/ قانون گذاری ایران / آیا زیرساخت‌های موردنیاز برای راه‌اندازی رمزارز ملی در کشور مهیاست؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه

آیا زیرساخت‌های موردنیاز برای راه‌اندازی رمزارز ملی در کشور مهیاست؟

آیا زیرساخت‌های موردنیاز برای راه‌اندازی رمزارز ملی در کشور مهیاست؟

پس از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی این موضوع مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است تا جاییکه به نحوه کارآرایی و ویژگی‌های این ارزدیجیتال پرداختند.

بحث راه‌اندازی رمزارز ملی یکی از مباحثی است که طی روز‌های اخیر از سوی رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده تا جاییکه چند روز پیش خبر از راه‌‍‌اندازی آزمایشی رمزارز ملی یا پول ملی در کشور خبر داده است.

پس از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی این موضوع مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است تا جاییکه به نحوه کارآرایی و ویژگی‌های این ارزدیجیتال پرداختند.

در این رابطه بخوانید‌ : به روز رسانی تپ‌ روت بیت کوین چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

با وجود تشابه نامی رمز پول ملی، اما تفاوت اساسی با رمزارز‌های دیجیتال رایج دارد. مهمترین تفاوت این است که رمزارز‌های رایج نظیر بیت کوین ارز‌های رمز نگاری شده دیجیتال هستند و در یک شبکه بلاکچین غیرمتمرکز ذخیره می‌شوند در صورتی که رمز پول ملی از یک روش متمرکز صادر و ذخیره می‌شود.

به زبان ساده‌تر هیچ مرجع واحدی برای بیت کوین کنترل ندارد؛ اما رمز پول ملی توسط مرجع صادر کننده مثل بانک کنترل می‌شود. تفاوت دیگر این است که شناسایی هویت فرستنده و گیرنده در تراکنش‌هایی که انجام می‌شود، غیرممکن است؛ اما در ارتباط با رمزارز ملی بانک مرکزی طرفین معامله را شناسایی می‌کند و قادر است در صورت نیاز رمزارز را در کیف پول دیجیتال افراد فریز کند یا از بین ببرد.

پشتوانه رمزارز ملی ریال است به ازای هر واحد از این ارزدیجیتال معادل یک ریال در حساب بانک مرکزی بلوکه می‌شود و با صدور این رمز ارز و بلاکچین خصوصی امکان استخراج ندارد.

مدیرعامل انجمن بلاکچین گفته که استفاده از رمزارز پول ملی هیچ تاثیر در اقتصادی خاصی خارج از سیاست‌های پولی دولت و کشور نخواهد داشت و همان اثرات ریال را به لحاظ اقتصادی دارد و این سیستم دیسنترالایز است که راه خودش را طی خواهد کرد.

استفاده از رمز پول ملی باعث افزایش شفافیت می‌شود و می‌تواند قابلیت تحلیل داده بهتری را به اکوسیستم استارتاپی و بانک مرکزی ارائه دهد. مدیرعامل انجمن فناوران بلاکچین رمزارز ملی در پیمان‌های دو جانبه و چند جانبه مشکلی جابجایی پول را کاهش خواهد داد. همچنین از نظر مسائل مالیاتی هم این بیشتر تحت کنترل خواهد بود. آیا زیرساخت‌های لازم برای انتشار ارز دیجیتالی توسط کشور وجود دارد؟

منبع : خبر فارسی


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین