/ اخبار بیت کوین / فاوندری یو اس ای به دومین استخر بزرگ ماینینگ بیت کوین در پی ممنوعیت چین تبدیل شد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

فاوندری یو اس ای به دومین استخر بزرگ ماینینگ بیت کوین در پی ممنوعیت چین تبدیل شد

فاوندری یو اس ای به دومین استخر بزرگ ماینینگ بیت کوین در پی ممنوعیت چین تبدیل شد

شرکت فاوندری یو اس ای (Foundry USA) مستقر در نیویورک، سهم 15.42 درصدی از هش ریت شبکه را در اختیار دارد، و تنها 4000 PH/s کمتر از انت پول (AntPool) است.

شرکت فاوندری یو اس ای، ارائه‌دهنده خدمات ماینینگ ارز دیجیتال مستقر در نیویورک، پس از در اختیار گرفتن 15.42 درصد از سهم شبکه، به دومین استخر بزرگ ماینینگ بیت کوین (BTC) در جهان تبدیل شده است.

داده‌های وب سایت بی تی سی (BTC.com) نشان می‌دهد که شرکت فاوندری یو اس ای متعلق به گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) با هش ریت 4000 PH/s پس از استخر انت پول در رتبه دوم قرار دارد که در زمان نگارش این مطلب 17.76 درصد از سهم شبکه را در اختیار دارد.

در این رابطه بخوانید‌ : معرفی انواع کیف پول بیت کوین و راه های محافظت از آن

افزایش مشارکت نهادهای آمریکایی را می‌توان به ممنوعیت کلی اخیر چین در معاملات و ماینینگ ارزهای دیجیتال نسبت داد. این ممنوعیت باعث مهاجرت گسترده ماینرهای بیت‌کوین شد که اکنون در حوزه‌های قضایی طرفدار ارزدیجیتال از جمله ایالات متحده، روسیه و قزاقستان زندگی می‌کنند.

از بین پنج استخر برتر ماینینگ از نظر توزیع هش ریت، شرکت فاوندری بالاترین میانگین هزینه تراکنش بیت کوین 0.09418116 (نزدیک به 5500 دلار) را برای هر بلاک دریافت می کند. کسب‌ و کارهای آمریکایی نیز از نقطه ضعف چین در رابطه با توزیع خودپردازهای ارز دیجیتال استفاده کرده اند.

طبق داده های وب سایت کوین ای تی ام رادار (Coin ATM Radar)، وب سایت بیت کوین دیپات (Bitcoin Depot) مستقر در گرجستان از همتایان چینی خود پیشی گرفته و به بزرگترین اپراتور خودپرداز ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شده است. جالب است که اکثر اپراتورهای خودپرداز ارز دیجیتال توسط شرکت های آمریکایی اداره می شوند، این روند پس از ممنوعیت چین در مورد فعالیت های ارزدیجیتال شدت گرفت.

علیرغم قصد توسعه ارز دیجیتال داخلی بانک مرکزی (CBDC)، حزب کمونیست چین همچنین نظرات عمومی را در مورد ممنوعیت ماینینگ بیت کوین در 21 اکتبر جویا شده است، که باعث ایجاد گفتگوهایی در مورد اصلاح موضع منفی دولت، در رابطه با فعالیت های ماینینگ بیت کوین و ارزهای دیجیتال شده است.

با این حال، داده های استاتیستا (Statista) تأیید می کند که سهم چین در هش ریت ماینینگ بیت کوین از سپتامبر 2019 به طور مداوم کاهش داشته است. دو دهه پیش، چین بیش از 75 درصد از هش ریت ماینینگ بیت کوین را در اختیار داشت که تا آوریل 2021 به 46 درصد قبل از ممنوعیت ارزهای دیجیتال کاهش یافت.

همانطور که ایالات متحده به پذیرش عمومی بیت کوین نزدیک می شود، قانونگذاران به دنبال شفافیت در رابطه با الزامات گزارش جدید ارائه شده توسط دولت بایدن هستند.

اعضای حزب جمهوری و دمکرات در مناسبت‌های مختلف خواستار تجدیدنظر اصلاحات گزارش‌ مالیاتی ارزهای دیجیتال به همراه درخواست برای تعریف مجدد کلمه «کارگزار» در تراکنش‌های ارز دیجیتال شده اند.

از سال 2024، لایحه زیرساختی دو حزبی عموم مردم را ملزم می کند که تراکنش های دارایی دیجیتال به ارزش بیش از 10،000 دلار را به خدمات درآمد داخلی امریکا اعلام کنند. این لایحه در حال حاضر ماینرها و اعتبارسنجان ، توسعه دهندگان سخت افزار و نرم افزار و توسعه دهندگان پروتکل را به عنوان کارگزار در نظر می گیرد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین