/ اخبار ارز دیجیتال / کسپرسکی: حملات فیشینگ کریپتو طی یک سال 40 درصد افزایش یافته است

زمان مطالعه : 3 دقیقه

کسپرسکی: حملات فیشینگ کریپتو طی یک سال 40 درصد افزایش یافته است

به نظر می رسد در زمینه حملات سایبری مرتبط با ارزهای دیجیتال، استفاده از تهدیدات مالی سنتی مانند بدافزارهای دسک‌تاپ و بانکداری تلفن همراه کاهش یافته و به فیشینگ تغییر کرده است.

کسپرسکی: حملات فیشینگ کریپتو طی یک سال 40 درصد افزایش یافته است

کسپرسکی (Kaspersky)، شرکت ارائه‌دهنده خدمات امنیت سایبری و ضد ویروس روسی بیش از 5 میلیون حمله فیشینگ کریپتو را در سال شناسایی کرد، در حالی که این رقم در سال 2021 کمی بیش از 3.5 میلیون بود.

به نظر می رسد در زمینه حملات سایبری مرتبط با ارزهای دیجیتال، استفاده از تهدیدات مالی سنتی مانند بدافزارهای دسک‌تاپ و بانکداری تلفن همراه کاهش یافته و به فیشینگ تغییر کرده است.

کسپرسکی، ارائه‌دهنده خدمات امنیت سایبری و ضد ویروس روسی فاش کرد که حملات فیشینگ ارزهای دیجیتال شاهد افزایش 40 درصدی نسبت به سال گذشته در سال 2022 بوده است. این شرکت 5,040,520 حمله فیشینگ کریپتو را در سال شناسایی کرده است. این حملات در سال 2021 حدود 3,596,437 بوده است.

در این رابطه بخوانید‌ : استیکینگ آفلاین (Offline staking) چیست؟

یک حمله فیشینگ معمولی شامل دسترسی به سرمایه گذاران از طریق وب سایت ها و کانال های ارتباطی جعلی است که شبیه شرکت های رسمی است. سپس از کاربران خواسته می شود تا اطلاعات شخصی مانند کلیدهای خصوصی را به اشتراک بگذارند که در نهایت به مهاجمان دسترسی غیرمجاز به کیف پول ها و دارایی های کریپتو را می دهد.

اخیراً، در ماه مارس، شرکت ارائه‌دهنده کیف پول های سخت افزاری ارزهای دیجیتال ترزور Trezor هشداری درباره تلاش‌ها برای سرقت ارز دیجیتال کاربران با فریب سرمایه‌گذاران برای وارد کردن عبارت بازیابی آنها را منتشر کرد.

در یک نظرسنجی که توسط کسپرسکی در سال 2022 انجام شد، از هر هفت پاسخ‌دهنده، یک نفر اعتراف کرد که تحت تأثیر حملات فیشینگ ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. در حالی که حملات فیشینگ عمدتا شامل کلاهبرداری های هدایایی یا صفحات فیشینگ کیف پول جعلی است، مهاجمان به توسعه استراتژی های خود ادامه می دهند.

به گفته کسپرسکی، «کریپتو همچنان نماد ثروتمند شدن سریع با کمترین تلاش است» که کلاهبرداران را به نوآوری در تکنیک‌ها ترغیب می‌کند تا سرمایه‌گذاران بیشتری را قربانی کنند.

سرمایه گذاران اربیتروم Arbitrum اخیراً در معرض یک لینک فیشینگ از طریق سرور رسمی Discord خود قرار گرفتند. گزارش شده است که یک هکر حساب Discord یکی از توسعه دهندگان Arbitrum را هک کرده است، که برای به اشتراک گذاشتن یک اعلامیه جعلی با یک لینک فیشینگ استفاده می شود.

برای خرید و فروش تتر به مارکت نیپوتو مراجعه کنید.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین