/ اخبار آلت کوین ها / تقسیم بلاکچین (Blockchain) اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) به دلیل سازماندهی مجدد توسط یک ماینر

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تقسیم بلاکچین (Blockchain) اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) به دلیل سازماندهی مجدد توسط یک ماینر

تقسیم بلاکچین (Blockchain) اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) به دلیل سازماندهی مجدد توسط یک ماینر

آیا شبکه اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) مورد حمله قرار گرفته است؟ طبق گزارش ها شبکه (ETC) برای تعمیر و نگهداری به طور موقت از کار خواهد افتاد.

 

در تاریخ 1 آگوست ، چندین مقام رسمی شبکه اتریوم کلاسیک Ethereum Classic (ETC) درباره مشکلات مربوط به بلاکچین (blockchain)  این شبکه در توییتر اطلاع رسانی کردند. هادسون جیمسون (Hudson Jameson) ، یکی از اعضای بنیاد اتریوم (Ethereum) اظهار داشت: “اکسچنج ها باید واریز ها و برداشت ها را به طور موقت متوقف کنند.”

در این رابطه بخوانید‌ : شبکه جیتو چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

 

صفحه رسمی توییتر (ETC) و جیمز وو (James Wo) ، بنیانگذار (Ethereum Classic Labs) نیز این موضوع را تأیید کردند. گزارش تکمیلی نیز بلافاصله منتشر شد تا توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است. اگرچه ماینر متخلف شناسایی شد ، اما مشخص نیست که این حمله به شبکه عمدی بوده است یا خیر.

 

در این گزارش آمده است كه ماینرها باید “همچنان ماینینگ زنجیره را ادامه دهند” و افزود هرگونه تراکنش صادر شده طی 12 ساعت گذشته احتمالاً به همان ترتیبی كه باید ماین نشده است ، اما این تراکنش ها دوباره به ممپول ارسال می شوند.

 

همانطور که توسط ارائه دهنده راه حل های ماینینگ بیت فلای (Bitfly) گفته شد ، سازماندهی مجدد شبکه از 3693 بلاک تا بلاک 10904146 انجام شده است. پیام منتشر شده با این مضمون : “این امر باعث شده است که همه گره های هرس شده روند همگام سازی را متوقف کنند” ، نشان می دهد حمله 51 درصد به شبکه صورت گرفته است.

 

سازماندهی مجدد (Reorg) یک ویژگی داخلی در بلاکچین (blockchain) است و باعث می شود شبکه به عقب بازگردد. با این حال ، اگر ماینرهای مخرب 51 درصد از توان هش را به دست آورند ، می توانند شبکه را تقسیم کنند ، حمله‌ی دوبار خرج کردن (Double spending attack) را اجرا کنند یا تراکنش های قبلی را پاک کنند.

 

در ابتدای سال 2019 ، حمله 51 درصد تأیید شده ای به شبکه (ETC) صورت گرفت و نگرانی هایی در خصوص مدل ماینینگ اثبات کار (Proof-of-Work) ایجاد شد.

 

همچنین بخوانید : روانشناسی ترید چیست و چگونه بر سود شما در معاملات ارز دیجیتال تأثیر می گذارد؟

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید