/ عمومی / کاهش قیمت بیت کوین به زیر 54000 دلار؛ افت بازارهای سهام

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

کاهش قیمت بیت کوین به زیر 54000 دلار؛ افت بازارهای سهام

کاهش قیمت بیت کوین به زیر 54000 دلار؛ افت بازارهای سهام

اکسچنج ارز دیجیتال دریبیت (Deribit)، رهبر مطلق بازارهای اختیار معامله بیت کوین (BTC) است و در 24 نوامبر، شاخص 25 درصدی شیب دلتا (delta skew) نشان داد که احساسات معامله گران حرفه ای در مجموع منفی است.

به نظر می رسد قیمت بیت کوین از 9 نوامبر یک کانال نزولی را دنبال می کند، بنابراین یک سیگنال “نزولی” ممکن است بازتابی از افت 22 درصدی از صعود قیمت به 69،000 دلاری باشد.

در این رابطه بخوانید‌ : تفاوت سود باز (Open interest) با حجم معاملات (trading volume) چیست؟

قیمت بیت کوین در بیت استمپ

شاخص 25 درصد شیب دلتا، آپشن های خرید و فروش را مقایسه می کند. زمانی که قیمت پرداختی قراردادهای اختیار معامله فروش بالاتر از ریسک اختیار معامله خریدِ مشابه باشد، شاخص مثبت می شود، بنابراین احساسات نزولی را نشان می دهد.

زمانی که بازارسازان تمایل به صعود دارند، برعکس عمل می‌کند و این باعث می‌شود که شاخص 25 درصد شیب دلتا وارد محدوده منفی شود.

 

دلتای 30 روزه بیت کوین

آمار بین منفی 8 درصد و مثبت 8 درصد معمولاً خنثی تلقی می‌شوند، بنابراین تحلیل دریبیت زمانی درست است که تغییر چشمگیر به سمت محدوده “ترس” را که در 23 نوامبر اتفاق افتاده است، نشان دهد. با این حال، همانطور که این شاخص در 26 نوامبر کاهش یافت و به 8٪ رسید، دیگر از موضع نزولی معامله گران حمایت نمی کند.

در بازارهای آتی چه گذشت؟

پریموم آتی(futures premium)(همچنین به عنوان «نرخ پایه» شناخته می شود) تفاوت بین قراردادهای آتی بلندمدت و سطوح فعلی بازار نقدی را اندازه گیری می کند. 5 تا 15 درصد پرمیوم سالانه در بازارهای پر رونق پیش بینی می شود، که وضعیتی است که به عنوان کانتانگو (contango) شناخته می شود.

این شکاف قیمتی ناشی از تقاضای پول بیشتر فروشندگان برای توافق سریعتر است و هر زمان که این شاخص کم رنگ یا منفی شود، یک هشدار قرمز ظاهر می شود که به عنوان «بازاربدبینانه» شناخته می شود.

 

همچنین بخوانید : ایردراپ Airdrop ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

مبنای آتی سه ماهه بیت کوین

برخلاف شاخص 25 درصد شیب دلتا قرارداد های اختیار معامله، که به سمت «ترس» تغییر جهت داده است، معیار ریسک اولیه آتی بین 16 تا 25 نوامبر در 11 درصد نسبتاً ثابت بود. علیرغم افت جزئی، 9 درصد فعلی آن برای بازارهای آتی خنثی است و شرایط نزولی به اتمام نرسیده.

معامله گران بیشتر از قرارداد های اختیار معامله خرید استفاده می کنند

فقط می توان حدس زد که چرا معامله گران حرفه ای و بازارساز هایی که از معاملات اختیار بیت کوین استفاده می کنند حجم بیش از حدی را برای فروش گذاشته اند. شاید پس از اینکه کمیته سنای ایالات متحده در 23 نوامبر به دنبال اطلاعاتی در مورد صدور استیبل کوین ها بود، احساس خطر کردند.

در همان روز، هیئت اجرایی فدرال رزرو، کار بر روی مجموعه ای از « سیاستهای اضطراری» را با هدف شفافیت قانون گذاری در صنعت ارز دیجیتال اعلام کرد. سازمان های اداری استانداردهایی را برای اجرا و پیروی از قوانین و مقررات موجود تنظیم خواهند کرد.

با این حال، این موضوع توضیح نمی دهد که چرا این تردید ها در بازارهای آتی بیت کوین منعکس نشده اند. بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا در این مورد باید شاخص شیب 25 درصد را نادیده گرفت یا خیر.

ن

 

نرخ بهره آپشن های بیت کوین با انقضای 31 دسامبر

انقضای آپشن های بیت کوین در 31 دسامبر شامل 60 درصد از نرخ بهره فعلی است که مجموعاً ارزش آن 13.4 میلیارد دلار است. طبق نمودار بالا ، عملاً هیچ علاقه ای به آپشن های فروش بالای 60000 دلار وجود ندارد.

با توجه به اینکه در 31 دسامبر، قرارداد های اختیار معامله خرید 145 درصد بیشتر از قرارداد های اختیار معامعه فروش محافظت شده است، نباید زیاد نگران نحوه قیمت گذاری این ابزار توسط بازار سازان بود. بنابراین، با وجود هشدار نزولی دریبیت، شیب دلتا 25 درصد در حال حاضر اهمیت زیادی ندارد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین