/ اخبار بیت کوین / چهار شاخص درون زنجیره ای نشان می دهند که روند صعودی قیمت بیت کوین (Bitcoin) در 16000 دلار متوقف نمی شود

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

چهار شاخص درون زنجیره ای نشان می دهند که روند صعودی قیمت بیت کوین (Bitcoin) در 16000 دلار متوقف نمی شود

چهار شاخص درون زنجیره ای نشان می دهند که روند صعودی قیمت بیت کوین (Bitcoin) در 16000 دلار متوقف نمی شود

قیمت بیت کوین (Bitcoin) در حال دفاع از حمایت 15000 دلاری است و طبق داده های درون زنجیره ای ممکن است روند صعودی تا بیش از 16000 دلار ادامه یابد.

 

قیمت بیت کوین (BTC) پس از آنکه در 6 نوامبر نتوانست از 15،960 دلار عبور کند ، با قدرت از سطح حمایت 15000 دلاری دفاع کرده است. تحلیلگران معتقدند که روند صعودی ممکن است فراتر از 16000 دلار ادامه داشته باشد.

در این رابطه بخوانید‌ : کلاهبرداری راگ پول (rug pull) چیست؟

 

تحلیلگران ، کاهش موجودی بیت کوین (Bitcoin) در اکسچنج ها ، عدم انتقال موجودی ، افزایش سرمایه گذاران “پرقدرت” و سودهای تحقق نیافته را به عنوان عوامل تداوم روند صعودی اعلام کرده اند.

 

کاهش تعداد بیت کوین (BTC) های نگهداری شده در اکسچنج ها

به تازگی ، دلفی دیجیتال (Delphi Digital) ، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای مستقل در زمینه کریپتوکارنسی ها ، گزارشی از چشم انداز بازار بیت کوین (Bitcoin) منتشر کرده است.

 

پاول برلج (Paul Burlage) ، تحلیلگر دلفی گفت که شاخص های درون زنجیره ای به طور کلی روند حرکت پرقدرتی را برای بیت کوین (Bitcoin) نشان می دهند.

 

از 11 فوریه ، موجودی بیت کوین (Bitcoin) در اکسچنج ها از 2.96 میلیون به 2.41 میلیون کاهش یافته است. به ارزش دلار ، افت 550،000 بیت کوین (BTC) معادل 6.36 میلیارد دلار است.

 

سقوط موجودی بیت کوین (Bitcoin) در اکسچنج ها یک اتفاق خوش بینانه است زیرا به این معنی است که فروشندگان کمتری بیت کوین (BTC) را به اکسچنج ها واریز می کنند. برلج گفت:

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال بایننس یو اس دی (BUSD) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

“در 11 فوریه سال 2020 ، موجودی بیت کوین (BTC) در اکسچنج ها به بالاترین سطح خود در 2.96 میلیون رسید. در زمان نگارش این مطلب ، موجودی بیت کوین (BTC) در اکسچنج ها 2.41 میلیون است. روند فعلی نشان دهنده واگرایی بین موجودی بیت کوین (BTC) و قیمت است که نشان می دهد حرکت صعودی پایدارتر برای بیت کوین (BTC) محتمل است. ”

موجودی بیت کوین در اکسچنج ها. منبع:  Delphi Digital

افزایش میزان بیت کوین (Bitcoin) های منتقل نشده

در حالی که فروشندگان کمتری دارایی خود را به اکسچنج ها منتقل کرده اند ، موجودی بیت کوین (Bitcoin) های منتقل نشده همچنان بالا است.

 

در 9 سپتامبر ، برلج توضیح داد که درصد موجودی منتقل نشده بیت کوین (BTC) به بالاترین سطح خود در 63.5 درصد رسیده است. از آن زمان تاکنون ، اندکی به 62 درصد کاهش یافته است ، اما با توجه به اینکه قیمت به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، این یک شاخص مثبت است. وی توضیح داد:

 

“طی سال گذشته شاهد افت كمی در درصد موجودی منتقل نشده بوده ایم. پس از ثبت بالاترین سطح موجودی منتقل نشده در تاریخ 9 سپتامبر ، حدود 63.5 درصد ، این شاخص در حال حاضر حدود 62.0 درصد است. ”

این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران با وجود صعود اخیر بیت کوین (BTC) همچنان در حال خرید و نگهداری این دارایی هستند و برای فروش اقدام نمی کنند.

 

در هفته های اخیر تعداد “سرمایه گذاران ضعیف” یا خریداران به طور محسوسی کاهش یافته است ، در حالی که تعداد سرمایه گذاران قوی تر افزایش می یابد.

 

کاهش خریداران کوتاه مدت و افزایش هودلرهای “HODLers” بلند مدت نشان می دهد که بیت کوین (Bitcoin) می تواند یک روند صعودی طولانی مدت را تجربه کند.

 

این روند همزمان با صعود بیت کوین (Bitcoin) به بالای 15000 دلار رخ داده است و نشان می دهد که سطح مقاومت به حمایت تبدیل خواهد شد.

 

سود تحقق نیافته بیت کوین (Bitcoin) نشان می دهد که روند صعودی ممکن است ادامه یابد

در جولای 2019 ، قیمت بیت کوین (Bitcoin) به اوج خود در حدود 14000 دلار رسید. در آن زمان ، رافائل شولتز-كرفت (Rafael Schultze-Kraft) ، مدیر ارشد فنی گلسنود (Glassnode) ، گفت كه سود تحقق نیافته بیت کوین (Bitcoin) به 0.64 رسید.

سود تحقق نیافته بیت کوین. منبع:  Glassnode

در حال حاضر ، علیرغم اینکه قیمت بیت کوین (Bitcoin) بالای 15000 دلار است ، سود تحقق نیافته 0.53 است. این امر نشان می دهد که بیت کوین (BTC) این پتانسیل را دارد که قبل از پولبک شدید ، شاهد یک رالی گسترده تر باشد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید