/ اخبار اکسچنج ها / اکسچنج اسنداکس هک شد؛ 80 میلیون دلار به سرقت رفت

زمان مطالعه : 5 دقیقه

اکسچنج اسنداکس هک شد؛ 80 میلیون دلار به سرقت رفت

اکسچنج اسنداکس هک شد؛ 80 میلیون دلار به سرقت رفت

یکی دیگر از اکسچنج های ارز دیجیتال قربانی هک شده است. این بار اسند اکس (AscendEX) که قبلا تحت عنوان بیتمکس (BitMax) شناخته می شد.

اسنداکس، اکسچنج ارز دیجیتالی که اخیرا سومین سالگرد خود را جشن گرفت، تایید کرد که توکن‌ های زیادی از والت آنلاین آن برداشت شده‌ است. در حالیکه این شرکت هنوز کل مبلغ سرقت شده را تایید نکرده است، تخمین های اولیه نشان می دهد که ارزش این دارایی ها تقریبا 80 میلیون دلار است.

این شرکت اعتراف کرد که تعداد نامعلومی از توکن‌ های مبتنی بر اتریوم (ETH)، زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و پالیگان (MATIC) را شناسایی کرده است که در 12 دسامبر از والت آنلاین آن منتقل شده بودند.

در این رابطه بخوانید‌ : هوش مصنوعی GPT-4o چیست و چه تفاوتی با نسخه های قبلی دارد؟

این اکسچنج قول داد که تحقیقات را آغاز کرده و گفت والت های آفلاین تحت تاثیر قرار نگرفته اند. علاوه بر این، اسند اکس گفت همه کاربرانی که دارایی های آنها به سرقت رفته است، کاملا توسط این اکسچنج تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

این پلتفرم معاملاتی جزئیاتی از توکن های برداشت شده یا ارزش دلاری آنها ارائه نکرده است. با این حال، منبع تجزیه و تحلیل داده ها، به نام پک شیلد (PeckShield) براورد هایی را اعلام کرد.

این شرکت بیان کرد که کل ضرر تقریبا 78 میلیون دلار است که 60 میلیون دلار آن مبتنی بر اتریوم، 9.2 میلیون دلار در زنجیره هوشمند بایننس و 8.5 میلیون دلار در پالیگان بود. پک شیلد همچنین فهرستی از توکن های انتقال یافته را ارائه کرد.

این هک از ابتدای دسامبر دومین هک بزرگ یک اکسچنج متمرکز ارزهای دیجیتال است.

کریپتو پوتیتو (CryptoPotato) هفته گذشته گزارش داد که بیت مارت (Bitmart) نیز قربانی یک نقض امنیتی شده و مبلغ 200 میلیون دلار ارزهای دیجیتال مختلف به سرقت رفته است. این پلتفرم معاملاتی به طور موقت برداشت ها را به حالت تعلیق درآورده بود که چند روز بعد از سر گرفته شد و همچنین قول داد که خسارت کاربران را از منابع مالی خود پرداخت می کند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین