/ افراد فعال حوزه کریپتو / انتقاد ایلان ماسک از وب 3؛ پاسخ جک دورسی به او

زمان مطالعه : 5 دقیقه

انتقاد ایلان ماسک از وب 3؛ پاسخ جک دورسی به او

انتقاد ایلان ماسک از وب 3؛ پاسخ جک دورسی به او

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد روی زمین، به دلیل توییت های خود معروف است و آخرین قربانی توییت های او فناوری وب تری (Web 3.0) بوده است. ماسک طرفدار شناخته شده دوج کوین (DOGE) است که بیت کوین (BTC) را نیز ترول کرده و دوج کوین (DOGE) را به عنوان جایگزین بهتری برای آن پیشنهاد کرده است. ماسک در آخرین توییت خود گفت: آیا کسی وب تری را دیده است؟ من نمی‌توانم آن را پیدا کنم و به این صورت از بزرگترین حوزه پس از حوزه متاورس (Metaverse) و NFT ها در ارزهای دیجیتال انتقاد کرد.

تکنولوژی های وب تری، نسل بعدی تکنولوژی اینترنت می باشند. حتی بلاکچین (blochchain) و کریپتو نیز بخشی جدایی ناپذیر از وب تری هستند که به نظر می رسد ماسک از طرفداران بزرگ آن است. بنابراین، آخرین ترول او، توجه همگان از جمله مدیرعامل سابق توییتر و یکی از طرفداران مشتاق بیت کوین، جک دورسی (Jack Dorsey) را به خود جلب کرد.

دورسی در گذشته به خصوص زمانی که دورسی ماسک را برای مناظره در کنفرانس بی ورد B-word دعوت کرد، چندین بار پاسخ ماسک را داده است.

در این رابطه بخوانید‌ : چکسام (checksum) آدرس اتریوم چیست؟

دورسی در جواب توییت ایلان ماسک پاسخ داد : جایی بین A و Z .(اشاره به حروف اسمی مارک اندریسن و بن هوروویتز که شرکت توسعه دهنده وب 3 را مدیریت میکنند.)

ماسک چند روز پیش NFT ها را ترول کرد

ماسک به تمسخر چیزهایی که نمی‌ فهمد شهرت دارد و توکن های غیرمثلی (NFT) یکی دیگر از آن موارد است. NFT ها در سال 2021 با فروش چندین مجموعه دیجیتال اولیه به قیمت میلیون ها دلار به محبوبیت بسیاری رسیدند.

با این حال، بسیاری از افراد هنوز ایده پرداخت میلیون ها دلار برای یک عکس را درک نمی کنند و به نظر می رسد ماسک یکی از آنها باشد.

در 16 دسامبر، ماسک میم دیگری را منتشر کرد که ایده NFT ها را مورد بررسی قرار داد، که برای بسیاری گیج کننده به نظر می رسید، زیرا شرکت او، تسلا را به دلیل فروش اشیاء کاملا معمولی با قیمت های هنگفت، اعم از شعله افکن تسلا یا کلاهک یا باکسر ابریشمی، بدنام می کرد.

جامعه کریپتو نسبت به ایلان ماسک به علت بدگویی های توییتری او به نوعی به چند بخش تقسیم شده است. زمانی که تسلا برای اولین بار اعلام کرد پرداخت بیت کوین را می پذیرد، ماسک یک شبه به یک قهرمان برای جامعه کریپتو تبدیل شد، اما پس از اینکه تسلا گزینه پرداخت بیت کوین خود را لغو کرد، این وضعیت تغییر کرد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین