/ اخبار بیت کوین / لیکوئید 150 میلیون دلار موقعیت شورت بیت کوین پس از صعود قیمت به بیش از 53000 دلار؛ آیا افزایش قیمت بیت کوین (BTC) ادامه دارد؟

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

لیکوئید 150 میلیون دلار موقعیت شورت بیت کوین پس از صعود قیمت به بیش از 53000 دلار؛ آیا افزایش قیمت بیت کوین (BTC) ادامه دارد؟

لیکوئید 150 میلیون دلار موقعیت شورت بیت کوین پس از صعود قیمت به بیش از 53000 دلار؛ آیا افزایش قیمت بیت کوین (BTC) ادامه دارد؟

در پی افزایش قیمت بیت کوین (BTC) در 26 آوریل از حدود 47000 دلار به بیش از 53،000 دلار ، تقریباً 150 میلیون دلار موقعیت فروش یا شورت در عرض چند ساعت لیکوئید شد.

 

بازار ارزهای دیجیتال با یک فشار فروش شدید مواجه شد و اتر (ETH) ، بایننس کوین (BNB) و سایر ارزهای دیجیتال اصلی نیز در همین بازه زمانی حدود 15 درصد رشد کردند.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال انکر (ANKR) چیست و چگونه کار می کند؟

 

پس از احیای 12 درصدی بیت کوین (Bitcoin) در یک روز ، بازار آتی مجددا تنظیم شده و فاندینگ ریت در سطح خنثی قرار گرفته است.

 

چرا فشار فروش بیت کوین (Bitcoin) سیگنالی صعودی است

فشار فروش در معاملات به زمانی گفته می شود که موقعیت های شورت در بازارهای آتی طی مدت کوتاهی لیکوئید شود. هنگامی که این موقعیت ها لیکوئید می شوند ، فروشندگان مجبورند موقعیت های خود را مجددا خریداری کنند ، از قضا باعث می شود تقاضای خرید در بازار افزایش یابد.

 

از این رو ، تعداد موقعیت های شورت به سرعت کاهش می یابد و قراردادهای خرید یا لانگ شروع به تسلط بر بازار می کنند. هنگامی که تعداد قراردادهای خرید به طور قابل توجهی افزایش می یابد ، فاندینگ ریت بیت کوین (Bitcoin) نیز افزایش خواهد یافت.

 

اگر فاندینگ ریت بالای صفر درصد باشد ، خریداران باید هر هشت ساعت بخشی از مبلغ قرارداد فروشندگان را به آنها بپردازند و بالعکس.

 

در 24 ساعت گذشته ، علیرغم جهش بیت کوین (BTC) ، فاندینگ ریت نسبتاً پایین بوده است. طبق گزارش (Bybt.com) ، فاندینگ ریت در اکسچنج های اصلی بیت کوین (Bitcoin) زیر 0.01 درصد و کمتر از نرخ خنثی است.

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال مونرو (XMR) چیست؟

فاندینگ ریت بازار آتی بیت کوین. منبع:  Bybt.com

این بدان معنی است که هنوز تعداد قراردادهای شورت در بازار آتی بیت کوین (Bitcoin) بیشتر از لانگ است ، که می تواند روند صعودی بیشتری را به همراه داشته باشد.

لیکوئید قراردادهای فروش بیت کوین. منبع:  Glassnode

معامله گران معتقدند بیت کوین (Bitcoin) می تواند در کوتاه مدت هدف قیمت بالاتری داشته باشد. در کوتاه مدت ، سطح 55،500 دلار برای دستیابی به رکوردی جدید حیاتی است.

نمودار قیمت 4 ساعته BTC / USDT (بایننس). منبع:  Tradingview

عدنان ون دال (Adnan van Dal) ، معامله گر نهادی تأکید کرد که اگر قیمت بیت کوین (Bitcoin) تا زمان باز شدن بازار ایالات متحده کاهش پیدا نکند ، احتمال صعود بیشتر وجود دارد.

 

اگر بیت کوین (Bitcoin) بالای 51000 دلار باقی بماند و هدف آن صعود به بیش از 55،000 دلار باشد ، احتمال رسیدن به رکورد جدید در آینده نزدیک وجود دارد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین