/ تحلیل روزانه ارزهای دیجیتال / صعود بیت کوین به بالای 70 هزار دلار می تواند موجب رشد ETH، SOL، DOGE و SHIB شود (30 مهر 1403)

زمان مطالعه : 7 دقیقه

صعود بیت کوین به بالای 70 هزار دلار می تواند موجب رشد ETH، SOL، DOGE و SHIB شود (30 مهر 1403)

شرکت QCP Capital به مشترکان کانال تلگرامی خود گفت که رشد بازارهای سهام ایالات متحده و روند تضعیف ین ژاپن احتمالاً ریسک پذیری را در آستانه انتخابات ایالات متحده افزایش می دهد. این شرکت افزود: این امر موجب صعود "دارایی های پرریسک می شود و از روایت Uptober حمایت می کند."

صعود بیت کوین به بالای 70 هزار دلار می تواند موجب رشد ETH، SOL، DOGE و SHIB شود (30 مهر 1403)

قیمت بیت کوین BTC در این هفته تقریباً 9 درصد افزایش یافته که نشان دهنده فشار خرید بالا است. حرکت صعودی با مقاومت نزدیک به 69000 دلار مواجه است اما خریداران عجله ندارند از موقعیت خود خارج شوند. این نشان می‌دهد که خریداران پیش‌بینی می‌کنند رالی ادامه یابد.

شرکت QCP Capital به مشترکان کانال تلگرامی خود گفت که رشد بازارهای سهام ایالات متحده و روند تضعیف ین ژاپن احتمالاً ریسک پذیری را در آستانه انتخابات ایالات متحده افزایش می دهد. این شرکت افزود: این امر موجب صعود “دارایی های پرریسک می شود و از روایت Uptober حمایت می کند.”

منبع: Coin360

منبع: Coin360

تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای فهرست کردن آپشن ها برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین توسط بورس نیویورک و بورس اوراق بهادار شیکاگو یکی دیگر از اخبار مثبت برای بیت کوین است. تحلیلگران بر این باورند که معرفی آپشن ها باعث افزایش نقدینگی در بازارهای بیت کوین می شود.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال تتر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

قدرت بیت کوین باعث جذب خرید در آلتکوین های اصلی شده است که نشانه هایی از شکست صعودی را نشان می دهند. در ادامه 5 ارز دیجیتال برتر را که در نمودارها قوی به نظر می رسند بررسی می کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین با نزدیک شدن به سطح روانی 70000 دلاری با مقاومت روبرو می شود، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها زمین زیادی را رها نکرده اند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (65010 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای 70000 دلار برسانند، مقصد بعدی می تواند 72000 دلار باشد. انتظار می رود خرس ها به شدت از این منطقه بین 70000 تا 73777 دلار دفاع کنند.

اگر خرس‌ها بخواهند به بازار بازگردند، قیمت به سرعت به زیر 66500 دلار و سپس EMA 20 روزه می رسد. اگر موفق شوند، جفت BTC/USDT ممکن است به میانگین متحرک ساده 50 (61749 دلار) سقوط کند.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

RSI در نمودار 4 ساعته واگرایی منفی را نشان می دهد که نشان دهنده تضعیف حرکت صعودی است. شکست و بسته شدن قیمت زیر 20-EMA نشانه رزرو سود توسط معامله گران کوتاه مدت است. پس از آن ممکن است قیمت به 50-SMA کاهش یابد.

برعکس، اگر قیمت همچنان صعود کند و به بالای 69000 دلار برسد، نشان می‌دهد که احساسات مثبت باقی مانده و گاوها در حال خرید با افت هستند. در نتیجه بیت کوین ممکن است به 70000 دلار و متعاقباً به 72000 دلار برسد.

تحلیل قیمت اتر

اتر ETH در 20 اکتبر از الگوی مثلث متقارن خارج شد که نشان می دهد گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

جفت ETH/USDT می تواند تا 2850 دلار افزایش یابد که ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت ثابت عمل کند. اگر قیمت از 2,850 دلار کاهش یابد، اما از سطح شکست صعودی مثلث احیا شود، نشان دهنده تغییر در احساسات از فروش در رالی به خرید در افت خواهد بود. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای 2850 دلار برسانند. اگر موفق شوند، اتر ممکن است به 3400 دلار افزایش یابد.

اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2553 دلار) برسد، این دیدگاه خوش بینانه در کوتاه مدت نفی خواهد شدو ممکن است اتر را برای چند روز دیگر درون مثلث نگه دارد.

نمودار 4 ساعته ETH/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته ETH/USDT. منبع: TradingView

اسکوییز قیمت در نزدیکی خط مقاومت با یک شکست صعودی حل شد و نشان داد که گاوها بازار را تحت کنترل دارند. خریداران سعی خواهند کرد اتریوم را به 2850 دلار برسانند، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها چالش بزرگی را ایجاد کنند.

میانگین متحرک ها پشتوانه مهمی هستند که باید در جهت نزولی آن را تحت نظر داشته باشید. شکست و نزدیک شدن به زیر میانگین متحرک ها نشان می دهد که حرکت صعودی در حال تضعیف است و قیمت ممکن است به 2550 دلار و سپس به 2450 دلار کاهش یابد.

همچنین بخوانید : اوراکل تلور چیست؟ و چگونه کار میکند؟

تحلیل قیمت سولانا

سولانا به مقاومت بالای 164 دلار نزدیک می شود که سطح مهمی است.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

اگر فروشندگان این سطح را از دست بدهند جفت SOL/USDT یک الگوی مثلث صعودی را با بسته شدن بالای 164 دلار تکمیل می کند. این امر مسیر رالی احتمالی را به 189 دلار و پس از آن به 210 دلار باز می کند.

اگر قیمت از 164 دلار کاهش یابد اما در میانگین متحرک متحرک نمایی 20 روزه (150 دلار) حمایت شود، این نشان می‌دهد که گاوها همچنان به خرید خود ادامه می‌دهند. سپس خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا سولانا را به بالای 164 دلار برسانند. پیش بینی صعودی در صورت شکست و کلوز زیر خط روند صعودی نامعتبر می‌شود.

نمودار 4 ساعته SOL/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته SOL/USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک در نمودار 4 ساعته شیب رو به بالا دارند و RSI نزدیک به منطقه اشباع خرید است که نشان می دهد گاوها بازار را تحت کنترل دارند. با این حال، انتظار می رود که قیمت با مقاومت قابل توجهی در 164 دلار روبرو شود. در مسیر کاهش، اگر خریداران اجازه ندهند قیمت به زیر 50-SMA برود، احتمال شکست بالای 164 دلار افزایش می‌یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک برسد، نشان می دهد که گاوها تسلیم شده اند. در نتیجه سولانا ممکن است به 148 دلار و سپس به 144 دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین DOGE از الگوی مثلث متقارن در 18 اکتبر خارج شد که نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید است.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

حرکت صعودی با فروش نزدیک به مقاومت سربار 0.15 دلاری مواجه است که می تواند منجر به آزمایش مجدد سطح شکست مثلث شود. اگر قیمت از سطح شکست احیا شود نشان می دهد که گاوها سطح را به حمایت تغییر داده اند. این امر مسیر رالی را به 0.18 دلار هموار میکند.

در مقابل، شکست و کلوز زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.12 دلار) می تواند قیمت را تا خط حمایت مثلث پایین بکشد.

نمودار 4 ساعته DOGE/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته DOGE/USDT. منبع: TradingView

دوج کوین سطح بالاتر از 20-EMA در نمودار 4 ساعته را حفظ کرده است، که نشان می دهد گاوها عجله ای برای ثبت سود ندارند، زیرا انتظار یک صعود دیگر را دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای 0.15 دلار برسانند، این جفت می تواند تا 0.18 دلار افزایش یابد.

اگر خرس ها بخواهند به بازار بازگردند، باید قیمت را به زیر 20-EMA برسانند. این می تواند حرکت نزولی را به سمت سطح شکست نزدیک به 0.13 دلار آغاز کند. شکست و کلوز زیر این سطح، موجب کاهش بیشتر قیمت می شود.

تحلیل قیمت شیبا اینو

شیبا اینو SHIB یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده که با شکست و بسته شدن بالای 0.000020 دلار کامل می شود.

نمودار روزانه SHIB/USDT. منبع: TradingView

نمودار روزانه SHIB/USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک صعودی و RSI نزدیک به 60 احتمال جهش قیمت را افزایش می دهند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت SHIB/USDT احتمالاً شتاب بیشتری خواهد گرفت و به سمت هدف 0.000028 دلار افزایش خواهد یافت.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000018 دلار) برسد، نشان می دهد که گاوها در کوتاه مدت تسلیم شده اند. این جفت می تواند به SMA 50 روزه (0.000016 دلار) سقوط کند و برای مدتی در محدوده 0.000012 تا 0.000020 دلار باقی بماند.

نمودار 4 ساعته SHIB/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته SHIB/USDT. منبع: TradingView

شیبا به تدریج در الگوی کانال صعودی افزایش یافته است. خط روند صعودی حمایت بسیار مهمی است که باید مراقب آن باشید، زیرا شکست و کلوز در زیر آن نشانه برتری برای خرس‌ها خواهد بود.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، خرید در کف پیشنهاد می شود. گاوها سعی خواهند کرد شیبا را به خط مقاومت سوق دهند، جایی که خرس‌ها احتمالاً وارد می‌شوند. شکست و بسته شدن قیمت بالای کانال نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار را به دست گرفته‌اند و قیمت ممکن است تا 0.000022 دلار افزایش یابد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین