/ تکنولوژی بلاکچین / سرمایه گذاری بر اپلیکیشن حفاظت از IP مبتنی بر بلاکچین (Blockchain)

زمان مطالعه : 5 دقیقه

سرمایه گذاری بر اپلیکیشن حفاظت از IP مبتنی بر بلاکچین (Blockchain)

سرمایه گذاری بر اپلیکیشن حفاظت از IP مبتنی بر بلاکچین (Blockchain)

یک استارتاپ بلاکچین (blockchain) در حال استفاده از این فناوری برای محافظت از سازندگان محتوا و حفظ حق کپی رایت آثار آنها است.

 

صندوق سرمایه گذاری بلاکچین (Blockchain) به نام (NEM Ventures) اعلام کرد که در شارپ شارک (SharpShark) ،استارتاپی که از پلتفرم بلاکچین (Blockchain) سیمبل (Symbol) استفاده می کند ، سرمایه گذاری کرده است تا راه حل های تایم استمپینگ (timestamping) را برای سازندگان محتوا جهت محافظت از دارایی های معنوی و محتوایشان ارائه دهد. همچنین به آنها امکان می دهد تا خلاقیت خود را توکن گذاری کنند یا انتقال دهند.

در این رابطه بخوانید‌ : موقعیت باز (Open Position) چیست؟ و با چه ریسکی مواجه است؟

 

سازندگان محتوا و محافظت دیجیتال بلاکچین (blockchain)

براساس این گزارش ، شارپ شارک (SharpShark) برای تولیدکنندگان محتوا اعم از نویسندگان ، محققان و روزنامه نگاران گرفته تا عکاسان ، هنرمندان و طراحان طراحی شده است. این پلتفرم یک امضای دیجیتالی برای متن و تصاویر ایجاد خواهد کرد که به بلاکچین (blockchain) سیمبل (Symbol) ارسال خواهد شد. داده ها به صورت غیرقابل تغییر و مطابق با سیاست های رازداری ذخیره می شوند.

 

موارد استفاده اصلی (SharpShark) در بخش رسانه ها ، تحقیقات و پلتفرم های محتوای تولید شده توسط کاربر است. این شرکت اعلام کرد که نویسندگان و روزنامه نگاران می توانند از (SharpShark) برای شناسایی سرقت ادبی و جلوگیری از نقض حق کپی رایت استفاده کنند و یک سبد سهام از دارایی های معنوی خود ایجاد کنند. کیلین او دانل (Kailin O’Donnell) ، بنیان گذار و شریک (NEM Ventures) افزود:

 

“راه حل های موجود برای تایم استمپینگ مناسب نیستند و ثبت حق کپی رایت نیز بسیار پر هزینه است. سرویس تایم استمپینگ دیجیتالی شارپ شارک ، با هدف حمایت از حقوق اخلاقی سازندگان و کشف سرقت ادبی و جلوگیری از نقض حق چاپ ، آثار هنری را ثبت می کند. ”

 

همانطور که قبلاً کوین تلگراف گزارش داده بود ، فناوری بلاکچین (blockchain) می تواند در خصوص یکی از بزرگترین چالش ها برای سازندگان محتوای دیجیتالی ،حفظ حق چاپ در خصوص آثارشان، مفید واقع شود.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

همچنین بخوانید : نحوه خرید و فروش قراردادهای آپشن بیت کوین


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید