/ اخبار اکسچنج ها / پلتفرم یونی سواپ تاکنون بیش از 1 میلیارد دلار کارمزد برای ارائه دهندگان خدمات نقدینگی به همراه داشته است

زمان مطالعه : 5 دقیقه

پلتفرم یونی سواپ تاکنون بیش از 1 میلیارد دلار کارمزد برای ارائه دهندگان خدمات نقدینگی به همراه داشته است

پلتفرم یونی سواپ تاکنون بیش از 1 میلیارد دلار کارمزد برای ارائه دهندگان خدمات نقدینگی به همراه داشته است

بیش از 1 میلیارد دلار کارمزد برای ارائه دهندگان نقدینگی یونی سواپ (Uniswap) از زمان راه اندازی آن در نوامبر 2018 ایجاد شده است.

 

اکسچنج غیر متمرکز یونی سواپ (Uniswap) ، اولین پروتکل دیفای است که بیش از 1 میلیارد دلار کارمزد برای ارائه دهندگان نقدینگی ایجاد کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : تفاوت توکن های کاربردی (Utility tokens) با توکن های سهمی (equity tokens) چیست؟

 

در 10 آگوست ، لوکاس اوتومورو (Lucas Outumuro) سرپرست تحقیقاتی اینتودبلاک (IntoTheBlock) ، نموداری را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می دهد مجموع درآمد حاصل از استقرار نسخه دوم و سوم یونی سواپ در شبکه اصلی اتریوم (Ethereum) از 1 میلیارد دلار فراتر رفته است.

 

وی با احتساب کارمزد های ایجاد شده توسط یونی سواپ v1 و استفاده از v3 در اپتیمیزم (Optimism) ، خاطرنشان کرد از زمان ایجاد این پروتکل در نوامبر 2018 تقریبا 1.02 میلیارد دلار بین ارائه دهندگان نقدینگی یونی سواپ توزیع شده است.

 

داده های اینتودبلاک نشان می دهد شبکه بیت کوین (Bitcoin) از زمان راه اندازی در سال 2009 حدود 2.24 میلیارد دلار کارمزد دریافت کرده است ، در حالی که افزایش فعالیت های مبتنی بر دیفای در اتریوم (Ethereum) مجموع درآمد کارمزد را در مدت شش سال به 4.74 میلیارد دلار رسانده است.

بازی مبتنی بر اتریوم اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) ، در هفته های اخیر بر اساس درآمد حاصل از کارمزد به عنوان (DApp) برتر شناخته شده است. طبق گزارش توکن ترمینال (Token Terminal) ، اکسی در 30 روز گذشته 308.5 میلیون دلار کارمزد دریافت کرده که معادل میانگین روزانه تقریباً 10.3 میلیون دلار است.

 

بر اساس داده های (Dune Analytics) ، به نظر می رسد بازار محبوب (NFT) اوپن سی (OpenSea) اخیراً بر اساس درآمد کارمزد از یونی سواپ پیشی گرفته و روزانه 4.2 میلیون دلار کارمزد دریافت می کند. طبق گزارش (CryptoFees) ، کارمزد روزانه یونی سواپ 3.9 میلیون دلار بوده است.

 

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ و چه کاردبری دارد؟

با بروزرسانی اخیر لندن شبکه اتریوم (Ethereum) و مکانیزم توکن سوزی در 5 آگوست ، محبوبیت روزافزون (DApp) های مبتنی بر اتریوم (Ethereum) منجر به سوزاندن 100 میلیون دلار اتر (Ether) و بیش از 1000 بلاک در هفته گذشته شده است.

 

طبق گزارش (Ultrasound.Money) ، اوپن سی در حال حاضر پس از سوزاندن 3،918 اتر (Ether) به ارزش 12.5 میلیون دلار از زمان اجرای هاردفورک لندن ، از نظر میزان توکن سوزی در میان (DApp) های اتریوم (Ethereum) در جایگاه اول قرار دارد.

 

نسخه دوم یونی سواپ با 2344 اتر (7.5 میلیون دلار) در رتبه دوم و پس از آن اکسی اینفینیتی با 1.805 اتر (حدود 5.8 میلیون دلار) و تتر (Tether) با 1.555 اتر (5 میلیون دلار) قرار دارند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین