/ قانون‌گذاری / رئیس بانک خلق چین : یوان دیجیتال از برنامه های پرداخت حریم خصوصی بیشتری دارد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

رئیس بانک خلق چین : یوان دیجیتال از برنامه های پرداخت حریم خصوصی بیشتری دارد

رئیس بانک خلق چین : یوان دیجیتال از برنامه های پرداخت حریم خصوصی بیشتری دارد

صرف نظر از حفظ حریم خصوصی بیشتر یوان دیجیتال (e-CNY) ، بانک خلق چین در حال حاضر قصد دارد ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC) خود را به عرصه جهانی بیاورد.

گانگ یی(Gang Yi)، رئیس بانک خلق چین، طی یک جلسه ویدئویی مجازی در کنفرانس سی‌ امین سالگرد موسسه بانک فنلاند برای اقتصادهای نوظهور، تحولات اخیر در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور معروف به یوان دیجیتال را مورد بحث قرار داد.

گانگ در این بیانیه به موضوع حریم خصوصی یوان دیجیتال پرداخته است:

در این رابطه بخوانید‌ : چرخه بازار چیست؟ و چه عواملی بر آن تاثیر گذارند؟

ما روی مسائل مربوط به امنیت اطلاعات شخصی و یوان دیجیتال تمرکز بالایی داریم و تنظیمات نظارتی و فناوری مورد نیاز را برای رسیدن به این اهداف انجام داده‌ ایم. ما در رابطه با یوان دیجیتال اصل ناشناس بودن را برای تراکنش‌ های کوچک اتخاذ کرده‌ ایم و فقط برای تراکنش‌ های بزرگ قوانینی را تنظیم خواهیم کرد. وقتی بحث جمع آوری اطلاعات شخصی در میان است ما فقط اطلاعات مورد نیاز و حداقل اطلاعات قانونی را درخواست می کنیم که بسیار کمتر از اطلاعات مورد نیاز برنامه های پرداخت امروزی می باشد.

گنگ در مورد ذخیره و استفاده از اطلاعات شخصی متعلق به کاربران این فناوری صحبت کرد و افزود: ما به دنبال کنترل دقیق ذخیره سازی و استفاده از اطلاعات شخصی هستیم. بانک خلق چین این اطلاعات(اطلاعات کاربران یوان دیجیتال) را به هیچ شخص ثالث یا سازمان های دولتی نخواهد داد فقط در صورتی که قانون درخواست کند. در سال‌ های اخیر، چین قوانین متعددی را برای تسهیل امنیت و حفاظت از داده‌ های شخصی تصویب کرده است.

در ماه های اخیر، تعداد حساب های یوان دیجیتال مردم به بیش از 140 میلیون رسیده است و در ماه اکتبر حجم تراکنش های آن از 62 میلیارد یوان(9.7 میلیارد دلار) عبور کرده است.

گانگ در خصوص گام های بعدی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی گفت در حالی که یوان دیجیتال عمدتا به هزینه های مصرف کننده در بخش خرده فروشی چین محدود می شود، برنامه هایی برای گسترش برون مرزی وجود دارد و بیان کرد:

بانک خلق چین مایل به همکاری با بانک های مرکزی کشورها، سازمان های بین المللی و نهاد های ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان می باشد. ما پیش از این یک پل mCBDC را با بانک تسویه حساب های بین المللی، بانک تایلند، بانک مرکزی امارات متحده عربی و اداره مالی هنگ کنگ راه اندازی کرده ایم. همچنین مذاکرات فنی را با بانک مرکزی اروپا در خصوص طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود، آغاز کرده ایم.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین