/ اخبار آلت کوین ها / تحلیل قیمتی: دوج کوین، شیبا اینو و پالیگان بیش از 5 درصد ریزش کردند

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تحلیل قیمتی: دوج کوین، شیبا اینو و پالیگان بیش از 5 درصد ریزش کردند

تحلیل قیمتی: دوج کوین، شیبا اینو و پالیگان بیش از 5 درصد ریزش کردند

قیمت دوج کوین (DOGE) پس از افزایش 16 درصدی اخیر خود اصلاح شدیدی را ثبت کرد. این میم کوین پیش از این نیز به دلیل توییت‌ های ایلان ماسک، دچار چنین نوسانات شدیدی شده است.

تحلیل های تکنیکال در کوتاه مدت به کاهش فشار خرید اشاره کرده اند. به دلیل فشار فروش اخیر که دوج کوین با آن مواجه شده بود، روند آن دوباره نزولی شد.

در این رابطه بخوانید‌ : بیت‌کوین کش چیست؟ و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

نمودار 4 ساعته جفت ارز دوج کوین به دلار (DOGE/USD)

اصلاح قیمتی دوج کوین پس از برخورد با سطح 38.2 درصد فیبوناچی اتفاق افتاد. دوج کوین پس از رالی کوتاه مدت صعودی خود با کاهش 17 درصدی مواجه شد. در زمان انتشار این مطلب قیمت دوج کوین 0.169 دلار است. محدوده حمایتی دوج کوین در 0.215 دلار، جاییکه خریداران در حفظ آن شکست خوردند، مشاهده می شود. در صورت ریزش بیشتر قیمت‌ دوج کوین، کف قیمتی مورد انتظار، 0.160 دلار است.

با خروج خریداران از بازار، شاخص قدرت نسبی به زیر خط میانی خود ریزش کرد. اندیکاتور Awesome Oscillator یا همان (AO) نیز ریزش را تایید کرد و همچنین یک بایاس فروش را نشان داد. اندیکاتور شاخص حرکت جهت دار (DMI) نیز نشان دهنده ریزش بود که با روند نزولی گسترده بازار همراه شد.

نمودار 4 ساعته جفت ارز شیبا به دلار (SHIB/USD)

قیمت شیبا اینو (SHIB) از ابتدای دسامبر کاهش یافت و در چند هفته گذشته تثبیت شد. سطح حمایت حیاتی برای این کوین در 0.000030 دلار و مقاومت آن در 0.000040 دلار است. با توجه به روند نزولی گسترده بازار، شیبا یک مثلث کاهشی را تشکیل داده است که ممکن است باعث ادامه روند نزولی قیمت آن شود. کاهش بیشتر قیمت ممکن است باعث شود که این کوین خط حمایت طولانی مدت خود را از دست بدهد و در قیمت 0.000024 دلار معامله شود.

شاخص های تکنیکالی شیبا نیز نشان دهنده روندی نزولی این کوین بود. شاخص قدرت نسبی (RSI) با کمی ریزش در آخرین سشن های معاملاتی، نزولی شد. به همین ترتیب با توجه به اندیکاتور ذکر شده، اندیکاتور (AO) و مکدی (MACD) از محدوده ای که نشان دهنده قدرت خریداران بود، خارج شدند. اندیکاتور شاخص حرکت جهت دار نیز روندی نزولی را نشان داد.

نمودار 4 ساعته جفت ارز پالیگان به دلار (MATIC/USD)

پالیگان (MATIC) پس از ریزش 5.9 درصدی در 24 ساعت اخیر، اکنون با قیمت 2.12 دلار معامله می شود. این کوین نزدیک به مقاومت 2.20 دلاری و در یک کانال نزولی معامله می شد و با ادامه حرکت نزولی، محدوده حمایتی آن در 1.78 دلار شکل گرفت. این کوین طی چند روز گذشته مقداری از قدرت صعودی خود را بازیافته بود، اما مجددا نزولی شد.

علیرغم کاهش قیمت، شاخص قدرت نسبی بالاتر از خط میانی قرار گرفت که به احتمال معکوس شدن قیمت پالیگان اشاره دارد. اگرچه از آنجاییکه این کوین در آخرین سشن معاملاتی جریان سرمایه خود را احیا نکرد، اندیکاتور جریان پول چایکین (CMF) در محدوده منفی باقی ماند و هیستوگرام های قرمز در حال کاهش بودند، اما اندیکاتور (AO)، اقدامات منفی قیمتی را پیش بینی کرد که نشان دهنده یک بازگشت احتمالی بود.

همچنین بخوانید : تئوری احمق بزرگتر در سرمایه گذاری چیست؟ و چگونه از آن در امان بمانیم؟

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین