/ اخبار آلت کوین ها / شرکت بهداشت و درمان کانادایی بیش از 30 میلیارد شیبا را به فروش رساند؛ شیبا اینو را کلاهبرداری نامید و بنیانگذارانش را تهدید به شکایت کرد

زمان مطالعه : 5 دقیقه

شرکت بهداشت و درمان کانادایی بیش از 30 میلیارد شیبا را به فروش رساند؛ شیبا اینو را کلاهبرداری نامید و بنیانگذارانش را تهدید به شکایت کرد

شرکت بهداشت و درمان کانادایی بیش از 30 میلیارد شیبا را به فروش رساند؛ شیبا اینو را کلاهبرداری نامید و بنیانگذارانش را تهدید به شکایت کرد

پس از اینکه این کلینیک آنلاین ادعا کرد که شیبا اینو (SHIB) یک توکن کلاهبرداری است، شیبا آرمی (ShibArmy) با یک جنگ لفظی بین شرکت بهداشت و درمان کانادا به نام اسک د داکتر Ask the Doctor و شیتوشی کوساما (Shytoshi Kusama)، بنیانگذار شیبا اینو، مواجه شد.

اسک د داکتر که تا به حال تبدیل به یک حامی سرسخت برای این ارز دیجیتال بود و حتی در اواخر نوامبر، 31 توکن شیبا خریداری کرد، اکنون دیدگاه خود را تغییر داده و ادعا می‌ کند اینکه بنیانگذاران شیبا تصمیم گرفتند هویت واقعی خود را فاش نکنند، نشان می دهد که این یک توکن کلاهبرداری است.

اسک د داکتر مدت کوتاهی پس از افشای اینکه تمام دارایی های شیبای خود را فروخته اند، گفت: به یاد داشته باشید که شیتوشی کوساما یک کلاهبردار است و از نام مستعار استفاده می کند. منتظر یک مصاحبه ویژه باشید که چرا فکر می کنیم او همه ما را برای یکی از بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ آماده می کند.

در این رابطه بخوانید‌ : تئوری احمق بزرگتر در سرمایه گذاری چیست؟ و چگونه از آن در امان بمانیم؟

آی کلینیک (I-clinic) همچنان گفت که ایمیل هایی را به اکسچنج های ارز دیجیتال پیشرو از جمله بایننس (Binance)، کراکن (Kraken) و کریپتو دات کام (Crypto.com) در مورد حذف شیبا ارسال کرده اند و از کوساما برای تهمت و همچنین عدم افشای هویت واقعی بنیانگذاران شیبا شکایت خواهند کرد و افزود این وظیفه ماست که از جامعه ارزهای دیجیتال در برابر این کلاهبرداران بالقوه محافظت کنیم.

کوساما، موسس این کلینیک به نام پراکاش چاند (Prakash Chand) را متهم کرد که این کلینیک مبتنی بر اینترنت از بیماران خود در پشت پرده کلاهبرداری می کند.

توسعه‌ دهنده شیبا با اشاره به مطالعات گذشته در مورد وب‌ سایت این کلینیک، شکایات آشکاری از سوی کاربران ناراضی مطرح کرد که بیان می‌ کردند از این پس، همه مشاغل را قبل از تعامل با آن‌ ها در توییتر، بررسی می کنند. کوساما گفت: نمی‌ خواهم با کلاهبردارانی برخورد کنم که …

اما می توان پرسید، با وجود اینکه آی کلینیک یکی از سرسخت ترین طرفداران و تبلیغ کنندگان شیبا بود، چرا ناگهان نظرش تغییر کرد.

یک روز قبل ، اسک د داکتر تبلیغی را منتشر کرد که ادعا می‌ کرد تا یک سال دیگر یک تسلا به عنوان جایزه در بین کاربران خود عرضه می‌ کند. برای واجد شرایط بودن جهت دریافت این جایزه، این وب سایت از مردم خواست که توکن شیبا را بفروشند و از آن برای خرید فلوکی اینو (FLOKI) استفاده کنند. برخی از کاربران از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواستند تا در مورد آی کلینیک به دلیل تلاش برای دستکاری بازار تحقیق کند.

با این حال، به نظر می‌ رسد که اکثر کاربران شیبا نگران حملات اسک د داکتر به توکن شیبا و بنیان‌ گذاران آن نیستند و در عوض سوالاتی را در مورد هدف واقعی آی کلینیک مطرح می‌ کنند.

شرکت بهداشت و درمان کانادایی بیش از 30 میلیارد شیبا را به فروش رساند؛ شیبا اینو را کلاهبرداری نامید و بنیانگذارانش را تهدید به شکایت کرد

نمودار قیمتی شیبا. منبع: CoinMarketCap

در زمان نگارش این مطلب  قیمت این توکن پس از رشد 8.71 درصدی نسبت به روز گذشته به 0.00003234 دلار رسید.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : بلاکچین (Blockchain) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین