایه ای که قرار است به این طبقه دارایی سرازیر شود، به احتمال زیاد دولت ایالات متحده تلاش می کند بخشی از این سرمایه را از طریق مالیات دریافت کند. افزایش مالیات‌ها در دولت ترامپ کمتر محتمل به نظر می‌رسد، زیرا بارها اعلام کرده حامی سرمایه گذاران کریپتو خواهد بود.

ترامپ پیش از انتخابات، طرحی رسمی درباره بیت کوین و دارایی های دیجیتال منتشر خواهد کرد

در حالی که هریس تا حد زیادی در مورد دارایی‌های دیجیتال در مسیر مبارزات انتخاباتی ساکت بوده است و تنها در کنار دیگر فناوری‌های نوظهور به آن اشاره می‌کند، ترامپ رسماً از رای حامیان کریپتو استقبال می‌کند. رئیس جمهور سابق اولین و تنها رئیس‌جمهوری بود که تابستان امسال در رویداد بیت‌کوین نشویل در سال 2024 شرکت کرد، جایی که اعلام کرد آینده بیت‌کوین در ایالات متحده خواهد بود. او همچنین پروژه DeFi خود را با نام World Liberty Financial راه اندازی کرده است.

ترجمه شده توسطمجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید