/ اخبار استخراج ارز دیجیتال / شرکت Circle به کسب سود از تراکنش‌های گروه هکری کره شمالی متهم شد

زمان مطالعه : 1 دقیقه

شرکت Circle به کسب سود از تراکنش‌های گروه هکری کره شمالی متهم شد

به گفته محقق بلاک‌چین زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT)، یک اتهام جدی علیه شرکت Circle مطرح کرده است. به گفته این محقق شرکت Circle از تراکنش‌های مرتبط با گروه هکری بدنام کره شمالی، لازاروس، سود برده است.

شرکت Circle به کسب سود از تراکنش‌های گروه هکری کره شمالی متهم شد

به گفته محقق بلاک‌چین زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT)، یک اتهام جدی علیه شرکت Circle مطرح کرده است. به گفته این محقق شرکت Circle از تراکنش‌های مرتبط با گروه هکری بدنام کره شمالی، لازاروس، سود برده است.

این اتهام به دنبال تاخیر چهار ماهه شرکت Circle در مسدود کردن وجوه مرتبط با این گروه مطرح شد، این در حالی است که سایر شرکت‌های بزرگ استیبل‌ کوین این مسدود سازی را خیلی سریع‌تر انجام داده بودند.

ZachXBT در شبکه‌های اجتماعی، نارضایتی خود از ضعف کلی پلتفرم Circle در مبارزه با پول‌ شویی را ابراز کرد.

در این رابطه بخوانید‌ : اکوسیستم دیفای DeFi بیت کوین چیست؟

او گفت:

«هیچ‌ وقت پس از هک یا سوء استفاده در حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi)، حتی با وجود داشتن زمان کافی، حساب‌ها را مسدود نکردید و همچنان از این تراکنش‌ها سود بردید.»

هک گروه لازاروس

گروه لازاروس مسئول هک اخیر صرافی رمزارز اندونزیایی Indodax شناخته شده است که در 11 سپتامبر رخ داد. در این هک، بیش از 20 میلیون دلار سرقت شد و این صرافی به طور موقت برای بررسی خسارات تعطیل شد.

پس از بررسی کامل، صرافی Indodax به تدریج خدمات خود را دوباره آغاز کرد و به آرامی خدمات واریز، برداشت و استیکینگ را فعال کرد.

ZachXBT گزارش داد که چهار شرکت صادرکننده استیبل‌ کوین، شامل تتر، Circle، پاکسوس و Techteryx، دو آدرس مرتبط با گروه لازاروس را در فهرست سیاه قرار داده‌اند. این آدرس‌ها مجموعاً 4.96 میلیون دلار استیبل‌ کوین در اختیار دارند.

صرافی‌ها علاوه بر وجوهی که در فهرست سیاه مسدود شده‌اند، همچنین 1.65 میلیون دلار دیگر از وجوه هکرها را مسدود کرده‌اند. در نتیجه، مجموع پول‌های مسدود شده به حدود 6.98 میلیون دلار رسیده است. تحقیقات نشان می‌دهد که یک روند نگران‌ کننده در حال شکل‌گیری است: از استیبل‌ کوین‌ها برای پول‌ شویی وجوه دزدی استفاده می‌شود.

شواهد نشان می‌دهد که گروه لازاروس بین سال‌های 2020 و 2023 حدود 200 میلیون دلار از وجوه سرقتی رمزارزی را به استیبل‌ کوین‌هایی مثل USDT و USDC تبدیل کرده است.

واکنش دیرهنگام Circle

اتهامات ZachXBT باعث شده که انتقادات شدیدی به Circle، به ویژه به مدیرعامل آن، جرمی آلر، وارد شود. منتقدان می‌گویند که Circle به سلامت کلی اکوسیستم رمزارزها توجهی ندارد و به نظر می‌رسد که سود برای این شرکت اهمیت بیشتری دارد.

همچنین بخوانید : زنجیره جانبی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ (Sidechains)

ZachXBT گفت: «آن‌ها در ظاهر وانمود می‌کنند که استیبل‌ کوین مسئول و متعهدی هستند که به حفاظت از اکوسیستم کمک می‌کند، اما واقعاً اینطور نیست.» او افزود که با وجود داشتن تیم بزرگ، Circle تیمی برای پاسخ به مشکلات ناشی از هک‌ها یا سوء‌استفاده‌های DeFi ندارد.

این انتقادات در شرایطی مطرح می‌شود که بحث‌ها درباره قانون گذاری استیبل‌ کوین‌ها و تلاش‌های ضد پول‌ شویی شدت یافته است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



مترجم اخبار تکنولوژی و بلاکچین، فعال در حوزه کریپتو و متاورس، تهیه و اجرای ویدیوهای آموزشی و کاربردی در حوزه کریپتوکارنسی.

ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید