/ عمومی / پروتکل گریم فایننس طی حمله یک هکر 30 میلیون دلار از دست داد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

پروتکل گریم فایننس طی حمله یک هکر 30 میلیون دلار از دست داد

پروتکل گریم فایننس طی حمله یک هکر 30 میلیون دلار از دست داد

پروتکل پروژه امور مالی غیرمتمرکز گریم فایننس (Grim Finance) گزارش داده است که با یک هک بزرگ مواجه شده و 30 میلیون دلار در قراردادهای هوشمند از دست داده است.

گریم فایننس در آخر این هفته در مورد یک حمله هشدار داد. این تیم اظهار داشت که این پلتفرم توسط یک مهاجمی مورد سوء استفاده قرار گرفته است که 30 میلیون دلار دارایی دیجیتال از آن خارج کرده است. تیم گریم فایننس اعلام کرد این یک حمله پیشرفته بود که در آن هکر از قرارداد خزانه پروتکل استفاده کرد. این سایت افزود که خزانه ها متوقف شده اند و به کاربران توصیه می شود دارایی خود را برداشت کنند.

 از قراردادهای هوشمند گریم فایننس 30 میلیون دلار خارج شد

در این رابطه بخوانید‌ : اندیکاتور RSI‌ چیست؟ و چگونه محاسبه میشود؟

گریم فایننس خود را بهینه‌ ساز سود ترکیبی می‌ نامد که از استراتژی‌ های پیچیده برای ارائه سود از توکن‌ های ارائه‌ دهنده نقدینگی استفاده می‌ کند. حدود یک ساعت قبل از حمله ، مهاجم والت های زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم گریم فایننس را با استفاده از تورنادوکش (Tornado Cash) تامین مالی کرد. ارز دیجیتال دزدیده شده قبل از تبدیل شدن به یو اس دی کوین (USDC) و دای (DAI) از شبکه فانتوم (Fantom) که گریم بر روی آن مستقر است به شبکه اتریوم متصل شد. این شرکت اظهار داشت این نفوذ در قرارداد والت (vault) یافت شده است، بنابراین تمام والت ها و وجوه سپرده شده در حال حاضر در معرض خطر هستند.

هکر پروتکل را با یک حمله مجدد فریب داد

این هکر پروتکل را با یک حمله ورود مجدد فریب داد. طی این حمله در حالیکه تراکنش اولیه هنوز در حال انجام است، واریز های جعلی در یک والت ایجاد می کند. این شرکت اعلام کرد: ما با سرکل (USDC)، دای و انی سوآپ (AnySwap) در مورد آدرس مهاجم تماس گرفته و به آنها اطلاع داده‌ ایم تا هرگونه انتقال وجه بیشتر را متوقف کنیم. تیم گریم فایننس گفت که Tshare Masonry Vault را دوباره باز کرده‌ اند تا کاربران بتوانند قبل از بسته شدن دائمی آن، دارایی شان را از آن برداشت کنند. به گزارش کوینگکو (CoinGecko)، توکن بومی پروتکل گریم (GRIM) در زمان هک 80 درصد کاهش یافت و از 0.794 دلار به 0.151 دلار رسید. گریم در حال حاضر 89 درصد از رکورد قیمت تاریخی 20 اکتبر خود یعنی 1.84 دلار کاهش یافته است.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین