/ قانون‌گذاری / مقامات اوکراین چندین اکسچنج کریپتو را به دلیل فعالیت غیرقانونی تعطیل کردند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

مقامات اوکراین چندین اکسچنج کریپتو را به دلیل فعالیت غیرقانونی تعطیل کردند

مقامات اوکراین چندین اکسچنج کریپتو را به دلیل فعالیت غیرقانونی تعطیل کردند

مقامات می گویند فعالیت این اکسچنج ها شامل پولشویی و دیگر فعالیت های مالی غیرقانونی بوده است.

 

سرویس امنیتی اوکراین (SBU) از ابتدای سال 2021 چندین اکسچنج کریپتو را که گفته می شود در معاملات مالی غیرقانونی دخیل بوده اند ، تعطیل کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

 

بر اساس بیانیه (SBU) در روز چهارشنبه ، شبکه اکسچنج های مخفی کریپتوکارنسی در پایتخت این کشور در کیف مستقر بود و مجموعاً گردش مالی ماهانه 1.1 میلیون دلار مرتبط با فعالیت مجرمانه را پردازش می کرد.

 

در اعلامیه (SBU) ادعا شد این اکسچنج های غیرقانونی خدمات تراکنش های ناشناس را ارائه می دادند که منجر به پولشویی می شود. سرویس امنیت دولتی اوکراین اظهار داشت برخی افراد از طریق این پلتفرم ها سرمایه ای را برای سازماندهی اعتراضات در سراسر کشور جمع آوری کردند.

 

به گفته (SBU) ، این سرمایه غیرقانونی از کیف پول های الکترونیکی مرتبط با پردازنده های پرداخت ممنوع روسیه مانند (Qiwi) ، (WebMoney) و (Yandex) به دست آمده است.

 

اخبار تعطیلی در پی حمله مشابهی به انباری رخ داده که مشکوک به تامین انرژی ماینینگ ارز دیجیتال با استفاده از کنسول های پلی استیشن 4 است. با این حال ، تحقیقات نشریه (Delo) نشان داد از این تسهیلات برای تولید ارزهای بازی استفاده می شود نه برای تولید ارز دیجیتال.

 

در همین حال پارلمان اوکراین در حال بررسی لایحه جدیدی برای قانونی کردن پرداخت های کریپتو در این کشور است. با این حال ، این اقدام جایگاه فعلی بیت کوین (BTC) و ارزهای دیجیتال را که در اوکراین به عنوان پول قانونی طبقه بندی نمی شوند ، تغییر نخواهد داد.

 

همچنین بخوانید : کلاهبرداری راگ پول (rug pull) چیست؟

بانک مرکزی این کشور همچنین روی پروژه ارزهای دیجیتال ملی کار می کند. بانک ملی اوکراین مجوز رسمی برای صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در ماه جولای دریافت کرد. وزارت تحول دیجیتال با (Stellar Development Foundation) بر اساس یک استراتژی مشترک برای دارایی های دیجیتال و (CBDC) همکاری می کند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین