/ اخبار بیت کوین / بررسی رویدادهای هالوینگ (halving) گذشته و ارتباط آن با افزایش فوری قیمت بیت کوین (Bitcoin)

4 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بررسی رویدادهای هالوینگ (halving) گذشته و ارتباط آن با افزایش فوری قیمت بیت کوین (Bitcoin)

بررسی رویدادهای هالوینگ (halving) گذشته و ارتباط آن با افزایش فوری قیمت بیت کوین (Bitcoin)

نصف شدن پاداش بلاک بیت کوین (BTC) مدتهاست که به عنوان یک عامل خوش بینانه برای افزایش کوتاه مدت قیمت بیت کوین (BTC) در نیمه اول سال 2020 مورد توجه قرار گرفته است.با این حال ، داده های تاریخی نشان می دهند که هاوینگ لزوما ارتباطی با صعود فوری قیمت بیت کوین (Bitcoin) ندارد.

 

در شبکه بیت کوین (Bitcoin) ، ماینرها بلاک هایی را ایجاد می کنند که تراکنش های بیت کوین (Bitcoin) را ثبت می کنند تا داده های پرداخت را با استفاده از توان محاسباتی تأیید کنند. از طریق مراکز بزرگ ماینینگ که دارای تراشه های ماینینگ ای سیک (ASIC) و تجهیزات پیشرفته هستند ، ماینرها از نیروی برق بسیاری استفاده می کنند و هزینه های بالایی برای ماینینگ بیت کوین (BTC) صرف می کنند. تولیدکنندگان فردی یا کوچک می توانند بیت کوین (BTC) را از طریق استخرها ماین کنند – یعنی گروهی از ماینرها که با ارائه توان محاسباتی خود به روند ماینینگ بلاک های بیت کوین (Bitcoin) کمک می کنند.

در این رابطه بخوانید‌ : مکانیزم اجماع اثبات اعتبار چیست؟ و چگونه کار میکند؟

 

هر چهار سال ، پاداش ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) نصف می شود و 50 درصد درآمد ماینرها کاهش می یابد. اصولا ، ماینرها با ذخیره نقدی شش تا 12 ماهه به عنوان سپری برای مقابله با تاثیرات رویداد هالوینگ آماده می شوند تا اطمینان حاصل کنند که حتی اگر قیمت بیت کوین (Bitcoin) پس از هالوینگ کاهش یابد ، کسب و کار آنها پایدار باقی بماند.

 

داده های تاریخی در این باره چه می گویند؟

اولین رویداد هالوینگ بیت کوین (Bitcoin) در تاریخ 28 نوامبر 2012 رخ داد. در آن زمان فقط تعداد معدودی از اکسچنج های بزرگ کریپتوکارنسی وجود داشتند که معاملات بیت کوین (Bitcoin) را تسهیل می کردند و خرید بیت کوین (Bitcoin) نسبتاً دشوار بود. به همین دلیل ، بسیاری از تحلیلگران این استدلال را مطرح می کنند كه داده های بازار قبل از سال 2016 – زمانی كه تعداد اکسچنج های موجود محدود بود – در این خصوص چندان قابل تایید نیستند.

نمودار 1 ماهه BTC USDT. منبع:  TradingView

 

پس از اولین رویداد هالوینگ در سال 2012 ، یازده ماه طول کشید تا قیمت بیت کوین(Bitcoin)  وارد یک رالی صعودی شود و از شتاب صعودی بیشتری برخوردار شود. در نوامبر 2012 ، قیمت آن در بیت استمپ (Bitstamp) حدود 12 دلار بود. در نوامبر 2013 ، بیت کوین (Bitcoin) به 1100 دلار صعود کرد و 7،562 درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند.

 

دومین هالوینگ شبکه بیت کوین (Bitcoin) در ژوئیه سال 2016 رخ داد. پس از افت شدید قیمت ، بیت کوین (BTC) از 1100 دلار به حدود 600 دلار رسید. در ماه مه سال 2017 دقیقاً 11 ماه پس از رویداد هالوینگ ، قیمت یک رالی پرقدرت را تجربه کرد ، دقیقاً مانند سال 2012. بنابراین ، دو رویداد هالوینگ گذشته نشان می دهند که قیمت بیت کوین (Bitcoin) حدود 10 تا 11 ماه پس از هالوینگ وارد یک روند صعودی می شود اما این صعود قیمتی بلافاصله پس از هالوینگ آغاز نمی شود و کمی زمان می برد.

همچنین بخوانید : صرافی غیرمتمرکز Vela Exchange چیست؟

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید