/ اخبار آلت کوین ها / رشد 100 درصدی یرن فایننس در کمتر از 3 هفته؛ احتمال پولبک قیمت

زمان مطالعه : 5 دقیقه

رشد 100 درصدی یرن فایننس در کمتر از 3 هفته؛ احتمال پولبک قیمت

رشد 100 درصدی یرن فایننس در کمتر از 3 هفته؛ احتمال پولبک قیمت

خریدهای اخیر یرن فایننس با حجم اندکی همراه است که نشان می دهد خریداران کافی برای حمایت از رالی صعودی این توکن وجود ندارد.

به نظر می رسد یرن فایننس (YFI) پس از پنج روز افزایش متوالی و رسیدن به 42000 دلار، برای اصلاح قیمتی آماده است. نکته قابل توجه، نبود حجم خرید کافی همراه با ریسک های اشباع خرید است که احتمال ریزش قیمت را نشان می دهد.

رالی صعودی یرن فایننس تا به حال

در این رابطه بخوانید‌ : اتریوم چیست و چگونه کار میکند؟

قیمت یرن فایننس با افزایش کمی بیشتر از 47 درصدی در مدت پنج روز به 41970 دلار رسید و معامله گران سرمایه خود را از ارزهای دیجیتال با ارزش بازاری بالا مانند بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) خارج کرده و به دنبال فرصت های کوتاه مدت در بازار آلت کوین ها بودند.

یرن فایننس یکی از ذینفعان این مهاجرت سرمایه بود، با توجه به اینکه ارزش آن در برابر بیت کوین و اتریوم تنها در پنج روز تقریبا 47 درصد و 41.50 درصد افزایش یافت. در همین حال، دلیل اصلی علاقه خرید ناگهانی یرن فایننس از سوی معامله گران، یک برنامه بازخرید توکن بود.

عملکرد روزانه قیمت جفت ارزهای یرن فایننس به اتریوم (YFI/ETH) و بیت کوین (YFI/BTC) پس از اعلام برنامه بازخرید توکن. منبع: TradingView

در 16 دسامبر، تیم یرن فایننس اعلام کرد که بیش از 7.5 میلیون دلار توکن یرن فایننس را از بازار آزاد با قیمت متوسط ​​26651 دلار به ازای هر توکن خریداری کرده است. آنها همچنین وجود 45 میلیون دلار پول نقد اضافی در خزانه خود را فاش کردند که از آن برای ادامه بازخرید یرن فایننس استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این، انجمن سالانه مالی همچنین پیشنهاد داد که خزانه داری یرن فایننس بخشی از بازخرید را به دارندگان یرن فایننس که فعالانه در بخش حاکمیتی این توکن شرکت می کنند، پاداش دهد. این پیشنهاد در حال حاضر با جزئیات کامل در مرحله رای گیری است.

قیمت یرن فایننس در برابر دلار آمریکا پس از اعلام بازخرید توکن بیش از 100 درصد افزایش یافت.

خطرات اصلاح قیمت یرن فایننس

با این حال، علیرغم افزایش قیمت یرن فایننس، حجم معاملات آن کاهش یافته که نشان دهنده تردید معامله گران به حرکت صعودی آن است.

نمودار قیمت روزانه یرن فایننس با نمایش واگرایی قیمت و حجم. منبع: TradingView

همچنین بخوانید : نحوه خرید و فروش قراردادهای آپشن بیت کوین

به طور معمول، یک واگرایی نزولی بین قیمت و حجم، تا زمانی که میزان باور به رشد قیمت در بین معامله گران افزایش یابد، منجر به اصلاح یا تثبیت قیمتی می شود. در نتیجه، احتمال اینکه یرن فایننس رشد قیمت‌ خود را متوقف کند بالاست و شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه آن نیز وارد محدوده اشباع خرید بیش از 70 می‌ شود که یک سیگنال فروش است.

علاوه بر این، همانطور که در نمودار زیر توسط فیبوناچی اصلاحی نشان داده شده افزایش قیمت توکن یرن فایننس، آن را به نقطه عطف شناخته شده نزدیک به سطح 40000 دلار نزدیک کرده است.

نمودار قیمتی سه روزه جفت ارز یرن فایننس به دلار با سطوح ورودی و خروجی فیبوناچی. منبع: TradingView

سطح 0.618 فیبوناچی نزدیک به 40,113 دلار، تلاش‌ های صعودی یرن فایننس در طول روز را محدود کرده است. همین سطح در متوقف کردن افزایش قیمت توکن یرن فایننس بین اکتبر و نوامبر نیز موثر بود و بعدا قیمت آن را به کف قیمتی 12 ماهه خود یعنی نزدیک به 17000 دلار رساند.

با این وجود، اگر خریداران موفق شوند قیمت یرن فایننس را به بالای سطح 0.618 فیبوناچی برسانند، ممکن است توکن را از محدوده چند ماهه خود که با حدود 25500 دلار به عنوان حمایت و 40000 دلار به عنوان مقاومت تعریف شده است، خارج کنند. در این سناریو، هدف صعودی بعدی یرن فایننس ممکن است به سمت خط 0.5 فیبوناچی در حدود 51000 دلار باشد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین