/ قانون‌گذاری / تایلند استفاده از ارزهای دیجیتال را برای پرداخت ممنوع نمی کند اما در مورد نوسانات قیمت هشدار داد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تایلند استفاده از ارزهای دیجیتال را برای پرداخت ممنوع نمی کند اما در مورد نوسانات قیمت هشدار داد

تایلند استفاده از ارزهای دیجیتال را برای پرداخت ممنوع نمی کند اما در مورد نوسانات قیمت هشدار داد

مقامات بانک مرکزی تایلند اظهار داشتند استفاده از ارز دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت غیرقانونی نیست. با این حال کاربران “باید قادر به پذیرش ریسک های این بازار” از جمله نوسانات قیمت باشند.

مدیر ارشد بخش سیاست پولی بانک مرکزی تایلند (BOT)، موضع این بانک در مورد ارزهای دیجیتال را در این هفته توضیح داد.وی گفت بانک مرکزی تایلند در حال حاضر در حال بحث در مورد چگونگی قانونگذاری ارزهای دیجیتال با کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC)، آژانس‌های مرتبط و سهامداران است. هدف این بانک کاهش ریسک های مصرف کننده مرتبط با استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در حال حاضر از ارز دیجیتال برای پرداخت در ازای کالا و خدمات در تایلند استفاده می کنند، تاکید کرد:این روش غیرقانونی نیست … اما [کاربران] باید بتوانند ریسک آن را بپذیرند.

در این رابطه بخوانید‌ : ری استیکینگ (restaking) چیست؟ چگونه می توان اتریوم را برای افزایش پاداش ری استیک کرد؟

بانک مرکزی تایلند پیش از این نیز گفته بود که ارز دیجیتال پولی قانونی در این کشور نیست و استفاده از آن به‌عنوان ابزار مبادله «به منزله تجارت مبادله‌ای بین مالک دارایی دیجیتال و ارائه‌دهنده کالا و خدمات است، که پرداخت‌کننده و گیرنده متقابلاً ریسک آن را می‌پذیرند. اما اگر ارزهای دیگر به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند ، بر توانایی بانک مرکزی برای نظارت بر اقتصاد تأثیر خواهد گذاشت.»

یکی دیگر از مدیران ارشد بانک مرکزی تایلند، توضیح داد که بسیاری از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نگرانی مشابهی در مورد خطر ثبات مالی ارزهای دیجیتال دارند. وی ضمن ابراز نگرانی تصریح کرد: در حال حاضر، بانک مرکزی تایلند استفاده از دارایی های دیجیتال برای پرداخت کالاها و خدمات را به دلیل نوسانات قیمت آنها ممنوع نمی کند، اما در این خصوص نگران است.

این بانک روز سه‌شنبه اعلام کرد به دلیل خطرات ناشی از نوسانات بالای قیمت، از مشارکت مستقیم بانک‌های تجاری در معاملات دارایی‌های کریپتو جلوگیری می‌کند. زیرا بانک‌ها در قبال سرمایه مشتریان و مردم مسئول هستند.

بانک تجاری سیام (SCB)، یکی از بزرگترین بانک های تایلند، ماه گذشته اعلام کرد 51 درصد از سهام یک اکسچنج ارز دیجیتال را خریداری می کند.

کریپتوکارنسی به عنوان راهی برای پرداخت کالاها و خدمات در تایلند محبوبیت پیدا کرده است. در ماه جولای، بانک مرکزی تایلند هشداری در مورد استفاده از دارایی های دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت صادر کرد. در ماه اکتبر، نخست وزیر این کشور به سرمایه گذاران در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داد و اظهار داشت که این ارزها بی ثبات و به شدت سوداگرانه هستند.

در ماه نوامبر، سازمان گردشگری تایلند (TAT) فاش کرد که با (SEC) و بانک مرکزی همکاری می‌کند تا خرج کردن ارزهای دیجیتال را برای بازدیدکنندگان تسهیل کند. رئیس (TAT) گفت: “کریپتو آینده است، بنابراین ما باید جامعه تایلند را آماده پذیرش ارزهای دیجیتال کنیم تا از این گروه از گردشگران استقبال کنند.”

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین