/ قانون‌گذاری / هشدار بانک مرکزی اسپانیا: حساب های ارز دیجیتال در صورت مشکوک بودن مسدود می شوند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

هشدار بانک مرکزی اسپانیا: حساب های ارز دیجیتال در صورت مشکوک بودن مسدود می شوند

هشدار بانک مرکزی اسپانیا: حساب های ارز دیجیتال در صورت مشکوک بودن مسدود می شوند

بانک مرکزی اسپانیا، بنک او اسپین (Bank of Spain)، به کاربران در مورد اقدامات خاصی که بانک ها در صورت شناسایی خرید ارزهای دیجیتال می توانند انجام دهند، هشدار داده است. این موسسه در پستی که در صفحه وب خود منتشر کرده است، توضیح داد که بانک‌ ها می‌ توانند در صورت مشکوک بودن تراکنش ها مانند مشکوک بودن به سرقت هویت یا پولشویی، این تراکنش‌ ها را مسدود کنند.

هشدار بنک او اسپین در خصوص محدودیت‌ حساب های رمزارز

این بانک توضیح داد که به گفته ناظران اسپانیایی و اروپایی، این دارایی ها به عنوان روش های پرداخت یا ابزار سرمایه گذاری مناسب نیستند.

همچنین حساب ها می توانند در نتیجه رفتار مشکوک مرتبط با سرقت هویت مسدود شوند: ممکن است بانک مشکوک باشد که سرقت هویت همراه با سرقت مدارک در حال وقوع است. موارد مکرری از کلاهبرداری وجود دارد که در آن پس از سرقت رمز عبور مشتریان یک شرکت، کلاه برداران به حساب‌ مشتریان دسترسی پیدا می کنند و ارزهای دیجیتال آن ها را منتقل می کنند.

در این رابطه بخوانید‌ : اوراکل تلور چیست؟ و چگونه کار میکند؟

پولشویی

با این حال، دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است باعث محدودیت تراکنش ها شود. این پست در ادامه توضیح می‌ دهد که شواهد مرتبط با وجوه معامله شده با پولشویی نیز می‌ توانند باعث مسدود شدن تراکنش های خرید ارز دیجیتال شوند. در همین راستا این بانک تصریح کرد:

همچنین ممکن است بانک این نوع عملیات را پرخطر در نظر بگیرد و به کنترل های شدیدتر مانند برقراری تماس تلفنی یا درخواست از شما برای حضور در شعبه متوسل شود.

بانک‌ ها باید از مجموعه‌ ای از قوانین پیروی کنند که از انجام این نوع تراکنش‌ ها که ممکن است برای پولشویی یا تامین مالی تروریسم در سراسر جهان استفاده شود، جلوگیری شود. با این حال، همچنین توضیح داده شد که بانک‌ ها نمی‌ توانند بدون حفظ خط ارتباطی با کاربران، این کار را انجام دهند. در برخی موارد ممکن است از کاربران خواسته شود به شعبه بانک مراجعه کنند. با این حال، در این پست آمده است که بانک ها باید وضعیت سلامت مشتری و فاصله از محل سکونت را نیز در نظر بگیرند.

اروپا در حال حاضر در حال تهیه پیش‌ نویس MiCA است، چارچوب قانونی بازار ارزهای دیجیتال که وظایف هر یک از سازمان‌ ها را در مورد ارز دیجیتال روشن می‌ کند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین