/ اخبار بیت کوین / قیمت بیت کوین (Bitcoin) به کمتر از 60000 دلار رسید اما طبق برخی شاخص ها جهش بزرگ تری در پیش است

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

قیمت بیت کوین (Bitcoin) به کمتر از 60000 دلار رسید اما طبق برخی شاخص ها جهش بزرگ تری در پیش است

قیمت بیت کوین (Bitcoin) به کمتر از 60000 دلار رسید اما طبق برخی شاخص ها جهش بزرگ تری در پیش است

بیت کوین (BTC) در 14 مارس ، یک روز پس از رسیدن به رکورد 61،950 دلاری در بایننس ، به کمتر از 60،000 دلار رسید. با این حال ، داده های درون زنجیره ای نشان می دهد که روند صعودی احتمالاً در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت.

 

یکی از شاخص های کلیدی که نشانه یک روند کوتاه مدت خوشبینانه برای بیت کوین (Bitcoin) است ، افزایش واریز استیبل کوین به اکسچنج ها است.

در این رابطه بخوانید‌ : سولانا (solana) چیست؟ و چگونه کار میکند؟

 

اگرچه فاندینگ ریت بالا و بازار شلوغ موجب افت قیمت می شود ، اما ورود سرمایه حاشیه ای به بازار کریپتو ممکن است منجر به صعود بیت کوین (Bitcoin) شود.

 

چرا قیمت بیت کوین (Bitcoin) پس از عبور از سطح 60000 دلاری کاهش یافت

وقتی بیت کوین (Bitcoin) وارد مرحله کشف قیمت می شود و به رکورد جدیدی می رسد ، علاقه به بازار به طور طبیعی افزایش می یابد.

 

در بازار کنونی نقدینگی زیادی وجود دارد و یک دوره ایده آل برای نهنگ ها و سرمایه گذارانی است که می خواهند اقدام به فروش و کسب سود کنند.

فاندینگ ریت بیت کوین. منبع:  Bybt.com

فیلب فیلب (Filbfilb) ، معامله گر و تحلیلگر تکنیکال ، خاطرنشان کرد که شاهد فاندینگ ریت بالای بازار آتی و واریز بیت کوین (Bitcoin) به اکسچنج ها قبل از افت قیمت بوده ایم.

 

همچنین بخوانید : چگونه پورتفولیوی ارز دیجیتال بسازیم؟

قبل از کاهش قیمت ، فاندینگ ریت در محدوده 0.05 تا 0.1٪ بود که پنج تا ده برابر بیشتر از نرخ معمول 0.01٪ است.

 

واریز بیت کوین (Bitcoin) به اکسچنج ها به احتمال زیاد به این افت دامن می زند زیرا نهنگ ها معمولاً وقتی قصد فروش دارند بیت کوین (BTC) را به اکسچنج ها واریز می کنند.

 

بنابراین ، ترکیب فشار فروش ناشی از نهنگ ها و بالا بودن فاندینگ ریت ، دلیل احتمالی افت امروز بود.

 

واریز استیبل کوین ها چگونه موجب تقویت رالی بیت کوین (Bitcoin) می شود

با وجود توقف روند صعود ، طبق آخرین داده های کریپتوکوانت (CryptoQuant) ، جریان واریز استیبل کوین به اکسچنج ها در حال افزایش است.

 

در بازار ارزهای دیجیتال ، معامله گران اغلب از دارایی خود از طریق استیبل کوین هایی مانند تتر (USDT) و یو اس دی کوین (USDC) محافظت می کنند ، نه از طریق برداشت نقدی.

 

به طور معمول ، اکسچنج ها برای واریز نقدی یک دوره پردازش سه تا هفت روزه دارند و هنگامی که تریدرها می خواهند دوباره وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند ، انتقال وجه نقد از حساب های بانکی آنها به اکسچنج ها سخت خواهد بود.

موجودی بیت کوین در اکسچنج ها (آبی) ، واریز استیبل کوین (سبز) در مقابل قیمت بیت کوین (زرد). منبع:  CryptoQuant

از این رو ، هنگامی که استیبل کوین ها مجدداً به اکسچنج ها سرازیر می شوند ، همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود ، نشان می دهد که سرمایه های حاشیه ای ممکن است درحال بازگشت به بازار بیت کوین (Bitcoin) باشند.

 

کی یانگ جو (Ki Young Ju) ، مدیر عامل کریپتوکوانت گفت:

 

“شاهد جریان ورودی چشمگیر استیبل کوین ها به اکسچنج ها هستیم. 100-287 استیبل کوین به هر بلاک اتر (15 ثانیه). من فکر می کنم در کوتاه مدت شاهد جهش های بیشتری در قیمت بیت کوین (BTC) یا اتر (ETH) خواهیم بود.”

در طول هفته گذشته ، یکی از مولفه هایی که در جریان صعود بیت کوین (Bitcoin) مشاهده نشده بود ، جریان ورود استیبل کوین ها بود.

 

هنگامی که بیت کوین (Bitcoin) بدون افزایش محسوس جریان استیبل کوین ها صعود می کند ، احتمال روند صعودی ناپایدار و اصلاح کوتاه مدت افزایش می یابد.

 

اگر روند بازگشت سرمایه های حاشیه ای به بازار ادامه یابد ، احتمال زیادی وجود دارد که این امر باعث تقویت بیشتر مومنتوم بیت کوین (Bitcoin) و در نتیجه افزایش قیمت آن شود.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید