/ عمومی / نتایج نظرسنجی: 87 درصد از آمریکایی‌ ها در مورد تورم و افزایش هزینه‌ کالاهای روزمره نگرانند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

نتایج نظرسنجی: 87 درصد از آمریکایی‌ ها در مورد تورم و افزایش هزینه‌ کالاهای روزمره نگرانند

نتایج نظرسنجی: 87 درصد از آمریکایی‌ ها در مورد تورم و افزایش هزینه‌ کالاهای روزمره نگرانند

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، معیاری برای قیمت کالاها و خدمات، در آوریل به بالاترین حد خود و به 8.3 درصد رسید، آمریکایی ها بیش از هر زمان دیگری در مورد تورم استرس دارند. نظرسنجی اخیر منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان می دهد که 87 درصد از ساکنان ایالات متحده می گویند که تورم در اقلام روزمره باعث افزایش سطح استرس آنها شده است.

دو مطالعه اخیر نشان می دهد تعداد زیادی از آمریکایی ها به علت تورم و افزایش هزینه کالاها و خدمات روزمره استرس دارند. بر اساس نظرسنجی استرس انجمن روان‌ شناسی آمریکا (APA)، آمریکایی‌ ها زیر بار مشکلات سلامت روانی مرتبط با پول و فشارهای تورمی هستند.

وایل رایت (Vaile Wright)، مدیر ارشد نوآوری مراقبت‌ های بهداشتی در انجمن روان‌ شناسی آمریکا، به شارلوت مورابیتو از CNBC توضیح داد که هشتاد و هفت درصد آمریکایی‌ ها می‌ گویند تورم و افزایش هزینه‌ کالاهای روزمره باعث استرس آن‌ ها می شود.

در این رابطه بخوانید‌ : سوآپ کریپتو به کریپتو چیست؟

نظرسنجی استرس در آمریکا که توسط APA منتشر شد نشان می‌ دهد موضوع اصلی استرس به دلیل تورم (به عنوان مثال، قیمت بنزین، صورت‌ حساب‌ های انرژی، هزینه‌ های مواد غذایی، و … و سایر موضوعات مهم شامل مسائل زنجیره تامین و عدم قطعیت جهانی، می باشد. در واقع، مطالعه APA نشان می‌ دهد که آمریکایی‌ ها از رویارویی با بحران‌ ها خسته شده‌ اند و بیشتر بر این باورند که به نظر می‌ رسد فاجعه ای پس فاجعه رخ می دهد.

یافته‌ های نظرسنجی نشان می‌ دهد که به نظر می‌ رسد بزرگسالان آمریکایی از نظر عاطفی تحت فشار هستند. اکثریت قریب به اتفاق بزرگسالان (87 درصد) موافق بودند که در دو سال گذشته جریانی دائمی از بحران‌ ها وجود داشته و بیش از هفت نفر از هر 10 نفر، 73 درصد گفتند که از تعداد بحران‌ هایی که پشت سر هم رخ می دهند، خسته شده اند.

اریک واسون (Erik Wasson)، نویسنده بلومبرگ، روز پنجشنبه خاطرنشان کرد: بسیاری از دموکرات‌ ها افزایش قیمت از سوی شرکت‌ ها را عامل افزایش هزینه‌ زندگی آمریکایی‌ ها می‌ دانند. اما اقتصاددانان از جمله چند تن از چپ‌ گرایان، مخالف هستند.

جیسون فورمن (Jason Furman)، استاد دانشگاه هاروارد که با شورای مشاوران اقتصادی دولت اوباما کار می‌ کرد روز پنجشنبه توضیح داد که شرکت ها احتمالا در تورمی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نقش کمی دارند. پروفسور هاروارد افزود: علت اصلی تورم، تقاضای بسیار زیاد است.

گزارش سلامت روانی بانک‌ کریت در آوریل نشان می‌ دهد که 40 درصد از آمریکایی‌ ها می‌ گویند مشکلات مالی بر سلامت روان آنها تاثیر منفی می‌ گذارد

علاوه بر نظرسنجی استرس در آمریکا، گزارش مالی و سلامت روانی بانک‌ کریت در آوریل 2022 می‌ گوید که 40 درصد از آمریکایی‌ها گفته‌ اند که پول بر سلامت روان آنها تاثیر منفی می‌ گذارد و در میان بزرگسالانی که می گویند پول می تواند بر سلامت روان آنها تاثیر منفی بگذارد، حدود نیمی از آنها (49 درصد) می گویند وضعیت حساب های بانکی شان عامل اصلی نگرانی است.

بدتر شدن اوضاع بازارهای سهام نشان می دهد که اوضاع به سمت یک بازار نزولی طولانی پیش می رود. علاوه بر این، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو اخیرا توضیح داد که بانک مرکزی ایالات متحده هیچ مشکلی با ادامه افزایش نرخ بهره ندارد.

پاول در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفت: ما تا زمانی که احساس کنیم شرایط مالی مناسب است، شاهد کاهش تورم خواهیم بود. ما به آن نقطه خواهیم رسید. رئیس بانک مرکزی ایالات متحده افزود: هیچ تردیدی در مورد آن وجود ندارد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین