/ اخبار ارز دیجیتال / سبا بانک سوئیس توکنی دیجیتال با پشتوانه طلا راه اندازی کرد

زمان مطالعه : 5 دقیقه

سبا بانک سوئیس توکنی دیجیتال با پشتوانه طلا راه اندازی کرد

سبا بانک سوئیس توکنی دیجیتال با پشتوانه طلا راه اندازی کرد

موسسه مالی سوئیسی یک توکن برای مالکیت دیجیتالی با پشتوانه طلای فیزیکی راه اندازی کرده است.

پلتفرم بانکداری ارزهای دیجیتال مستقر در سوئیس سبا بانک (SEBA Bank)، از راه اندازی توکن دیجیتال جدید خود با پشتوانه طلای فیزیکی خبر داد.

این بانک در یک اعلامیه رسمی در روز چهارشنبه، خاطرنشان کرد که دارندگان توکن های طلا می توانند مالکیت دیجیتالی طلای فیزیکی ذخیره شده در انبارهای سوئیس را داشته باشند.

در این رابطه بخوانید‌ : برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI)

سبا فاش کرد که این توکن‌ ها کاملا قانونی هستند و بر اساس استاندارد ERC-20 ایجاد شده اند و از طریق بلاکچین (blockchain) اتریوم (ETH) معامله می‌ شوند.

دارایی های استیبل (با ثبات) برای معامله گران کریپتو

این بانک همچنین اضافه کرد که نوسان کم قیمت طلا و ماهیت قانونی توکن‌ های طلا می‌ تواند به آن‌ ها اجازه دهد تا در معاملات به عنوان دارایی‌ های باثبات یا حتی به‌ عنوان ذخیره‌ کننده ارزش مورد استفاده قرار گیرند.

گیدو بولر (Guido Buehler)، مدیر عامل بانک سبا، در خصوص راه اندازی این توکن گفت:طلا نقشی اساسی در بازارهای سرمایه دارد.طلا با ارزش بازاری بیش از 11 تریلیون دلار، به سرمایه گذاران یک پوشش قابل اعتماد در برابر تورم و ذخیره ارزش بدون توجه به تلاطم اقتصادی، ارائه می دهد، ما با راه اندازی توکن نوآورانه طلای خود، برای اولین بار در طول تاریخ به سرمایه گذاران این اجازه را می دهیم تا به جای طلای فیزیکی، مالکیت دیجیتالی آن را در اختیار داشته باشند.

این بانک خاطرنشان کرد محصول جدید آن به طور قابل توجهی با سرمایه گذاری سنتی در بازار مشتقات طلا متفاوت است زیرا دارندگان می توانند در هر زمان تصمیم بگیرند که طلای فیزیکی خود را بدون پرداخت هزینه ذخیره سازی و حمل و نقل، خرید و فروش کنند.

بولر افزود: توکن طلای ما که از لحاظ فیزیکی و بر اساس تقاضا، مستقیما از طریق پالایشگاه‌ ها قابل بازخرید است، هزینه های مالکیت طلا برای سرمایه‌گذاران را حذف می‌ کند و راهی مقرون‌ به‌ صرفه برای داشتن دارایی متناسب با هدف، در اقتصاد جدید ارائه می‌ کند.

سبا با آرگور-هرائوس (Argor-Heraeus) و اکسدراس (aXedras) همکاری می کند

بر اساس این اطلاعیه، مدیریت، صدور و نگهداری این توکن بر عهده بانک سبا است که دارای مجوز نمایندگی بانکی و اوراق بهادار است.

این بانک گفت که راه اندازی توکن طلای آن که با همکاری ارائه دهنده خدمات فلزات گرانبها آرگور-هرائوس و پلتفرم فلزات گرانبهای مبتنی بر بلاکچین، اکسدراس ساخته شده است و این همکاری با ارائه هزینه های مقرون به صرفه، امن و بدون واسطه سرمایه گذاری در طلا، پذیرش فلزات گرانبها را نیز افزایش می دهد.

همچنین بانک سبا ، در ماه اکتبر یک سرویس کشت سود راه‌اندازی کرد تا کاربران خود را قادر به کسب سود از دارایی‌ های دیجیتال کند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : کپی تریدینگ چیست؟ معرفی برترین پلتفرم های Copy Trading


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین