/ اخبار بیت کوین / صنعت ماینینگ بیت کوین جان تازه ای به شهر کوچک تگزاس می دهد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

صنعت ماینینگ بیت کوین جان تازه ای به شهر کوچک تگزاس می دهد

صنعت ماینینگ بیت کوین جان تازه ای به شهر کوچک تگزاس می دهد

ماینرهای بزرگ بیت کوین، در یک کارخانه قدیمی ذوب الومینیوم در شهر کوچک راکدیل ایالت تگزاس، تجهیزات ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) راه اندازی کرده اند.

دو شرکت بیت دیر (Bitdeer)، که زیرمجموعه شرکت بزرگ چینی بیت من (Bitmain) است و شرکت ریوت بلاکچین (Riot Blockchain)، یکی از شرکت های پیشرو ماینینگ بیت کوین در ایالات متحده، مراکز داده ای را راه اندازی می کنند که در یک کارخانه قدیمی ذوب آلومینیوم در شهر راکدیل تگزاس قرار دارد.

کارخانه ذوب آلومینیوم این شهر قبلاً بزرگترین کارخانه در جهان بود، تا زمانی که شرکتی که آن را اداره می کرد، آلکوا (Alcoa)، در سال 2008 به فعالیت آن خاتمه داد. به گفته لی برچر(Lee Bratcher)، رئیس شورای بلاک چین تگزاس، ظرفیت انرژی این تاسیسات از زمان خروج آلکوا تا زمان راه اندازی کارگاه ماینرها به هدر رفت.

در این رابطه بخوانید‌ : نحوه خرید و فروش قراردادهای آپشن بیت کوین

علیرغم اینکه راکدیل یک شهر کوچک روستایی با جمعیت 5،600 نفر است، اما به لطف قانون گذاری های جدید تگزاس تمام مزایایی را که ماینر ها در مقیاس صنعتی به دنبال آن هستند دارد، مزایایی مانند سیاستمداران دوستدار ارز دیجیتال، زمین های بزرگی که امکان تغییر کاربری دارند و همچنین هزینه کم برق.

جان کینگ (John King)، شهردار راکدیل، همکاری بین شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس (ERCOT) و ماینرها را دو سر برد توصیف کرد. وی تاکید کرد  ماینر ها برقی را مصرف می کنند که در غیر این صورت به هدر می رفت و همچنین هنگامی که در جاهای دیگری به برق نیاز بود ، می توانند فوراً عملیات خود را متوقف کنند. او اضافه کرد:

ماینرها متعهد به خرید مقدار معینی از برق هستند و با فروش آن به بازار سود می کنند.  آنها برق را با مبلغ دو یا سه سنت خریداری می کنند و آن را به قیمت 9 دلار در هر کیلووات ساعت می فروشند.

طبق گزارشی در 7 اکتبر، شرکت ریوت تولید بیت کوین خود را در سال جاری بیش از سه برابر کرده است.

این شرکت اکنون تخمین می زند مرکز راکدایل بیش از 500 بیت کوین در ماه استخراج کند. ارزش فعلی کوین های استخراج شده در هر ماه برابر با 30 میلیون دلار است. ریوت می گوید این سایت 100،000 ریگ ماینینگ دارد.

قانونگذاران تگزاس در صدد گسترش پذیرش ماینینگ بیت کوین در این ایالت هستند. سناتور تد کروز (Ted Cruz) در جریان اجلاس بلاک چین در تگزاس در تاریخ 10 اکتبر گفت گاز طبیعی در حال حاضر در غرب تگزاس شعله ور می شود زیرا «هیچ تجهیزات انتقالی برای دریافت آن گاز وجود ندارد که بتوان از آن استفاده کرد.»

وی همچنین افزود: «از این برق برای استخراج بیت کوین استفاده کنید. بخشی از زیبایی آن این است که با استفاده از آن، به محیط زیست کمک زیادی می کنید، زیرا به جای شعله ور کردن گاز طبیعی، از آن استفاده مفیدی می کنید.»

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین