/ اخبار بیت کوین / داده های تورم شاخص قیمت مصرف کننده ، منجر به افزایش قیمت بیت کوین شد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

داده های تورم شاخص قیمت مصرف کننده ، منجر به افزایش قیمت بیت کوین شد

داده های تورم شاخص قیمت مصرف کننده ، منجر به افزایش قیمت بیت کوین شد

روز چهارشنبه، 10 نوامبر، بلافاصله پس از اینکه ایالات متحده افزایش 6.2 درصدی در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را گزارش کرد، قیمت بیت کوین (Bitcoin) به طور قابل توجهی افزایش یافت و به بالاترین حد خود یعنی 69000 دلار رسید. این نشان می دهد که تورم در ایالات متحده با سریع ترین نرخ از دهه 1990 رشد داشته است.

با توجه به اینکه بیت کوین به عنوان یک پوشش تورم قوی عمل می کند، افزایش قیمت بیت کوین کاملاً آشکار بود. سویی چانگ (Sui Chung)، مدیر اجرایی سی اف بنچ مارک (CF Benchmarks)، به بلومبرگ گفت بیت کوین در چند ماه گذشته و اخیراً طی راه اندازی ETF های آتی از یک رشد پایدار برخوردار بوده است.

اما چانگ افزود افزایش تورم در تمام اقتصادهای بزرگ جهانی، می‌تواند محرک بیشتری برای افزایش قیمت بیت کوین فراهم کند. برخی از بازارسازهای وال استریت به دلیل ترس از تورم بر افزایش قیمت بیت کوین تاثیرگذار بوده اند.

در این رابطه بخوانید‌ : ETF بیت کوین چیست؟ مقایسه ETF اسپات و آتی بیت کوین

علاوه بر این، طلا، رقیب بیت‌کوین، به‌عنوان ابزار پوشش تورم در سال گذشته تا حد زیادی ضعیف عمل کرده است. در نتیجه، بیت کوین در بین بازارسازهای بزرگ پذیرش بیشتری پیدا می کند.

بیت کوین وارد یک روند اصلاح شدید می شود

اگرچه قیمت بیت کوین روز چهارشنبه به بالای 69،000 دلار رسید، اما برای یک دوره بسیار کوتاه در این سطح ماندگار شد. بیت کوین وارد یک اصلاح شدید شد و تقریباً 10 درصد کاهش یافت و به کف 64،000 دلار رسید. این امر منجر به لیکویید گسترده در سراسر بازار شد. وو بلاک چین (Wu Blockchain) در این باره گفت :

در 12 ساعت گذشته، بیت کوین از مرز 69،000 دلار عبور کرد و سپس به حداقل 64،565 دلار کاهش پیدا کرد. افزایش و کاهش کوتاه مدت منجر به لیکویید بیش از 450 میلیون دلار در عرض 4 ساعت و بیش از 680 میلیون دلار نقدینگی در 12 ساعت شد.

وو بلاکچین همچنین گفت کاهش قیمت بیت کوین، ناشی از اصلاح شدید بازار سهام ایالات متحده است. نزدک کامپوزیت، در ساعات پایانی بازار 1.66 درصد کاهش یافت. اگر بیت کوین به سطح 64،000 دلاری برسد می تواند مسیر صعودی خود را مجددا آغاز کند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید