3 سال پیش
زمان مطالعه : 5 دقیقه
گری اسکیل: پس از افزایش 10 برابری کاربران متاورس به یک بازار 1 تریلیون دلاری تبدیل می شود
بر اساس گزارش جدید شرکت گری اسکیل (Grayscale)، میزان کاربران فعال متاورس (Metaverse) بین ابتدای سال 2020 تا ژوئن 2021 حدود ده برابر افزایش یافته است.
شرکت سرمایه گذاری ارزدیجیتال گری اسکیل، گزارشی از رشد متاورس منتشر کرده است و تخمین می زند که با پذیرش گسترده متاورس ، این بازار می تواند در چند سال آینده بیش از 1 تریلیون دلار ارزش داشته باشد.
گزارش ماه نوامبر با عنوان «متاورس، اقتصادهای ابری مجازی وب 3.0» توسط دیوید گریدر (David Grider) ، رئیس بخش تحقیقات و مت ماکسیمو (Matt Maximo)، تحلیلگر پژوهشی شرکت گری اسکیل نوشته شده است. آنها این دو بخش درحال توسعه را عمدتاً از منظر جهانهای آزاد متاورس که توسط یک «اقتصاد ارزدیجیتال مرتبط» مانند دیسنترلند (Decentraland) پشتیبانی میشوند، بررسی میکنند.
در این رابطه بخوانید : کلاهبرداری راگ پول (rug pull) چیست؟
این گزارش تاکید میکند که پلتفرمهای متاورس که با توکنهای ارزدیجیتال، خدمات امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند سهامگذااری و وامدهی، NFTها، حاکمیت غیرمتمرکز و ذخیرهسازی ابری غیرمتمرکز ادغام شدهاند، «تجربه آنلاین جدیدی» را ایجاد کردهاند که به سرعت کاربران جدید را جذب میکند.
با تحلیل دادههای «کیفپولهای فعال جهانی متاورس» از ابتدای سال ۲۰۲۰، مشخص شد که تعداد کاربران از آن زمان ۱۰ برابر افزایش یافته است و تا ژوئن ۲۰۲۱ به حدود ۵۰ هزار نفر رسیده است.
«در مقایسه با سایر بخشهای وب 3.0 و وب 2.0، کاربران دنیای مجازی متاورس هنوز در مراحل اولیه خود هستند، اما اگر نرخ رشد فعلی در مسیر فعلی خود باقی بماند، این بخش نوظهور این پتانسیل را دارد که در سالهای آینده به پذیرش عمومی برسد.»
این گزارش تاکید میکند که از نظر سرمایه گذاری های خطر پذیر روی پتانسیل این بخش کمبودی وجود ندارد. بر اساس این گزارش، جمعآوری کمک مالی در سه ماهه سوم برای بازیهای بلاک چین (blockchain) بالغ بر یک میلیارد دلار بوده است. این مقدار 12 درصد از کل جذب سرمایه برای حوزه ارزدیجیتال در این سه ماه را شامل می شود و آن را به عنوان «بخش فرعی برتر»، در دسته وب 3.0 و NFT رتبه بندی می کند.
فرصت بازار
محققان به طیفی از تعاملات کلیدی اشاره میکنند که میتواند به طور قابلتوجهی به رشد بخش متاورس کمک کند، از جمله افزایش اوقات فراغت و هزینه صرف شده برای سرگرمیهای دیجیتالی، تغییر فرهنگی از بازیهای پولی به بازیهای رایگان و نوآوریهای وب ۳.۰ مانند بازی برای کسب درآمد (P2E).
درآمد جهانی از بازیهای دنیای مجازی در سال 2020 بالغ بر 180 میلیارد دلار بود که «هزینه بازی های پولی» حدود 40 میلیارد دلار بود، تخمین زده می شود که این بخش میتواند تا سال 2025 بیش از 400 میلیارد دلار به دست آورد، که عمدتاً ناشی از مدل هزینههای درون بازی است.
این گزارش بیان میکند که این تغییر «با انتقال از وب 2.0 متاورس های شرکتی بسته، به وب 3.0 شبکههای آزاد ارزدیجیتال متاورس» به دلیل پتانسیل برنامه های «بازی برای کسب درآمد»، در حال تسریع بیشتر است.
دنیای مجازی وب 3.0 متاورس از نوآوری سریع و مزایای بازدهی، سود بردهاند. دنیای مجازی رمزارز با حذف کنترل سرمایه و گشودن مرزهای دیجیتال خود به روی سرمایه داری بازار آزاد، بازار اولیه و ثانویه چند میلیون دلاری را برای سازندگان و صاحبان دارایی ایجاد کرده است.
قیمت توکنهای بومی برای پلتفرمهای متاورس آزاد مانند دیسنترلند (MANA) و سندباکس (SAND) که اخیراً کاهش داشته اند، هر کدام 49% و 102% افزایش یافته و در زمان نگارش این مطلب به 5.03 دلار و 7.60 دلار رسیده اند.
ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو
همچنین بخوانید : هوش مصنوعی قابل توضیح (XAI) چیست؟
خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید
ممکن است علاقه مند باشید
ثبت دیدگاه
لیست نظرات (0)
انتخاب سردبیر
مفاهیم پایه
بیشتر بخوانید