/ اخبار بیت کوین / تلاش برای حفظ سطح 13000 دلاری با انقضای 450 میلیون دلار قرارداد آتی بیت کوین (Bitcoin) در روز جمعه

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تلاش برای حفظ سطح 13000 دلاری با انقضای 450 میلیون دلار قرارداد آتی بیت کوین (Bitcoin) در روز جمعه

تلاش برای حفظ سطح 13000 دلاری با انقضای 450 میلیون دلار قرارداد آتی بیت کوین (Bitcoin) در روز جمعه

روز جمعه 450 میلیون دلار قرارداد آتی بیت کوین (Bitcoin) منقضی می شود و داده ها نشان می دهد که معامله گران حرفه ای آماده حمایت از سطح 13000 دلاری هستند.

 

در مجموع 62000 قرارداد آپشن بیت کوین (BTC) روز جمعه منقضی می شود که معادل 830 میلیون دلار قرارداد باز است. در حال حاضر 58 درصد از این آپشن ها بی ارزش تلقی می شوند.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV) چیست؟

 

با نزدیک شدن به تاریخ انقضا ، قراردادهای اختیار خرید بالاتر از سطح قیمت فعلی ، بسیار سریع شروع به کاهش قیمت می کنند. پرداخت 20 دلار برای فرصت خرید بیت کوین (BTC) با قیمت 14.500 دلار با سررسید روز جمعه بی ارزش است. بنابراین ، آپشن های فعلی و قراردادهای جدید برای دارنده قرارداد چندان مفید نیستند.

قیمت قراردادهای اختیار اکتبر. منبع:  Deribit

 

کمتر از 48 ساعت تا انقضای قراردادهای ماه اکتبر باقی مانده ، آپشن های بالاتر از 14.500 دلار شانس کمی برای سودآوری دارند. همین موضوع را می توان برای قراردادهای اختیار فروش کمتر از 11.500 دلار نیز بیان کرد که در حال حاضر با قیمتی کمتر از 10 دلار معامله می شوند.

 

اکسچنج دریبیت (Deribit) با در اختیار داشتن 70 درصد از سهم بازار آپشن هایی که هنوز دارای ارزش هستند پیشرو است. در حال حاضر ، 134 میلیون دلار قرارداد اختیار خرید از 11.500 دلار تا 13.500 دلار و 45.5 میلیون دلار قرارداد اختیار فروش از 12.500 دلار تا 14.500 دلار در این اکسچنج قرار دارد. بنابراین ، نسبت گاوها به خرس ها 3 به 1 است.

 

اکسچنج کالای شیکاگو (CME) نیر 26 درصد از قراردادهای اختیار ماه اکتبر بیت کوین (Bitcoin) را که هنوز دارای ارزش هستند در اختیار دارد. قراردادهای اختیار خرید نزدیک به سطح فعلی بازار بالغ بر 72 میلیون دلار است ، در حالی که قراردادهای اختیار فروش کمتر از 1 میلیون دلار است. این وضعیت بی شباهت به انقضا های گذشته نیست و معامله گران آپشن (CME) معمولاً دیدگاهی صعودی دارند.

 

همچنین بخوانید : لایت کوین (Litecoin) چیست؟ ویژگی ها و کاربردهای LTC

بنابراین ، در حال حاضر خریداران بازار آپشن بیت کوین (Bitcoin) با اختلافی 160 میلیون دلاری پیشرو هستند. با توجه به اینکه انقضا در یک زمان مشخص صورت می گیرد ، این عدد حدودی است. قراردادهای اختیار و آتی در اکسچنج های اوککس (OKEx) و دریبیت (Deribit) در ساعت 8:00 صبح (UTC) در تاریخ 30 اکتبر و (CME) چند ساعت بعد در ساعت 4 بعد از ظهر (UTC) منقضی می شوند.

 

بسیاری از معامله گران بر این باورند که قراردادهای آتی باز بیت کوین (Bitcoin) به ارزش 5.4 میلیارد دلار نیز قرار است در روز جمعه منقضی شود. بیشتر این قراردادها یا دائمی هستند یا برای تاریخ سررسید بعدی تنظیم می شوند.

 

این بار ، (CME) با 360 میلیون دلار قرارداد باز برای ماه اکتبر پیشرو است ، اما مشکلات نهفته ای نیز وجود دارد. این میزان قبل از انقضای قراردادها کاهش می یابد زیرا معامله گران در ماه های آینده موقعیت های خود را جابجا می کنند. برای اثبات این موضوع ، قراردادهای باز (CME) در ماه اکتبر 130 میلیون دلار کاهش یافت.

 

جدا از میزان سود یا ضرر سرمایه گذار ، تمدید موقعیت تا انقضای بعدی محتمل است. ارزش قراردادهای آتی برخلاف قراردادهای اختیار ، با نزدیک شدن به زمان سررسید کاهش نمی یابد.

 

حاشیه سود قراردادهای آتی به صورت روزانه تنظیم می شود ، به این معنی که سود خریدار قرارداد (لانگ) هنگام فروش بیت کوین (Bitcoin) توسط فروشنده (شورت) پرداخت می شود و در صورت کاهش قیمت بیت کوین (BTC) عکس این روند اتفاق می افتد. هر دو طرف می توانند موقعیت خود را تا زمانی که مارجین کافی برای حفظ آن وجود داشته باشد تمدید کنند.

 

برای معامله گران حرفه ای ، هزینه پریمیوم قراردادهای آتی بهترین شاخص برای ارزیابی میزان صعودی یا نزولی بودن دیدگاه سرمایه گذاران است. در زمان نگارش این مطلب ، اوککس حدود 69 میلیون دلار قرارداد با سررسید روز جمعه دارد و هیوبی (Huobi) نیز 23 میلیون دلار قرارداد در اختیار دارد.

 

این شاخص به عنوان مبنا شناخته می شود و معمولاً سالانه بین 5 تا 15 درصد است. هر زمان که پریمیوم مثبت باشد ، بازار در حالت کونتانگو (ارزش قرارداد آتی بیشتر از قیمت دارایی) است. سطوح زیر 5 درصد نیز نشان دهنده وضعیت نسبتا نزولی است.

 

پریمیوم منفی قراردادهای آتی بسیار غیر معمول است و معمولاً در هنگام مشکلات نقدینگی دیده می شود.

پریمیوم سالانه بازار آتی بیت کوین. منبع:  Skew

همانطور که نمودار بالا نشان می دهد ، سرمایه گذاران در ماه آگوست بسیار خوشبین بودند ، زیرا قراردادهای آتی 1 ماهه با هزینه پریمیوم 25 درصد یا بالاتر معامله می شوند. این امر ناشی از افزایش 30 درصدی قیمت بیت کوین (Bitcoin) از 9.100 به 11.900 دلار بود.

 

شاخص مبنا در حال حاضر نزدیک به 14 درصد ، در آستانه یک منطقه بسیار صعودی است. یکی دیگر از عوامل صعودی بودن بازار می تواند این باشد که تمام موقعیت های اهرمی در شش ماه گذشته در حال سوددهی است.

قراردادهای آتی باز بیت کوین. منبع:  Skew

در همین حین ، قرارداهای آتی باز بیت کوین (BTC) بیش از دو برابر افزایش یافت و از 2.6 میلیارد دلار در ماه آوریل به 5.4 میلیارد دلار رسید. بنابراین ، می توان نتیجه گرفت که سرمایه گذاران برای دفاع از سطح حمایت 13000 دلار آمادگی کافی دارند.

 

هر دو بازار مشتقات از وضعیت فعلی بازار پشتیبانی می کنند. گذشته از عدم تعادل انقضای 160 میلیون دلاری آپشن ها ، خریداران قراردادهای آتی وضعیت مطلوبی دارند.

 

علاوه بر این ، دوازده روز پیش بیت کوین (Bitcoin) از 11.300 دلار فراتر رفت و دارندگان قرارداد فروش هر روز شاهد ضرر بیشتر هستند.

 

در مورد انقضای روز جمعه ، انتظار می رود طبق معمول شاهد نوسانات بیشتری باشیم ، اما هزینه پریمیوم قراردادهای آتی نشان می دهد بعید است که خرس ها فرصتی برای کنترل بازار داشته باشند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید