/ اخبار ارز دیجیتال /  نایب رئیس علی بابا:«به صنعت کریپتو علاقه دارم»

زمان مطالعه : 5 دقیقه

 نایب رئیس علی بابا:«به صنعت کریپتو علاقه دارم»

 نایب رئیس علی بابا:«به صنعت کریپتو علاقه دارم»

جو تسای (Joe Tsai)، نایب رئیس اجرایی شرکت علی‌بابا، بزرگ‌ترین پلتفرم خرده‌فروشی آنلاین چین، صبح امروز با توئیت «من ارزهای دیجیتال را دوست دارم»، آشوب به پا کرد. جالب اینجاست که چین سیاست جدی را علیه ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است و انواع ماینینگ ارزدیجیتال و همچنین معاملات ارزدیجیتال را ممنوع کرده است.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس به سرعت متوجه این توییت شد و با این جمله پاسخ داد: «من جو را دوست دارم». در حالی که دولت چین بارها ارزدیجیتال را ممنوع کرده است، اما معامله گران ارزدیجیتال چینی اغلب راهی برای دور زدن این ممنوعیت پیدا می کنند. حتی پس از ممنوعیت همه جانبه اکسچنج های خارجی، بسیاری از معامله‌گران رمزارز چینی به دیفای (Defi) روی آوردند تا از نظارت دولت در امان بمانند.

توکن‌های غیرمثلی (NFTs) علیرغم تردید دولت، در بین هنرمندان و کسب و کارهای چینی بسیار محبوب شده‌ است. اخیرا، موتور جستجوی بایدو (Baidu)، علیرغم هشدار اخیر منتشر شده توسط رسانه دولتی، برای ثبت اختراع NFT اقدام کرد.

در این رابطه بخوانید‌ : کاردانو چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

این موضوع برای فناوری های عظیم چینی که به فناوری های نوظهور علاقه نشان می دهند، چیز جدیدی نیست مگر اینکه مقامات دولتی به آنها هشدار دهند. سال گذشته، یک بیانیه مطبوعاتی از گروه علی بابا منتشر شد که شامل احنمال استفاده از پرداخت کریپتویی بود. این بیانیه توجه رسانه های جهانی را به خود جلب کرد، اما این شرکت مجبور شد بعداً این نظرات را پس بگیرد و گفت تا زمانی که دولت تأیید کند، هیچ گزینه ارز دیجیتال خارجی اضافه نخواهد کرد. چین به صراحت اعلام کرده است که هر چیزی غیر از رمز ارز بانک مرکزی (CBDC) برای استفاده غیرقانونی است.

جک ما (Jack Ma)، مدیرعامل و موسس سابق علی‌بابا، پس از انتقاد از سیاست‌های دولت، به‌طور ناگهانی از انظار عمومی ناپدید شد. باید دید که با نظرات اخیر معاون اجرایی این شرکت در مورد ارزهای دیجیتال چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین