/ اخبار اکسچنج ها / هک شدن اکسچنج بیت‌مارت؛ ۲۰۰ میلیون دلار به سرقت رفت

زمان مطالعه : 5 دقیقه

هک شدن اکسچنج بیت‌مارت؛ ۲۰۰ میلیون دلار به سرقت رفت

هک شدن اکسچنج بیت‌مارت؛ ۲۰۰ میلیون دلار به سرقت رفت

هکرها موفق شدند بیش از 20 توکن که شامل آلتکوین‌هایی مانند بی ان بی (BNB)، سیف مون (Safemoon)، بی اس سی- یو اس دی (BSC-USD)، بی پی (BPay) می‌شود، را به سرقت ببرند.

اکسچنج رمزارز بیت‌مارت (Bitmart)، در پی اختلال یک کیف پول، که بر روی بلاک چین های اتریوم (ETH) و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) نگهداری می‌شد، نزدیک به 200 میلیون دلار از دست داد.

این هک 200 میلیون دلاری ، اولین بار توسط شرکت پک شیلد (Peckshield)، یک شرکت امنیت بلاک چین (blockchain) و تحلیل داده، فاش شد که در ابتدا انتقال مبلغ 100 میلیون دلاری را از بلاک چین اتریوم شناسایی کرد.

در این رابطه بخوانید‌ : معامله مارجین چیست؟(margin trading)

تحقیقات بیشتر این تیم نشان داد که، همزمان مجموع 96 میلیون دلار از ذخایر توکن بی اس سی (BSC) اکسچنج ارز دیجیتال، هک شده است.

هکرها موفق شدند بیش از 20 توکن که شامل آلتکوین هایی مانند بایننس کوین (BNB)،سیف مون (Safemoon)،بی اس سی- یو اس دی (BSC-USD)، بی پی (BPay) است، را به سرقت ببرند. مقادیر قابل توجهی از میم کوین ها مانند فلوکی ( Floki)، بیبی دوج (BabyDoge) و مون شات ( Moonshot) نیز در این هک به سرقت رفته اند.

به گفته پک شیلد، این حمله هک یک مورد ساده از انتقال، تعویض و ناپدید شدن بود.

انتقال توکن های بیت مارت به سرقت رفته، منبع: پک شیلد

مدیر عامل بیت‌مارت، شلدون شیا (Sheldon Xia)، در یک توییت این هک را به عنوان یک «نقض امنیتی بزرگ» در کیف‌پول‌های اتر و بایننس کوین، تأیید کرد.

وی گفت : «در حال حاضر ما هنوز در حال استدلال روش های احتمالی مورد استفاده هکر ها هستیم. هکرها توانستند دارایی هایی به ارزش تقریبی 150 میلیون دلار را به سرقت ببرند.»

به نظر می رسد این تهدید ها همچنان ادامه دارد. پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال سلسیوس ( Celsius) نیز، ضرر 50 میلیون دلاری خود را در استفاده از پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بجر دائو (BadgerDAO) تایید کرد.

اولین گزارش‌ها در مورد نقض امنیتی بجر دائو در 2 دسامبر منتشر شد. این پروتکل اعلام کرد متوجه چندین برداشت‌ غیرمجاز از سرمایه کاربران، در روز چهارشنبه شده است.

با انجام اقدامات پیشگیرانه مشابه بیت مارت، تیم بجر به بررسی این موضوع ادامه داد و تمام قراردادهای هوشمند روی پروتکل را متوقف کرد تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : چگونه تتر USDT را به کیف پول متامسک اضافه کنیم؟


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید