/ اخبار بیت کوین / السالوادور 20 لایحه برای ایجاد چارچوب قانونی انتشار اوراق قرضه بیت کوین آماده می کند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

السالوادور 20 لایحه برای ایجاد چارچوب قانونی انتشار اوراق قرضه بیت کوین آماده می کند

السالوادور 20 لایحه برای ایجاد چارچوب قانونی انتشار اوراق قرضه بیت کوین آماده می کند

مجموعه این لایحه ها به دولت السالوادور کمک می کند تا چارچوب قانونی و مالی را برای صدور اوراق قرضه 1 میلیارد دلاری بیت کوین، معروف به اوراق قرضه آتشفشانی ایجاد کند.

دولت السالوادور و رئیس جمهور این کشور نایب بوکله، با تهیه 20 لایحه طراحی شده برای ارائه چارچوب قانونی ، برنامه هایی را برای انتشار اوراق قرضه بیت کوین پیش می برند.

آلخاندرا زلایا، رئیس خزانه داری این کشور در 4 ژانویه به رسانه السالوادور ال موندو گفت که این لایحه ها مقررات مربوط به انتشار اوراق بهادار تحت عنوان ارز دیجیتال را پوشش می دهند تا از دوام اقتصادی اوراق قرضه بیت کوین که در نوامبر 2021 پیشنهاد شده بود اطمینان حاصل شود. با این حال او چارچوب زمانی برای ارائه این قانون به قانونگذاران پیشنهاد نکرد.

در این رابطه بخوانید‌ : حمله داستینگ (Dusting attack) چیست؟

1 میلیارد دلاری که با انتشار اوراق قرضه به دست می آید، برای تأمین مالی طرح بیت کوین سیتی یا شهر بیت کوین که رئیس جمهور این کشور قول آن را داده است و بر «آموزش دیجیتال و فناوری، انرژی زمین گرمایی برای کل شهر، و حمل و نقل عمومی کارآمد و پایدار» متمرکز است، استفاده خواهد شد.

یکی از ویژگی های شهر بیت کوین، عملیات ماینینگ بیت کوین (BTC) است که از نیروی زمین گرمایی تولید شده توسط یک آتشفشان برای تامین انرژی ریگ های ماینینگ استفاده می کند و اوراق قرضه “Volcano Bonds” را منتشر خواهد کرد. این تجهیزات ماینینگ اولین 0.00599179 بیت کوین خود را در 1 اکتبر 2021 ماین کرد.

وجوه حاصل از انتشار اوراق قرضه همچنین می‌تواند برای پرداخت 800 میلیون دلار انتشار اوراق قرضه یورو استفاده شود. زلایا به ال موندو گفت که کشور باید تامین‌کنندگان مالی پیدا کند تا به تکمیل تعهداتش برای بازپرداخت اوراق قرضه یورو کمک کند که از اوراق قرضه بیت کوین یا از «پیشنهادات نهادی از بانک‌های سرمایه‌گذاری مختلف»، به جای انتشار مجدد اوراق قرضه یورو ارائه می شود.

وی گفت ما می‌توانیم بدون ایجاد اوراق قرضه یوروی دیگری در بازار سنتی پرداخت‌ها را انجام دهیم و می‌توانیم اوراق قرضه‌ای را پیدا کنیم که به دلار وابسته است و پرداخت را به بیت‌کوین دریافت می‌کند. اوراق قرضه یورو یا یوروباند ابزار بدهی کشورها برای جمع آوری وجوه به ارزشی غیر از واحد پول خودشان است.

زلایا همچنین گفت علاقه قابل توجهی به اوراق قرضه بیت‌کوین از سوی سرمایه‌گذاران وجود دارد، زیرا امکان سرمایه گذاری در بیت کوین و سررسید 10 ساله با بهره 6.5٪ را ارائه می‌کند.

با این حال، انتشار اوراق قرضه بیت کوین مانع از مشارکت این کشور در امور مالی سنتی نمی شود. زلایا گفت: ما بازار سنتی را رها نمی کنیم.

شرکای السالوادور در ایجاد اوراق قرضه آتشفشانی شامل توسعه دهنده بلاک چین بلاک استریم (Blockstream) و آیفینکس (iFinex) می شود که از استیبل کوین تتر (USDT) استفاده می کند. انتظار می رود اوراق قرضه در لیکویید نتورک بلاک استریم منتشر شود و توسط آیفینکس پردازش شود.

بوکله همچنین پیش‌بینی‌های خود برای سال 2022 را در تاریخ 2 ژانویه در توییتر منتشر کرد و گفت شهر بیت کوین ساخت و ساز را آغاز خواهد کرد و اوراق قرضه آتشفشانی با تقاضای بیش از اندازه ای روبرو خواهد شد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 

همچنین بخوانید : هوش مصنوعی GPT-4o چیست و چه تفاوتی با نسخه های قبلی دارد؟


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین