/ قانون‌گذاری / کره جنوبی طرح مالیات بر سود بیت کوین (Bitcoin) را از سال 2021 آغاز می کند

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

کره جنوبی طرح مالیات بر سود بیت کوین (Bitcoin) را از سال 2021 آغاز می کند

کره جنوبی طرح مالیات بر سود بیت کوین (Bitcoin) را از سال 2021 آغاز می کند

بر اساس گزارش رسانه های محلی ، کره جنوبی از سال آینده طرح مالیات بر سود بیت کوین (BTC) و سایر کریپتوکارنسی ها را آغاز خواهد کرد.

 

در صورت تصویب این قانون در مجلس ، مالیات در خصوص عملیات ماینینگ بیت کوین (bitcoin) و درآمد حاصل از عرضه اولیه کوین (initial coin offering) نیز اعمال خواهد شد.

در این رابطه بخوانید‌ : شاخص CPI چیست و چگونه بر سایر ارزها تأثیر می گذارد؟

 

وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی ، با پشتوانه وزارت اطلاعات و فناوری اصلاحاتی را در قانون فعلی مالیات پیشنهاد کرد تا صنعت دارایی های دیجیتال را نیز شامل شود.

 

در ماه سپتامبر ، این اصلاحات به مجلس ارائه می شود. پس از تصویب ، این قانون در سال 2021 اجرا خواهد شد و به مقامات اجازه می دهد مالیاتی را برای سود حاصل از فروش دارایی های دیجیتال اعمال کنند. معاملات بین کریپتوکارنسی ها و فروش بدون سود ، معاف از مالیات باقی خواهند ماند.

 

به نقل از یکی از مقامات وزارت استراتژی و دارایی : “ما در حال بررسی مالیات سود سرمایه یا مالیات بر درآمد سرمایه گذاران داخلی و خارجی از طریق انتقال دارایی های مجازی هستیم.”

 

وی افزود: “پیشنهاد اصلاح قوانین مالیاتی در ماه ژوئیه اعلام می شود و در ماه سپتامبر به مجمع قانونی ارائه می شود.” مقامات اظهار داشتند که تغییرات برنامه ریزی شده بر اساس ایده “مالیات بر درآمد” ایجاد شده است.

 

دولت کره در گذشته و اخیراً در ماه ژانویه سعی کرده است که مالیاتی را بر بیت کوین (bitcoin) اعمال کند ، اما نتوانسته است این قانون را اجرا کند ، زیرا وزارتخانه های مختلف دولت نتوانستند به یک توافق جمعی در این خصوص که بیت کوین (bitcoin) یک دارایی است یا خیر برسند. کارشناسان محلی معتقدند که این اصلاحات پیشنهادی نیز به همان سرنوشت دچار خواهد شد.

 

همچنین بخوانید : آلت کوین چیست؟ و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

سونگ سونگ یانگ (Seung Seung-young) ، محقق مؤسسه مالیاتی کره ، به روزنامه محلی (E Daily) گفت که قانون برنامه ریزی شده در قالب فعلی خود کامل نیست ، و سرمایه گذاران می توانند از این موضوع به نفع خود استفاده کنند. او اظهار داشت :

 

“اگر بدون دخالت اکسچنج برای تراکنش همتا به همتا اقدام کنید ، احتمالا مالیاتی پرداخت نخواهید کرد. حتی با ردیابی IP ، اگر اهداف زیادی وجود داشته باشد ، هزینه های اداری افزایش می یابد و ردیابی روزانه دشوار خواهد بود. ”

 

کیم یونگ مین (Kim Yong-min) ، رئیس انجمن بلاکچین (Blockchain) کره ، خاطر نشان کرد که سه تا چهار سال طول خواهد کشید تا دولت بتواند زیرساخت های کاملی را با درک درستی از صنعت  کریپتوکارنسی ایجاد کند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید