/ اخبار بیت کوین / پیروزی ترامپ در انتخابات می تواند قیمت بیت کوین را به ۱۰۰ هزار دلار برساند!

6 ساعت پیش

زمان مطالعه : 7 دقیقه

پیروزی ترامپ در انتخابات می تواند قیمت بیت کوین را به ۱۰۰ هزار دلار برساند!

بسیاری از فعالان صنعت کریپتو از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواهان حمایت کرده اند، زیرا وعده های او در زمینه سیاست های ارز دیجیتال به عنوان یک عامل بالقوه برای رشد صنعت تلقی می شود. در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هنوز هم رقابت میان دو کاندید ادامه دارد، معامله‌گرانی مانند Satoshi Flipper استدلال می‌کنند که پیش بینی پیروزی ترامپ هنوز بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر نگذاشته است. ساتوشی فلیپر معتقد است که پیروزی جمهوری خواهان بازار صعودی بیت کوین و آلت کوین ها را تقویت می کند.

پیروزی ترامپ در انتخابات می تواند قیمت بیت کوین را به ۱۰۰ هزار دلار برساند!

هرگز ارزهای دیجیتال تا این حد با انتخابات ایالات متحده مرتبط نبوده اند که نتیجه آن می تواند باعث ایجاد یک بازار صعودی شود. پیروزی ترامپ چه تاثیری بر ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

کریپتو به عنوان یک موضوع مهم در انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده در موقعیت منحصر به فردی قرار گرفته است.

بسیاری از فعالان صنعت کریپتو از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواهان حمایت کرده اند، زیرا وعده های او در زمینه سیاست های ارز دیجیتال به عنوان یک عامل بالقوه برای رشد صنعت تلقی می شود.

در این رابطه بخوانید‌ : شبکه بلاکچینی Modular چیست؟

در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هنوز هم رقابت میان دو کاندید ادامه دارد، معامله‌گرانی مانند Satoshi Flipper استدلال می‌کنند که پیش بینی پیروزی ترامپ هنوز بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر نگذاشته است. ساتوشی فلیپر معتقد است که پیروزی جمهوری خواهان بازار صعودی بیت کوین و آلت کوین ها را تقویت می کند.

با این حال، با نزدیک شدن به انتخابات، بازارهای پیش بینی مانند Kalshi و Polymarket به نفع ترامپ هستند و احتمال پیروزی او به حدود 60 درصد افزایش یافته است.

شکاف بزرگ منجر به نگرانی‌هایی در مورد دستکاری احتمالی شده است، اما این موضوع توسط طرفداران بازار پیش‌بینی مانند بنیانگذار کالشی، تکذیب شده است.

میلیونر نوجوان بیت کوین BTC، اریک فینمن Erik Finman گفت که نسبت به پیروزی ترامپ در انتخابات بسیار خوشبین است و معتقد است که این امر ایالات متحده را به یک کشور طرفدار رمزارز تبدیل می کند و منجر به هجوم قابل توجهی از سرمایه به بازار کریپتو می شود. فینمن بیان کرد: «سیاست‌های ترامپ بازار کریپتو را شعله‌ور می‌کند و به رشد گسترده آن دامن می‌زند.»

“من معتقدم اگر ترامپ برنده شود، بیت کوین می تواند در دوره دوم ریاست جمهوری او به 100000 دلار برسد.”

تحلیلگر دیگری به نام Crypto Rand گفت: «بالاترین جنبه دولت ترامپ صرفاً موضع دوستانه او در قبال ارزهای دیجیتال است. این نگرش به تنهایی یک تغییر دهنده بازی است و ایالات متحده را به عنوان یک رهبر در فضای کریپتو معرفی می کند.

اما برخی دیگر مانند مارک کوبان معتقدند که اگر ترامپ برنده شود، بازار ارزهای دیجیتال به احتمال زیاد «چند هفته» صعود کرده و بعد دوباره ریزش خواهد کرد. او بیان کرد که سیاست‌های اقتصادی ترامپ تورم‌زا هستند که می‌تواند مانع از حرکت قیمت بیت‌کوین شود.

آیا سیاست‌های دوستانه ترامپ بیت کوین و آلت کوین‌ها را تقویت می‌کند؟

ترامپ سیاست‌های دوستانه زیادی را در خصوص ارزهای دیجیتال وعده داده است که برای رای‌دهندگان ارز دیجیتال جذاب است.

یکی از بزرگ‌ترین موارد این است که او بارها تاکید کرده است گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را «در روز اول» ریاست‌جمهوری خود برکنار خواهد کرد.

کارشناسان می گویند اگرچه او ممکن است مستقیماً نتواند این کار را انجام دهد، احتمالاً می تواند سمت گنسلر را به یک کمیسر صرف تنزل دهد و سپس نامزد جدیدی را که مطابق با اولویت های سیاستی او باشد، معرفی کند. با این حال، سنای ایالات متحده حرف آخر را خواهد زد.

مدیر عامل پلتفرم تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری Blockcircle، گفت که یک مدیر جدید در SEC که از کریپتو حمایت کند، پذیرش بیت کوین را تقویت می کند و راه را برای تجدید حیات آلت کوین ها هموار می کند.

همچنین بخوانید : شرکت خودمختار غیرمتمرکز چیست (DAC)؟ و چگونه کار میکند؟

چندین درخواست برای صندوق های قابل معامله در بورس آلتکوین ها قبل از انتخابات ایالات متحده ثبت شد که XRP و Solana به عنوان پیشتازان بالقوه ظاهر شدند.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ گفته بود که ترامپ می‌تواند «یک کمیسر جدید SEC را منصوب کند که به فرآیندهای دنبال شده در سال‌های اخیر که داده‌های آتی نقش مهمی در فرآیند تأیید ETF اسپات داشته اهمیت ندهد. وی نتیجه گرفت:

“به عقیده من، اگر ترامپ برنده شود، می‌توانیم شاهد راه اندازی ETF ارزهای دیجیتال دیگر باشیم.”

وعده‌های ترامپ در زمینه ارزهای دیجیتال متعدد و جاه‌طلبانه است و چشم‌اندازی برای تبدیل ایالات متحده به «پایتخت جهانی ارزهای دیجیتال» دارد. کریپتو رند معتقد است که تعهد ترامپ به ایجاد یک شورای مشورتی رمزارزها بسیار مهم است.

پیش بینی بازار پالی مارکت برای نتیجه انتخابات در 18 اکتبر. منبع: پلی مارکت

پیش بینی بازار پالی مارکت برای نتیجه انتخابات در 18 اکتبر. منبع: پلی مارکت

او معتقد است که کنگره و SEC بارها عدم درک خود از صنعت کریپتو و پویایی آن را نشان داده اند. یک کمیسیون مناسب با حضور کارشناسان صنعت می تواند به مشاوره و ایجاد مقررات مناسب تری کمک کند.

فینمن گفت تعهد ترامپ به کاهش موانع نظارتی صنعت کریپتو را آزاد می کند و سرمایه قابل توجهی را به شرکت های کریپتو جذب می کند.

الکس تورن، رئیس تحقیقات گلکسی دیجیتال، معتقد است که شفاف سازی قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال می تواند بیشتر از بیت کوین به نفع آلت کوین ها باشد.

منبع: الکس تورن

منبع: الکس تورن

او استدلال کرد که تسلط بالای فعلی بیت کوین در بازار به مقررات مطلوب آن در مقایسه با آلت کوین ها مرتبط است. اگر ترامپ سیاست‌های پیشنهادی خود را اجرا کند، آلت‌کوین‌ها به طور بالقوه می‌توانند افزایش یافته و حتی از بیت‌کوین بهتر عمل کنند.

فینمن بر این باور است که انتخاب ترامپ موجب رشد آلتکوین ها میشود، اما کریپتو رند فکر می کند که تاثیر آن در هوش مصنوعی و شبکه های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) متمرکز می شود و این بخش ها شانس بیشتری برای رهبری روند صعودی دارند.”

اسماعیل گفت که بازارهای دیفای (DeFi) و میم کوین ها از پیروزی ترامپ سود خواهند برد، زیرا ترامپ به طور فعال پروژه جدید DeFi خود، World Liberty Financial (WLFI) را که قرار است با Aave ادغام شود، تبلیغ می کند.

اسماعیل خاطرنشان کرد که ترامپ «میمکوین های متعددی را در کیف پول شخصی خود نگه می دارد» که بسیاری از آنها را از طریق ایردراپ دریافت کرده است.

سیاست‌های مخالف کریپتو چگونه بر ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد؟

برخی از ناظران بر این باورند که سیاست‌های اقتصادی گسترده‌تر ترامپ می‌تواند برای فضای کریپتو نیز مفید باشد. فینمن گفت که کاهش مالیات بر عایدی سرمایه انگیزه های سرمایه گذاری را افزایش می دهد و به رشد صنعت کریپتو دامن می زند.

کوبان استدلال کرد، با این حال، همه پیشنهادات او به احتمال زیاد به ارزهای دیجیتال کمک نمی کند. او فکر می‌کند سیاست‌های اقتصادی ترامپ تورم‌زا هستند و به کریپتو آسیب می‌رسانند، به‌ویژه تعرفه‌های بی‌سابقه‌ای که او در ایالات متحده اعمال می‌کند.

در 15 اکتبر، ترامپ در باشگاه اقتصادی شیکاگو تعرفه ها را “زیباترین کلمه در فرهنگ لغت” خواند. او بر وعده خود مبنی بر اعمال حداقل 10 درصد تعرفه کلی بر تمام واردات و تعرفه های 60 درصدی بر کالاهای چینی تاکید کرد.

کوبان معتقد است که تعرفه های ترامپ تورم را افزایش می دهد و در نهایت “باعث افزایش نرخ بهره می شود که به کریپتو آسیب می زند.”

آیا ترامپ به موضع دوستانه خود در خصوص کریپتو ادامه خواهد داد؟

ترامپ ممکن است اکنون خود را طرفدار کریپتو معرفی کند، اما ناظران قدیمی بازار ارزهای دیجیتال به یاد دارند که او در دوره ریاست جمهوری سابق خود از بیت کوین یا آلت کوین ها پشتیبانی نمی کرد.

در آن زمان، او در فاکس نیوز بیت کوین را کلاهبرداری خواند:” بیت کوین، به نظر من یک کلاهبرداری است. من آن را دوست ندارم. من می خواهم دلار واحد پول دنیا باشد.”

فینمن گفت که ترامپ «در حوالی جنگ جهانی دوم متولد شد، بنابراین قابل درک است که او در ابتدا علاقه ای به بیت کوین نداشته باشد». او معتقد است تغییر عقیده ناگهانی ترامپ میتواند مثبت باشد، زیرا نشان می دهد که “او متقاعد میشود” و همچنین “ذهن بازی در مقابل ارائه اطلاعات جدید دارد.”

کریپتو رند در این باره گفت که پذیرش کریپتو توسط ترامپ ممکن است کاملاً صادقانه نباشد و آن را “فرصت‌طلبانه” می‌داند. وی افزود ترامپ از فرصت بزرگی برای جذب حمایت و منبع دیگری از بودجه کمپین استفاده کرده است.

با این حال، کریپتو رند گفت: ترامپ چندین بار ثابت کرده است که یک بیزینس من فوق العاده است. پذیرش ترندهای جدید، تغییر ذهن و شناسایی صنایع مهم بخشی از مهارت های مورد نیاز برای چنین فردی است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین