/ اخبار آلت کوین ها / حجم معاملات روزانه کاردانو افزایش می یابد اما قیمت آن کاهش می یابد

زمان مطالعه : 5 دقیقه

حجم معاملات روزانه کاردانو افزایش می یابد اما قیمت آن کاهش می یابد

حجم معاملات روزانه کاردانو افزایش می یابد اما قیمت آن کاهش می یابد

بلاکچین (blockchain) چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) با نزدیک شدن به بیت کوین (BTC)، دوباره به یکی از فعال ترین شبکه ها از نظر حجم تراکنش ها تبدیل شده است، اما هیچ کدام از اینها به افزایش قیمت کاردانو کمکی نکرده است.

به گفته مساری (Messari)، بلاکچین کاردانو انفجاری را در فعالیت های درون زنجیره ای تجربه کرده است و اکنون ازنظر حجم تراکنش های 24 ساعته فعلی در حال رسیدن به بیت کوین می باشد و طبق داده های مساری در این فرآیند از اتریوم (ETH) پیشی گرفته است.

بر اساس داده های شرکت تحلیل زنجیره ای مساری، کاردانو در حال حاضر 17.04 میلیارد دلار حجم تراکنش 24 ساعته دارد. حجم معاملات بیت کوین (BTC) 18.85 میلیارد دلار و اتریوم (ETH) 5.25 میلیارد دلار می باشد و کاردانو در رتبه دوم قرار دارد و از نظر این معیار در حال نزدیک شدن به جایگاه برتر می باشد.

در این رابطه بخوانید‌ : همستر کامبت (Hamster Kombat) چیست؟ راهنمای پرطرفدارترین بازی کریپتویی تلگرام

به طور کلی، کاردانو این ماه فعالیت های فوق العاده ای داشته است. در 14 فوریه، حجم معاملات 24 ساعته به 35 میلیارد دلار و در 19 فوریه به 31 میلیارد دلار رسید. با این حال، هنوز با بالاترین سقف تاریخی 138 میلیارد دلاری در 3 سپتامبر سال گذشته فاصله دارد.

حجم روزانه کاردانو از 24 ژانویه تا 22 فوریه. منبع: Messari

در هفته های اخیر تا حد زیادی به دلیل راه اندازی اکسچنج غیرمتمرکز (DEX) ساندی سواپ (SundaeSwap) حجم معاملات کاردانو افزایش یافته است. هجوم عظیم تراکنش ها پس از این راه اندازی باعث ازدحام در این بلاکچین شد.

بر اساس گزارش کاردانو بلاکچین اینسایتز گوگل (Cardano Blockchain Insights) ، صرف‌ نظر از اثر اکسچنج ساندی سواپ در شبکه، تعداد کل تراکنش‌ ها در کاردانو از 5.5 میلیون در 30 مارس سال گذشته با افزایش 480 درصدی به حدود 32 میلیون در 20 فوریه افزایش یافته است.

شرایط برای ارتقای رتبه کاردانو فراهم بود زیرا اخیرا هم بیت کوین و هم اتریوم شاهد کاهش فعالیت شبکه بوده اند. حجم معاملات 24 ساعته بیت کوین نسبت به سقف 3 ماهه 116 میلیارد دلاری در 25 نوامبر، 84 درصد کاهش یافته است. حجم معاملاتی اتریوم از 4 دسامبر که به سقف 3 ماهه در 21.29 میلیارد دلار رسید، رو به کاهش بوده است و در 19 فوریه 82 درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در 3 ماه گذشته یعنی 3.99 میلیارد دلار رسیده است.

حجم روزانه اتریوم از 25 نوامبر تا 22 فوریه. منبع: Messari

علیرغم کاهش حجم تراکنش‌ ها، اتریوم در چندین معیار استفاده کلیدی از شبکه، همچنان بر کاردانو تسلط دارد. به عنوان مثال، اتریوم دارای 76 میلیون آدرس در مقابل 3.4 میلیون آدرس کاردانو است.

کاردانو توسط دفتر سرمایه گذاری جهانی مدیریت ثروت مورگان استنلی (Morgan Stanley) به عنوان یکی از چهار بلاکچین قاتل اتریوم که می تواند برتری در قرارداد های هوشمند را به دلیل هزینه های کمتر و سرعت بیشتر، از اتریوم غصب کند، فهرست شده است. سایر گزینه ها در این گزارش شامل سولانا (SOL)، پولکادات (DOT) و تزوس (XTZ) بودند.

براساس داده های کوینگکو، معیارهای مثبت درون زنجیره ای به قیمت‌ های کاردانو که طی 24 ساعت گذشته 13 درصد کاهش داشته است، کمکی نکرده است. کاردانو در حال حاضر با قیمت 0.833 دلار معامله می شود که از بالاترین قیمت تاریخی خود در 3.09 دلار که در تاریخ 2 سپتامبر 2021 ثبت شد 73 درصد کاهش یافته است.

همچنین بخوانید : ماینینگ بیت کوین (Bitcoin Mining) چیست؟ و با چه هدفی انجام میشود؟

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین