/ اخبار بیت کوین / چرا بیت کوین (Bitcoin) در روز پنجشنبه به طور ناگهانی 6 درصد سقوط کرد

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

چرا بیت کوین (Bitcoin) در روز پنجشنبه به طور ناگهانی 6 درصد سقوط کرد

چرا بیت کوین (Bitcoin) در روز پنجشنبه به طور ناگهانی 6 درصد سقوط کرد

آرامش یک هفته ای در بازار بیت کوین (Bitcoin) با افت ناگهانی 800 دلاری قیمت در روز پنجشنبه به پایان رسید.

 

براساس شاخص قیمت بیت کوین (Bitcoin) در کوین دسک (CoinDesk) ، افت بیش از 6 درصدی بیشترین میزان کاهش قیمت این دارایی برتر طی دو هفته اخیر بوده است. قیمت برای مدت کوتاهی به کف 9,100 دلاری کاهش یافت ، سطحی که آخرین بار در تاریخ 27 ماه می مشاهده شد.

در این رابطه بخوانید‌ : ETF بیت کوین چیست؟ مقایسه ETF اسپات و آتی بیت کوین

 

سه دلیل احتمالی برای این سقوط وجود دارد :

 

کاهش قیمت در بازار سهام

بازار جهانی سهام سقوط کرد و ارزش دارایی های پناهگاه امن مانند اوراق قرضه دولتی ایالات متحده و ین ژاپن پس از اظهارات فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر اینکه بهبودی اوضاع اقتصادی ممکن است سالها طول بکشد افزایش یافت ، سرمایه گذاران امیدوار برای بهبود نیز با این حقیقت روبرو شدند.

 

بیت کوین (Bitcoin) در ابتدا با حفظ سطح بالاتر از 9،700 دلار در ساعات معاملاتی بازار آسیا و اروپا ، مقاومت کرد. با این حال ، سقوط بازار سهام در ایالات متحده به قدری گسترده بود که از سوی معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قابل چشم پوشی نبود ،برخی از آنها احتمالاً از ترس سقوط مجدد بازارهای مالی مانند آنچه در ماه مارس اتفاق افتاد ، بیت کوین (Bitcoin) را پیشنهاد کرده بودند.

 

شاخص میانگین صنعتی داو جونز (DJIA) روز پنجشنبه 1800 امتیاز سقوط کرد که یادآور سقوط 1000 امتیازی در نیمه اول ماه مارس است.

 

برخی از تحلیلگران در گفتگو با کوین دسک در مورد کاهش ناکهانی قیمت در ساعات معاملاتی بازار اروپا در روز پنجشنبه هشدار داده بودند. در آن زمان ، بیت کوین (Bitcoin) با قیمت نزدیک به 9,800 دلار معامله می شد.

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال میکر (Maker) چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

 

متیو دیب (Matthew Dibb) ، از بنیانگذاران شرکت استک (Stack) ، به کوین دسک گفت: “ریسک گریزی در بازارهای جهانی می تواند منجر به نزول بیشتر برای کریپتوکارنسی های اصلی شود.”

 

ترس از سقوط

تراکنش های بزرگ زنجیره ای ، به ویژه موارد مرتبط با آدرس ها و کیف پول های استخراجی ، می توانند در بازارهای کریپتوکارنسی موجب هراس و وحشت شوند. به این دلیل که در گذشته ، کلاهبرداران کوین های مسروقه را در بازار لیکویید کرده اند و موجب کاهش ناگهانی قیمت شده اند.

 

روز پنجشنبه ، هکرها اعلام کردند که بیش از 400 بیت کوین (Bitcoin) (به ارزش 4.1 میلیون دلار) که از اکسچنج کریپتوکارنسی بیتفینکس (Bitfinex) به سرقت رفته ، به کیف پول های ناشناس منتقل شده است.

 

این انتقال طی 20 تراکنش در ساعات معاملاتی آسیا اتفاق افتاد و مورد توجه جامعه ارزهای دیجیتال قرار گرفت. پس از آن چند سرمایه گذار سقوط احتمالی قیمت را پیش بینی کردند. در آن زمان ، قیمت بیت کوین (Bitcoin) در حدود 9,900 دلار بود.

تراکنش بزرگ دیگر به ارزش 1.3 میلیارد دلار بود که توسط یک کیف پول ناشناس اجرا شد و منجر به واکنش مشابهی از سوی جامعه سرمایه گذاران شد.

 

ترس از اینکه به اصطلاح “نهنگ ها” در حال آماده سازی برای فروش تعداد زیادی کوین هستند ممکن است موجب خروج تعدادی از سرمایه گذاران صعودی از بازار شده باشد. علاوه بر این ، معامله گران هوشیار ممکن است با پیش بینی سقوط شدید اقدام به فروش کرده باشند که احتمالاً فشارهای نزولی را تشدید می کند.

 

نمودارهای نزولی

معامله گران تکنیکال دلیل موجهی برای فروش بیت کوین (Bitcoin) داشتند ، زیرا نمودارها نشانگر کاهش روز افزون و سیگنال های نزولی بوده اند.

پس از رویداد هالوینگ در 11 می ، بیت کوین (Bitcoin) چندین بار در تلاش برای حفظ سطح بالاتر از 10،000 دلار شکست خورده است. پس از چندین مورد رد قیمت در سطح مقاومت كلیدی ، معمولا بازارها با افت تقاضا مواجه می شوند.

 

واگرایی نزولی یک شاخص نمودار سه روزه کلیدی همچنین نشان دهنده احتمال کاهش قیمت می باشد.

 

کاهش قیمت در روز پنجشنبه امکان سقوط بیشتر را تقویت کرده است. سقوط به 9,100 دلار ، بریک داون در دامنه معاملاتی محدود 8 روزه 9،350 تا 10،000 دلاری را نشان می دهد.

 

بعلاوه ، نمودار روزانه شاخص مقاومت نسبی به محدوده نزولی زیر 50 کاهش یافته است. تحلیلگران سطح پشتیبانی پرقدرتی را در حدود 9،100 دلار پیش بینی می کنند ، که در صورت گذر از این سطح ، فشار فروش افزایش می یابد.

 

کریس توماس (Chris Thomas) ، رئیس بخش دارایی های دیجیتال در (Swissquote Bank) گفت: سطح پشتیبانی اول از خط مقاومت نزولی هفتگی ایجاد شده است که بیت کوین (Bitcoin) از آن عبور کرده و “بالای سطح چند هفته گذشته قرار گرفته است”. وی گفت: “در این هفته ، این سطح حدود 9000 دلار تا 9,100 دلار است ، از این رو احتمالاً شاهد افزایش خرید در این سطح خواهیم بود ، سپس به سطح 8,700 دلار و 8,200 دلار می رسیم ، در غیر این صورت ، منطقه نزولی بعدی 6،500 تا 7000 دلار است.”

 

در زمان نگارش مقاله ، بیت کوین (Bitcoin) با قیمت حدود 9،440 دلار معامله می شود. افزایش قیمت پس از سقوط پنجشنبه ممکن است با افزایش 1 درصدی معاملات آتی (S&P 500) همراه باشد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین