/ اخبار بیت کوین / هیئت منصفه کلیمن علیه رایت : کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین است

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

هیئت منصفه کلیمن علیه رایت : کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین است

هیئت منصفه کلیمن علیه رایت : کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین است

حکم منتشر شده این است که دکتر کریگ رایت (Dr. Craig Wright) ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) است و دیو کلیمن (Dave Kleiman) ارتباطی به این موضوع نداشته و هیچ سهمی از ثروت چند میلیارد دلاری ساتوشی ندارد.

هیئت منصفه کلیمن علیه رایت امروز به نفع کریگ استیون رایت رای داده است. هیئت منصفه، پرداخت جریمه را فقط برای شرکت W&K Info Defense Research LLC، شرکتی که ایرا (Ira) از آن برای شکایت از دکتر رایت استفاده کرد ، اعمال کرد. این بدان معناست که هیئت منصفه دریافتند دیو کلیمن هیچ نقشی در پروژه ساتوشی ناکاموتو نداشته است و رایت به اشتباه بر دارایی شرکت W&K کنترل داشته است. برای این موضوع ، رایت باید 100 میلیون دلار به W&K بپردازد اما از اکثر اتهامات تبرئه شده است.

با این حال، حتی کاملا مشخص نیست که مالک شرکت W&K کیست یا اینکه آیا ایرا کلیمن از طرف آن حق شکایت از رایت را داشته است یا خیر. این احتمالا برای ایرا کلیمن که امیدوار بود از ساتوشی ناکاموتو پولی بگیرد، بسیار مشکل ساز خواهد بود. در عوض، او باید به دادگاه دیگری توضیح دهد با توجه به اینکه به نظر می رسد مالکیت و کنترل شرکت W&K در اختیار کسی جز لین رایت (Lynn Wright) یعنی همسر سابق رایت نیست چگونه ادعا می کرد به نمایندگی از این شرکت از کریگ رایت شکایت کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : لیکویید استیکینگ چیست؟مقایسه استیکینگ و لیکویید استیکینگ

آندرس ریورو (Andrés Rivero) پس از صدور حکم در بیانیه ای گفت:تصمیمی که امروز توسط هیئت منصفه گرفته شد بیش از پیش حقیقت را نشان می دهد: دکتر کریگ رایت خود ساتوشی ناکاموتو، تنها خالق بیت کوین و فناوری بلاکچین (blockchain)  است و کریگ رایت شراکتی با دیوید کلیمن در ایجاد بیت کوین نداشته است.

هیئت منصفه شواهدی را که رایت دارای 3208 ثبت اختراع مربوط به بیت کوین و فناوری بلاکچین است به رسمیت شناخت. رایت مطالب زیادی در مورد بیت کوین و کد آن نوشته است و پروتکل اصلی بیت کوین را در بیت کوین ساتوشی ویژن (BSV) بازیابی کرده است.

اکنون که هویت مخترع بیت کوین تایید شده، دکتر رایت قصد دارد به قول خود مبنی بر توانمندسازی گروه های به حاشیه رانده شده از طریق بزرگترین سیستم مالی عصر مدرن عمل کند: بیت کوین ساتوشی ویژن به مردم این امکان را می دهد که به بخشی از جهان سرمایه داری تبدیل شوند و شروع به فروش، تجارت، ساختن جهان خود کنند، نه به این دلیل که مجبورند از دولت کمک های مالی بگیرند، بلکه به این دلیل که می توانند با برای خود کار کنند. دکتر رایت قصد دارد تا بیت کوین ساتوشی ویژن را به چیزی پایدار و ماندگار تبدیل کند.

این حکم پس از یک بحث و بررسی صادر شد که در ابتدا هیئت منصفه به قاضی بت بلوم (Beth Bloom) گفت بر سر هیچ یک از سؤالاتی که از آنها برای تصمیم گیری پرسیده شده بود، به توافق نرسیدند. بلوم از آنها خواست تا برای دستیابی به توافق، دوباره تلاش کنند.

این شکایت توسط ایرا کلیمن (Ira Kleiman)، برادر متخصص امنیت سایبری دیو کلیمن، ارائه شده و مربوط به اختراع بیت کوین بود. به گزارش ایرا، دکتر رایت نه تنها بیت کوین را با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو اختراع کرد، بلکه این کار را با مشارکت دیو انجام داد. به گفته ایرا، برادرش مستحق دریافت سهمی از دارایی‌ ها به میزان 1.1 میلیون بیت کوین و یک بسته نرم‌افزاری به ارزش ده‌ ها یا صدها میلیارد دلار بود.

دکتر رایت هرگز نقش دیو کلیمن در اختراع بیت کوین را انکار نکرده بود. او به هیئت داوران گفت که ، نقش دیو را در این پروژه حیاتی می‌ داند، اما او در ایجاد آن بیشتر از حمایت اخلاقی و اصلاح برخی از نوشته‌ های اولیه ساتوشی، مانند وایت پیپر، کمکی نکرده است.

از سوی دیگر، ایرا می گوید که این دو شرکای تجاری بودند و دیو کلیمن مستحق نصف ثروت ساتوشی ناکاموتو است.

هیئت منصفه هفته‌ها ، هزاران صفحه گزارش و ساعت‌ ها شهادت را بررسی کرد.شواهد زیادی وجود داشت که دکتر رایت سازنده بیت کوین در سال 2008 است، فرمانده نیروی هوایی RAAF دان لینام (Don Lynam) شهادت داد که رایت قبل از انتشار بیت کوین یک نسخه کپی شده پیش نویس از وایت پیپر بیت کوین را به او داده است، اجرای اولین نود های بیت کوین به دستور رایت، اشکال اولیه پروژه ای که او سال ها قبل از انتشار بیت کوین در استخدام خود در BDO توسعه داده بود و برخی ایمیل ها نشان می داد دکتر رایت از سال 2009 با مقادیر زیادی بیت کوین معامله می کرد.

از سوی دیگر، شواهد بسیار کمی مبنی بر دست داشتن دیو کلیمن در ایجاد بیت کوین وجود دارد. در واقع، شواهد کمی وجود دارد که دیو اصلا بیت کوینی در اختیار داشته باشد.

به عنوان مثال، شهادت پزشکی نشان داد که دیو بسیار بیمار بود و نمیتوانست در توسعه بیت کوین کمک کند، و علیرغم اینکه او در فقر مرده بود، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دیو سعی کرده از ثروت هنگفت بیت کوین خود در ماه های قبل از مرگش استفاده کند، وجود ندارد. دوستان او همگی شهادت دادند که هرگز نشنیده‌ اند که دیو تا زمانی که زنده بود درباره بیت‌ کوین صحبت کند.

برای هیئت منصفه در میامی، شواهد نشان می دهد که هیچ مشارکتی بین این دو وجود نداشته است.

همچنین بخوانید : حد ضرر (Stop-Loss) در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

در اصل، این حکم به این نتیجه می رسد که ساتوشی ناکاموتو تنها یک نفر است و کسی جز کریگ رایت نیست.

ظاهرا هیئت منصفه با این استدلال شاکی مبنی بر اینکه رایت تصمیم گرفته بود پس از مرگ دیو، سهم او را بدزدد و قراردادهایی جعل کرد تا نقل و انتقالات توافقی به نظر برسد، قانع نشدند. این اسناد ظاهرا از تحقیقات اداره مالیات استرالیا (ATO) در مورد چندین شرکت رایت برداشته شده است، اگرچه منشا آنها مشکوک است اما هیچ یک مستقیما به ادعای دخالت دیو کلیمن در بیت کوین مربوط نمی شود.

تمام اسناد و مواردی که وکلای ایرا می گویند ثابت می کند دکتر رایت دروغ می گوید، به نظر می رسد که هدف شاکیان تبدیل محاکمه به همه پرسی در خصوص اعتبار رایت باشد.

موضوع جعل در روزهای پایانی محاکمه برای شاکیان نتیجه معکوس داشت، و مشخص شد یکی از شواهد کلیدی در پرونده شاکی که ایمیلی است که ظاهرا رایت از دیو کلیمن دعوت می کند تا در اوایل سال 2008 با او روی بیت کوین کار کند، احتمالا توسط شخصی غیر از رایت جعل شده است. این ایمیل تنها مدرکی بود که نشان می داد دیو کلیمن قبل از اینکه بیت کوین از طریق وایت پیپر در سال 2009 منتشر شود در مورد آن شنیده بود.

اینکه پرونده رایت به کجا می‌ رسد، یک سوال مبهم است. بدون شک، مالکیت W&K باید مشخص شود، و چه کسی می داند که آیا ایرا کلیمن توان فیزیکی یا مالی دارد که در دادگاه استدلال کند W&K واقعا به او تعلق دارد یا خیر.

فراتر از آن، دادخواست کلیمن علیه رایت تنها یکی از پرونده هایی است که خالق بیت کوین با آن درگیر است. در واقع، پیروزی بر کلیمن آخرین پیروزی است که برای رایت به یک برد بزرگ تبدیل شده است. در 12 ماه گذشته، رایت علیه هادلونات (Hodlonaut) و پیتر مک کورمک (Peter McCormack) در خصوص پست‌ هایی که رایت را کلاهبردار خوانده بودند، شکایت کرده است و با موفقیت حق چاپ خود را در وایت پیپر بیت کوین علیه توسعه دهنده بیت کوین به نام کوبرا ( Cøbra) اعمال کرده است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین