/ تکنولوژی بلاکچین / شرکت والو بازی های بلاکچین را از پلتفرم خود حذف می کند

زمان مطالعه : 5 دقیقه

شرکت والو بازی های بلاکچین را از پلتفرم خود حذف می کند

شرکت والو بازی های بلاکچین را از پلتفرم خود حذف می کند

طبق گفته یکی از توسعه دهندگان بازی ها « به نظر می رسد که پلتفرم استیم (Steam) اجازه نمی دهد اقلامی که ارزش مادی دارند در این بازار وجود داشته باشد.»

شرکت بازی های ویدیویی والو (Valve) به کاربران اطلاع داد که هیچ گونه محتوای مربوط به ارزهای دیجیتال یا توکن های غیر مثلی در بازار استیم جایی نخواهند داشت.

طبق گزارش توسعه دهنده اسپیس پاریت (SpacePirate) در 14 اکتبر، شرکت استیم دستورالعمل های خود را برای مواردی که اجازه انتشار در پلتفرم دارند، بروز رسانی کرده است. طبق گفته این شرکت هیچگونه برنامه ای برای ارائه محصولات مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین که « خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا توکن های NFT را صادر یا مجاز می کند» در روند راهنمای کاربری قرار نداده است. این قانون در کنار دستورالعمل های منع ترویج نفرت، تصاویر جنسی، فحاشی و اظهارات افترا آمیز، بروز رسانی شده است.

در این رابطه بخوانید‌ : چرخه بازار چیست؟ و چه عواملی بر آن تاثیر گذارند؟

اگرچه دستورالعمل جدید ظاهراً همه بازی های سنتی حاوی محتوای رمزنگاری یا توکن های NFT را منع می کند، اما بنابر گزارشات، بیشتر، توسعه دهندگان بازی های مبتنی بر بلاکچین را از انتشار روی پلتتفرم منع کرده است. اسپیس پاریت گفت بازی Age of Rust از این پلتفرم حذف شده است و احتمالا بقیه بازی ها نیز به همین سرنوشت دچار خواهند شد.

طبق گفته این توسعه دهنده: « نقطه نظر شرکت استیم (Steam) این است که این محصولات دارای ارزش هستند، و اجازه نمی دهند اقلامی که ارزش مادی دارند در پلتفرمشان وجود داشته باشد». وی همچنین افزود: «به انتخاب آنها احترام می گذارم، اما اساساً باور دارم که آینده متعلق به بازی های مبتنی بر بلاکچین یا توکن های NFT است».

با افزایش محبوبیت بازی های مبتنی بر بلاکچین، این اقدام می تواند به ضرر شرکت والو باشد. طبق گزارش اخیر دی اپ رادار (DappRadar)، کیف پول های منحصربفرد متصل به بازی های غیر متمرکز، در سه ماه اول سال 2021 از 754،000 عدد عبور کرد. بسیاری از بازی های بلاکچینی به شرکت کنندگان این امکان را می دهند تا پاداش ها را به صورت توکن واقعی بدست آورند و این توکن های NFT را در بازی ها معامله کنند. این امکان مسیری را برای پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال فراهم می کند.

شرکت والو، قبلا نیز برای ارزهای دیجیتال و محصولات مبتنی بر بلاکچین در بازار استیم خود سخت گیری هایی را اعمال کرده بود. به طوری که این شرکت در سال 2018، یک بازی را که ظاهراً به کامپیوتر کاربران حمله می برد و ارزدیجیتال استخراج می کرد را حذف کرد.
همچنین این شرکت در سال 2016 اعلام کرده بود که پرداختی های بیت کوین را می پذیرد، اما بعدا با استناد به هزینه ها و نوسانات زیاد، این روش را متوقف کرد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین