/ قانون‌گذاری / چین قصد دارد در بازی های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 از یوان دیجیتال استفاده کند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

چین قصد دارد در بازی های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 از یوان دیجیتال استفاده کند

چین قصد دارد در بازی های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 از یوان دیجیتال استفاده کند

به گفته مقام ارشد بانک مرکزی چین این کشور قصد دارد طی بازیهای المپیک زمستانی پکن در سال 2022 ، به ورزشکاران و بازدیدکنندگان خارجی اجازه دهد از یوان دیجیتال استفاده کنند.

 

لی بو (Li Bo) ، معاون بانک خلق چین گفت که بازی های المپیک زمستانی آینده می تواند به اولین فرصت برای آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی چین یا (CBDC) توسط کاربران خارجی تبدیل شود.

در این رابطه بخوانید‌ : لایم وایر چیست؟ معرفی پلتفرم LimeWire و توکن LMWR

 

لی روز یکشنبه در مجمع اقتصادی (Boao) گفت: “قصد داریم برای بازیهای المپیک زمستانی پکن ، یوان دیجیتال نه تنها برای کاربران داخلی ، بلکه برای ورزشکاران بین المللی و بازدیدکنندگان در دسترس باشد.” این بانک پیش از این برنامه خود را برای آزمایش یوان دیجیتال در این رویداد در آگوست سال 2020 اعلام کرده بود.

 

وی افزود (PBoC) قصد ندارد سلطه دلار ایالات متحده را به عنوان ارز ذخیره جهان تصاحب کند و بر استفاده داخلی از یوان دیجیتال متمرکز است.

 

“برای بین المللی شدن رنمینبی این یک روند طبیعی است و هدف ما جایگزینی دلار آمریکا یا ارزهای بین المللی دیگر نیست. من فکر می کنم هدف ما ارائه حق انتخاب به بازار و تسهیل تجارت و سرمایه گذاری بین المللی است. ”

 

با وجود تمرکز (PBoC) بر یوان دیجیتال داخلی ، بانک مرکزی چین هنوز در حال بررسی استفاده برون مرزی از (CBDC) است. در این مجمع ، لی همچنین گفت كه بانك مركزی چین در حال حاضر ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) را یک “گزینه سرمایه گذاری” می داند.

 

چین پس از اجرای اولین آزمایش های داخلی دیوان دیجیتال در سال 2020 ، آزمایش برون مرزی (CBDC) را با همکاری بانک های مرکزی هنگ کنگ ، تایلند و امارات متحده عربی در فوریه 2021. آغاز کرد. در اول آوریل ، مدیر بخش تحقیقاتی (PBOC) اعلام کرد که بانک مرکزی چین اولین آزمایش خارجی یوان دیجیتال را با کمک هنگ کنگ تکمیل کرد.

 

همچنین بخوانید : دی پگ شدن در بازار های دیجیتال به چه معنا است؟

مقامات چینی چندین بار تأکید کرده اند که دولت این کشور به دنبال جایگزینی ارزهای فیات موجود از جمله دلار آمریکا با یوان دیجیتال نیست. رئیس انجمن دارایی چین و رئیس سابق (PBoC) ، در اواخر سال 2020 گفت: “ما مانند لیبرا (Libra) نیستیم و جاه طلبی برای جایگزینی با ارزهای موجود نداریم.”

 

ایالات متحده با توجه به وضعیت دلار در جهان و سایر چالش های مربوط به (CBDC) مانند حریم خصوصی ، رویکرد محتاطانه ای نسبت به (CBDC) ها در پیش گرفته است. بانک مرکزی اروپا نیز در حال تصمیم گیری در مورد نیاز اروپا به یوروی دیجیتال است.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید