/ اخبار آلت کوین ها / یو اس تی(UST) بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز از نظر ارزش بازار

زمان مطالعه : 5 دقیقه

یو اس تی(UST) بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز از نظر ارزش بازار

یو اس تی(UST) بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز از نظر ارزش بازار

ارز یو اس تی (UST)، یکی از استیبل کوین های پروژه ترا (TERRA)، پس از پیشی گرفتن از رقیب مبتنی بر اتریوم خود، دای (DAI)، به بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. یو اس تی، اکنون بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز در بازار است و برای اکوسیستم ترا، که اکنون در میان ده ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد، رشد سالانه چشمگیری را به همراه داشته است.

یو اس تی از دای پیشی گرفت

یو اس تی، یکی از استیبل کوین‌های مشتق شده از پروژه ترا، به با ارزش‌ترین پروژه در نوع خود از نظر ارزش بازار تبدیل شده است، و جایگاه دای را (یک استیبل کوین غیرمتمرکز دیگر)، تصاحب کرده است. یو اس تی توانست از ارزش بازار 182 میلیون دلاری در ابتدای سال 2021 به بیش از 9 میلیارد دلار در دسامبر افزایش یابد.

اکنون، یو اس تی جایگاه جدید خود را به عنوان چهارمین استیبل کوین با بیشترین ارزش بازار، پس از یو اس دی تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC)، و دلار بایننس (BUSD) که همگی استیبل کوین های متمرکز هستند، تقویت می کند. در حالی که این کوین ها با سپرده گذاری وثیقه برای پشتوانه توکن ها در بازار کار می کنند، یو اس تی یک استیبل کوین الگوریتمی است که از با استفاده از یکی دیگر از توکن های اکوسیستم ترا ( لونا لونا) وابستگی خود به دلار آمریکا را به تعادل می رساند.

در این رابطه بخوانید‌ : اکسپلویت در حوزه ارزهای دیجیتال: اکسپلویت (Exploit) چیست؟

رشد سایر استیبل کوین های غیرمتمرکز و لونا

در 30 روز گذشته، سایر استیبل کوین های غیرمتمرکز نیز از نظر ارزش بازار رشد کرده اند. توکن هایی مانند فرکس (Frax) و میم (MIM) بیش از 30 درصد افزایش یافته اند و فرکس حتی از نظر ارزش بازار به 40 درصد رسیده است. این توکن‌های غیرمتمرکز به نقطه مرکزی صدور وابسته نیستند و نمی‌توانند توسط یک مرجع مرکزی مسدود شوند.

با توجه به افزایش توجه قانونگذاری ها به پیشرفت استیبل کوین هایی مانند یو اس دی تتر و یو اس دی کوین، برخی معتقدند که این استیبل کوین های جایگزین، رشد بیشتری را تجربه خواهند کرد و کاربران بنا به دلایلی به این کوین ها هجوم می برند. اما حتی با وجود این همه رشد، یو اس دی تتر همچنان پرمصرف‌ترین استیبل کوین در اکسچینج ها است، و در روز گذشته با بیش از ۶۸ میلیارد دلار ارزش توکن مبادله شده است.

رشد  یو اس تی همچنین موجب افزایش قیمت لونا، به بالاترین سقف تاریخی اش شده است. کاربران برای ضرب یو اس تی در پروتکل ترا، باید لونا را بسوزانند و این کار باعث می شود توکن کمیاب تر شود. قیمت لونا، از 0.64 دلار در ژانویه امسال به بیش از 80 دلار رسید، که نشان از رشد 125 برابری در کمتر از یک سال دارد.

بنیانگذار و مدیر عامل ترافورم لبز (Terraform Labs)، اعلام کرد :« با هدف محافظت از نوسانات یو اس تی در زمان های استرس زای بازار و با استفاده از روش سیستم مدیریتی، طرحی برای ایجاد یک نسخه پشتیبان از یو اس تی در قالب بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال ارائه خواهد کرد».

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین