/ اخبار آلت کوین ها / شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا از ریپل (Ripple)

زمان مطالعه : 5 دقیقه

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا از ریپل (Ripple)

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا از ریپل (Ripple)

به گزارش نشریه فورچون (Fortune) ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل (Ripple) به دلیل فروش اوراق بهادار غیرمجاز در قالب توکن های ریپل (XRP) شکایت خواهد کرد.

 

مدیرعامل ریپل ، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) ، در توییت اخیر خود نوشت :

در این رابطه بخوانید‌ : دنک شاردینگ (Danksharding) و پروتو دنک شاردینگ (proto-danksharding) چیست؟

 

“جی کلایتون (Jay Clayton) در آخرین اقدام خود سعی دارد نوآوری صنعت کریپتو در ایالات متحده را به بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) محدود کند.”

بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) به دلیل غیرمتمرکز بودن ، از اقدامات (SEC) در امان مانده اند. اما ریپل ، مدت هاست که توسط برخی از اعضای جامعه کریپتو به دلیل متمرکز بودن مورد انتقاد قرار گرفته است. ریپل حدود 50 میلیارد (XRP) یا تقریبا نیمی از کل عرضه این توکن را در اختیار دارد. مدیر ارشد فنی ریپل دیوید شوارتز (David Schwartz) ادعا می کند که این ریپل ها توسط سازندگان این ارز دیجیتال “اهدا” شده است.

 

علیرغم دعاوی قانونی و اختلافات شدید بین بنیانگذاران اصلی ، ریپل به یکی از ثروتمندترین شرکت های صنعت فین تک تبدیل شده است ، با سرمایه ای به ارزش تقریباً 25 میلیارد دلار که عمدتا به صورت (XRP) نگهداری می شود.

 

طبق گفته های یک منبع نزدیک به ریپل :

“این توکن ها [XRP] به هیچ وجه اوراق بهادار نیستند.”

ریپل اطلاعیه رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار را در وب سایت خود منتشر کرد و ادعا کرد ، “گفته می شود توزیع توکن های (XRP) توسط ریپل قراردادهای سرمایه گذاری است در حالی که بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) اوراق بهادار نیستند. این کمیسیون در حال انتخاب برندگان و بازندگان در این فضا است و نوآوری های کاربرپسندی که در امریکا وجود ندارند را نابود می کند. ”

 

همچنین بخوانید : زنجیره جانبی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ (Sidechains)

این شرکت بدون هیچ مدرکی ادعا کرد که بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) “دو ارز مجازی تحت کنترل چین هستند که (SEC) اعلام کرده اوراق بهادار نیستند” و “نوآوری در صنعت ارزهای دیجیتال به طور کامل تحت سلطه چین خواهد بود” .

 

طبق گفته فورچون ، انتظار می رود هم گارلینگهاوس و هم کریس لارسن (Chris Larsen) که دارایی آنها 13 میلیارد دلار تخمین زده می شود ، به عنوان متهمان در دادخواست احتمالی معرفی شوند.

 

گرچه گارلینگهاوس اظهار داشت که ریپل (XRP) حتی با دسته بندی به عنوان اوراق بهادار نیز به رشد خود ادامه خواهد داد ، این شرکت اخیراً اعلام کرده است که به دلیل نبود شفافیت قانونی در امریکا ، مجوز جدیدی را برای انتقال مقر اصلی خود از ایالات متحده در اختیار دارد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید