/ اخبار ارز دیجیتال / تقریباً نیمی از معاملات ارز دیجیتال جهان در آسیا انجام می شود

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تقریباً نیمی از معاملات ارز دیجیتال جهان در آسیا انجام می شود

تقریباً نیمی از معاملات ارز دیجیتال جهان در آسیا انجام می شود

معاملات ارز دیجیتال در آسیا با مجموع فعالیتهای ایالات متحده و اروپا برابر است. تحقیقات انجام شده توسط مساری (Messari) به بررسی فضای ارز دیجیتال در آسیا پرداخته و نشان می دهد این منطقه تقریبا نیمی از معاملات دارایی های دیجیتال را تشکیل می دهد و دارای شش مورد از ده منطقه برتر معاملات کریپتوکارنسی است.

 

این گزارش تأیید می کند که چین ، ژاپن ، کره ، هنگ کنگ و سنگاپور بر اساس حجم نقدینگی پیشرو هستند و سایر کشورهای آسیایی نیز پتانسیل گسترده ای در این زمینه دارند.

در این رابطه بخوانید‌ : حمله Brute Force چیست؟ و چگونه میتوان از آن در امان ماند؟

 

“با در نظر گرفتن این موضوع که 60 درصد از جمعیت جهان در آسیاست ، شرکتهای برتر در سراسر جهان علاقه مندند که از این بازار در حال رشد استفاده کنند.”

این گزارش همچنین افزود: چین از نظر فعالیت نهنگ ها و معامله گران برتر نیز بر بازار تسلط دارد.

 

“آسیای شرقی (عمدتا چین) تحت سلطه معاملات بزرگتر است و حجم 90 درصد معاملات بالای 10،000 دلار است. آسیای شرقی در مقایسه با آمریکای شمالی که تمرکز آن بیشتر بر سرمایه گذاری طولانی مدت بیت کوین (Bitcoin) است ، معاملات کوتاه مدتی را با طیف گسترده تری از دارایی ها انجام می دهد. ”

با استناد به داده های چینالیسیس (Chainalysis) ، این گزارش اظهار داشت که طی 12 ماه منتهی به ژوئن 2020 ، آسیا 43 درصد از معاملات جهانی ارز دیجیتال یا تقریبا حجم 300 میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است. فعالیت بازار کریپتو فقط در آسیا معادل مجموع فعالیت های ایالات متحده و اروپا است.

 

طی روند صعودی اخیر بازار کریپتوکارنسی ، در جریان معاملات آسیایی فروش زیادی صورت گرفت که تأثیر این منطقه در بازارها را نشان می دهد.

 

این گزارش نشان داد که از بین 20 پروژه برتر ، بیش از 40 درصد از ارزش بازار از آسیا ناشی می شود. شرکتهای این منطقه 94 درصد از حجم معاملات آتی بیت کوین (BTC) را تشکیل می دهند.

 

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟ و دلیل محبوبیت آن چیست؟

“تا پایان سال 2019 ، شش شرکت از ده شرکت برتر حوزه کریپتو در جهان در آسیا راه اندازی شدند.”

این شرکت ها شامل بایننس ، بیت مین ، کنان (Canaan) ، بلاک وان (Block.one) ، ای بنگ (Ebang) و لیکوئید (Liquid) هستند و فعالیت نیمی از آنها به طور مستقیم به ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) مربوط می شود. در حال حاضر چین 65 درصد از هش ریت بیت کوین (BTC) را کنترل می کند و مالزی نیز به دلیل هزینه های برق مناسب ، وارد پنج کشور برتر شده است و 4.33 درصد از هش ریت جهانی را تشکیل می دهد.

 

علیرغم فشارهای قانونی مداوم از سوی دولت چین ، این کشور خود را به عنوان یک مرکز بلاکچین (blockchain) معرفی کرده و قرار است اولین کشوری باشد که ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را ارائه می دهد.

رسانه های اجتماعی نیز قطعاً متوجه تأثیر ویژه معامله گران چینی شده اند و گفته می شود سال نوی چینی هر ساله بر بازار تاثیر می گذارد.

این مناسبت می تواند باعث نوسانات شدید قیمت بیت کوین (Bitcoin) شود. در سال 2021 ، این جشن در 12 فوریه رخ می دهد اما محدودیت های ناشی از ویروس کرونا ممکن است اثر آن را کاهش دهد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید