/ تکنولوژی بلاکچین / یک مرکز پزشکی در مکزیک از بلاکچین برای نتایج تست کرونا استفاده می کند

زمان مطالعه : 5 دقیقه

یک مرکز پزشکی در مکزیک از بلاکچین برای نتایج تست کرونا استفاده می کند

یک مرکز پزشکی در مکزیک از بلاکچین برای نتایج تست کرونا استفاده می کند

شرکت خدمات پزشکی MDS مکزیک از فناوری بلاکچین برای تایید اعتبار نتایج تست ویروس کرونا استفاده خواهد کرد.

شرکت خدمات پزشکی MDS مکزیک، سرویس تست سریع کووید-19 را راه اندازی کرده است که از فناوری بلاکچین برای تایید نتایج استفاده می کند.

بر اساس گزارش 17 اکتبر از رسانه خبری محلیiProUP، این بیمارستان یک پلتفرم دیجیتالی راه اندازی کرده است که برای بیماران این امکان را فراهم می کند تا به نتایج به روز رسانی شده در زمان واقعی دسترسی داشته باشند. نتایج نیز به صورت فیزیکی ارائه می شود که حاوی یک کد QR هستند که می توان آن را برای تایید نتایج و دسترسی به سابقه واکسیناسیون بیمار در بلاکچین این بیمارستان اسکن کرد.

در این رابطه بخوانید‌ : استیکینگ چیست؟ و چگونه پاداش آن محاسبه میشود؟ (Staking)

این بیمارستان اعلام کرد که از بلاکچین برای محافظت از نتایج آزمایشات بالینی، اطلاعات شخصی بیماران و جلوگیری از جعل نتایج آزمایش کووید استفاده می کند. وب سایت آن اعلام کرده:

«برای جلوگیری از جعل نتایج، تایید آزمایش های تشخیص SARS-CoV-2 را با استفاده از فناوری بلاکچین و امضای مبتنی بر رمزنگاری انجام می دهیم. این اطلاعات را در یک کد QR یکتا و غیرقابل تغییر که در سراسر جهان قابل تایید است محافظت می کند».

نتایج آزمایش بارگذاری شده در بلاکچین این بیمارستان نیز حاوی امضای مبتنی بر رمزنگاریِ پزشکی است، که نتایج آزمایش را تایید می کند.

باید خاطرنشان کرد که شرکت خدمات پزشکی MDS اولین نهاد در مکزیک نیست که از بلاکچین برای دیجیتالی شدن نتایج تست کووید استفاده می کند، بلکه اتاق بازرگانی ملی مکزیک(CANACO)، نیز اعلام کرد در آوریل با همکاری دولت، در راستای دیجیتالی کردن گذرنامه های واکسیناسیون، با شرکت خصوصی فناوری بلاکچین Xertify همکاری کرده است.

همچنین در ماه اوت، نمایندگان صنعت بلاکچین در استرالیا نیز تلاش کردند تا برای جلوگیری از گسترش گذرنامه های جعلی آنلاین واکسن کویید-19، از فرایند ثبت واکسن مبتنی بر بلاکچین استفاده کنند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید