/ اخبار بیت کوین / کاهش قیمت در ماه نوامبر ضعیف ترین اصلاح بیت کوین از ابتدای سال 2021 تاکنون بوده است

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

کاهش قیمت در ماه نوامبر ضعیف ترین اصلاح بیت کوین از ابتدای سال 2021 تاکنون بوده است

کاهش قیمت در ماه نوامبر ضعیف ترین اصلاح بیت کوین از ابتدای سال 2021 تاکنون بوده است

بیت کوین (Bitcoin) تنها 17 درصد از اوج قیمتی خود سقوط کرده است. این اصلاح کوتاه ترین اصلاح سال تا کنون بوده است.

در چرخه های بازار صعودیِ قبلی، قبل از افزایش قیمت در پایان سال، اصلاح چشمگیری رخ داده است و اگر تاریخ تکرار شود، ممکن است این اصلاح دوباره رخ دهد.

ما مطمئناً اصلاح را تجربه کرده‌ایم: بیت‌کوین در 10 نوامبر به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی حدود 69 هزار دلار رسید و حدود 17 درصد به سطح فعلی عقب‌نشینی کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : اتریوم چیست و چگونه کار میکند؟

برخی از رسانه های مهم مانند فوربز (Forbes) اعلام کرده اند عقب نشینی فعلی، بازارها را به محدوده نزولی بازگردانده است و مقاله 30 نوامبر خود را با این تیتر منتشر کرد : « آیا بیت کوین پس از سقوط 20 درصدی از سقف قیمتی خود وارد بازار نزولی شد؟».

اما افت ماه نوامبر در واقع ضعیف ترین اصلاح سال 2021 بود که تحت تاثیر اصلاح بزرگ 53.4 درصدی بیت کوین (طی سه ماه بین آوریل و جولای) قرار گرفت. اصلاح در ماه سپتامبر دومین اصلاح مهمی بود که از اوج قیمتی آوریل به 37 درصد رسید.

گلسنود در گزارش 29 نوامبر خود بیان کرد که «هودلرها اصلاحات فعلی بیت‌کوین را مانند هر زمان دیگری مناسب خرید و فروش می دانند» و افزود این شرایط ممکن است به زودی به پایان برسد. همچنین تأیید کرد که این اصلاح بازار «در واقع ضعیف ترین نوع آن در سال 2021 بوده است».

علارغم سقوط بازار سهام به دلیل بدتر شدن وضعیت ویروس اومیکرون (Omicron)، برخی معتقدند که ممکن است با رالی بابانوئل صعود داشته باشیم. رالی بابانوئل، اصطلاحی از بازار سهام است که قیمت‌ها طی 5 روز معاملاتی آخر دسامبر و 2 روز اول معاملاتی در ژانویه افزایش می‌یابند، با این حال، در سال‌های گذشته نیز در بازار ارزدیجیتال مورد توجه قرار گرفته است و اغلب باعث افزایش قیمت در دسامبر می شود.

دسامبر سال گذشته شاهد افزایش 47 درصدی قیمت بیت کوین در طول ماه بودیم و دسامبر سال 2017 نیز قیمت بیت کوین افزایش 80 درصدی را رقم زد و به اوج قیمتی خود در آن زمان رسید. هر دو سال گذشته مانند امروز بازارها صعودی بودند.

در زمان نگارش این مطلب ، بیت کوین با قیمت کمی بیش از 57000 دلار معامله می شود، بنابراین یک رالی بابانوئل مشابه سال گذشته می تواند تا قبل از پایان سال، افزایش قیمت به بالای 80000 دلار را به همراه داشته باشد.

نیکیتا رودنیا(Nikita Rudenia)، یکی از بنیانگذاران شرکت (8848 Invest)، نیز در مورد رالی بابا نوئل اطمینان دارد و می گوید:

علی‌رغم شکست‌های آشکار تا کنون، بیت‌کوین هنوز می تواند با قیمت 70،000 دلار به ازای هر کوین به سال پایان دهد و در صورت دستیابی به این موفقیت، ممکن است قبل از اصلاح اساسی، قیمت این کوین در اوایل سال 2022 به 75،000 دلار برسد.

اتر (Ether) در حال حاضر عملکرد بهتری دارد. طبق گزارش کوین گکو (CoinGecko)، نسبت اتر/بیت کوین در بالاترین سطح از اواسط ماه می تاکنون قرار دارد و بیت کوین 0.82 بابت هر اتر و یا هر 12 اتر بابت یک بیت کوین است. این امر می تواند منجر به افزایش قیمت اتریوم در ماه دسامبر شود.

پس از بررسی عمیق الگوهای درون زنجیره ای، گلس نود به این نتیجه رسید که سرمایه گذاران بیت کوین نسبت به اصلاحات ماه سپتامبر، در موقعیت های بهتری قرار دارند.

«هم هودلرهای بلندمدت و هم کوتاه مدت نسبت به اصلاح ماه سپتامبر، عرضه سودمندتری را در اختیار دارند که به طور کلی می‌تواند برای قیمت مفید تلقی شود».

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال تون کوین (Toncoin) چیست؟ هر آنچه باید بدانید

گلس‌نود گزارش داد نسبت کل عرضه سودمند که توسط هودلرهای کوتاه‌مدت نگهداری می‌شود از سپتامبر ۶۰ درصد افزایش یافته است. همچنین گفته است: «در شرایط بازار صعودی، این ترکیب معمولاً یک چشم‌انداز کوتاه‌مدت نسبتا سودمندی را نشان می‌دهد».

بنابراین، امیدها به رالی بابانوئل در حال افزایش است. چنین جهشی در پایان سال را می توان به تعدادی از عوامل مانند شادی تعطیلات و افزایش نقدینگی به دلیل کادوهای کریسمس نسبت داد.

با این حال، اگر ویروس جدید اومیکرون تأثیر عمده‌ای بر بازارهای مالی جهانی داشته باشد و در نتیجه محدودیت‌های بیشتری اعمال شود، می تواند مانع این اتفاق شود. به گفته نزدک، احتمالا سرمایه گذاران تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد سویه جدید ویروس منتشر شود فعالیت خود را متوقف کنند.

سال گذشته همین موقع، بیت کوین در روند صعودی خود با قیمت 18،857 دلار معامله می شد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین