/ عمومی / اسبربانک اولین صندوق ETF مبتنی بر بلاکچین در روسیه را راه اندازی می کند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

اسبربانک اولین صندوق ETF مبتنی بر بلاکچین در روسیه را راه اندازی می کند

اسبربانک اولین صندوق ETF مبتنی بر بلاکچین در روسیه را راه اندازی می کند

غول بانکی روسیه به نام اسبربانک (Sberbank) از راه اندازی اولین صندوق ETF کشور که به سرمایه گذاران امکان دسترسی به فضای بلاکچین (blockchain) را می دهد خبر داده است. این ابزار جدید دارای اوراق بهادار شرکت‌ هایی است که با ارزهای دیجیتال و فناوری‌ های زیربنای آن‌ ها سروکار دارند.

اسبربانک شاخص ردیابی ETF اقتصاد بلاکچین را معرفی می کند

اسبربانک بزرگترین ارائه دهنده خدمات بانکی و مالی در روسیه، راه اندازی یک صندوق ETF مبتنی بر بلاکچین را اعلام کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : الگوی سر و شانه ها چیست و چگونه میتوان آن را شناسایی کرد؟

این محصول جدید که اسبر بلاکچین ایکانمی (Sber Blockchain Economy) نام دارد، فرصتی را برای سرمایه‌ گذاران روسی فراهم می‌ کند تا از بخش کریپتو بدون نیاز به مشارکت مستقیم در توسعه، خرید، ذخیره‌ سازی و فروش دارایی‌ های دیجیتال سود ببرند.

این ETF شاخص اقتصاد بلاکچین اسبر را ردیابی می کند که شامل اوراق بهادار شرکت هایی است که با ارزهای دیجیتال و فناوری های بلاکچین کار می کنند. این بانک توضیح داد: امروزه، آنها در صنایع مختلفی از محافظت از داده‌ های شخصی و تایید حق کپی رایت گرفته تا ایجاد پلتفرم‌ هایی برای اینترنت اشیا و رای‌ گیری آنلاین استفاده می‌ شوند و مشکلات مختلفی را حل می‌ کنند.

این بانک دولتی افزود: در میان افرادی که تحت پوشش این شاخص قرار می‌ گیرند، می‌ توان به تولید کنندگان سخت‌ افزار و نرم‌افزار ماینینگ کریپتو، نهادهای صادرکننده دارایی‌ های کریپتو، و کسب‌ و کارهایی که خدمات مشاوره‌ ای در زمینه بلاکچین ارائه می‌ کنند، اشاره کرد.  اکسچنج رمزارز کوینبیس (Coinbase)، توسعه‌ دهنده نرم‌ افزار بلاکچین دیجینکس (Digindex)، و ارائه‌ دهنده خدمات مالی ارز دیجیتال گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، نام‌ های شناخته شده این فضا در این فهرست می باشند.

اسبر بانک تاکید کرد که صندوق ETF مبتنی بر بلاکچین آن با نماد: SBBE، اولین از این نوع در بازار سهام روسیه است. واحد پول این صندوق، دلار آمریکا است اما سرمایه گذاران می توانند سهام را با روبل روسیه از طریق برنامه اسبراینوستر (Sberinvestor) یا با کمک هر کارگزار روسی خریداری کنند. قیمت سهام از 10 روبل شروع می شود.

این ابزار مرتبط با رمزارز پس از آن معرفی شد که الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina) رئیس بانک مرکزی روسیه، در ماه اکتبر اعلام کرد که آماده اجازه دادن به معاملات صندوق های ETF بیت کوین در روسیه نیست. وی در ماه دسامبر مواضع قانونی سختگیرانه در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را تکرار کرد و گزارش داد که بانک مرکزی روسیه (CBR) می خواهد پرداخت های بانکی به اکسچنج های رمزارز را مسدود کند.

ولادیمیر چیستیوخین (Vladimir Chistyukhin)، معاون نابیولینا (Nabiullina)، به نقل از رسانه های روسی گفت: ما در بازار مالی روسیه جایی برای ارزهای دیجیتال نمی بینیم. در اوایل سال جاری، بانک روسیه به اکسچنج های ارائه دهنده سهام توصیه کرد از فهرست‌ و معامله ابزارهای مرتبط با دارایی‌ های دیجیتال، شاخص‌ های مرتبط با رمزارز، مشتقات و همچنین اوراق بهادار صندوق های ارز دیجیتال خودداری کنند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید