/ معرفی ارزهای دیجیتال / تاریخچه پلتفرم ارز دیجیتال استپن (GMT)

زمان مطالعه : 3 دقیقه

تاریخچه پلتفرم ارز دیجیتال استپن (GMT)

پلتفرم استفن چه امکاناتی دارد؟

سازندگان و سرمایه گذاران این پلتفرم دارای دانش بالا و پیش زمینه قوی در رابطه با صنعت ارزهای دیجیتال و بازی‌های کسب درآمد هستند. نسخه بتا پلتفرم استپن در سال 2021 راه اندازی شد.

تاریخچه پلتفرم ارز دیجیتال استپن (GMT)

پلتفرم استپن (STEPN) توسط یک شرکت فین تک به نام فایندساتوشی لب (FindSatoshi Lab) در استرالیا ساخته شد. این کمپانی در سال 2021 و بعد از اتمام چهارمین احتراق در مسیر بازی در بلاکچین سولانا، در فضای کریپتو معروف شد.

سازندگان و سرمایه گذاران این پلتفرم دارای دانش بالا و پیش زمینه قوی در رابطه با صنعت ارزهای دیجیتال و بازی‌های کسب درآمد هستند. نسخه بتا پلتفرم استپن در سال 2021 راه اندازی شد.

این پروژه به سرعت در حال بروزرسانی و ارتقا امکانات خود است. شما با مراجعه به وبسایت اپلیکیشن استپن، قادرید تیم این پروژه به همراه لینک شبکه‌های مجازی آن‌ها را ببینید.

در این رابطه بخوانید‌ : قرارداد هوشمند در بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟

این پلتفرم دارای یک سیستم توکن دوگانه است که عبارتند از:

ارز GMT و یا توکن سبز متاورس که برای پرداخت هزینه گس و به عنوان توکن بومی استپن مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاورس دارای طیف وسیعی از بازی‌های کسب درآمد است که استپن یکی از آن‌هاست.

ارز و یا توکن سبز ساتوشی که برای خریداری آیتم‌های درون بازی قابل استفاده است.

پلتفرم استپن و امکانات آن

استپن پیرامون بهبود لایف استایل کاربران طراحی شده‌است. برای استفاده از استپن، کاربران ابتدا باید یک جفت اسنیکرز برای خود خریداری کنند که به صورت NFT در مارکت استپن موجود است. سپس کاربران قادرند با استفاده از آن‌ها، ارز GMT یا سایر ارزهای دیجیتال بازی را در ازای دویدن و راه رفتن دریافت کنند.

ارز GMT و یا سایر ارزهای دریافت شده، قابل استفاده در بازی و یا دریافت به صورت پول رایج و کسب سود هستند.

استپن دارای دو جنبه بازی و اجتماعی است. در قسمت بازی، استپن قصد دارد که میلیون‌ها کاربر را برای داشتن یک زندگی سالم‌تر تشویق کند و همچنین باعث کاهش ساخت خودروهایی با سوخت بالا شود.

بخش اجتماعی این پلتفرم در تلاش برای پرورش محتوای تولیدی توسط کاربران است.

مدل‌های بازی:

در حال حاضر، مدل Solo برای کاربران در دسترس است و مدل‌های ماراتون و پیش زمینه در حال ساخت هستند.

اسنیکرها:

این توکن‌های غیر مثلی در بازی به کاربران امکان کسب توکن‌های GST را می‌دهند. اسنیکرها دارای ویژگی‌های متفاوتی شامل کارایی، شانس، راحتی و انعطاف پذیری، هستند. همچنین کاربران قادرند با سوزاندن توکن GST، امکانات این اسنیکرها را ارتقا دهند.

همچنین بخوانید : بلاکچین Xai چیست؟معرفی بلاکچین گیمینگ زای و توکن XAI

سوکت‌های نگینی:

بعد از رسیدن به مرحله خاصی از اسنیکرها، کاربران قادرند به سوکت‌های نگینی برای بهبود ویژگی اسنیکرزهای خود، دسترسی پیدا کنند.

مینت کردن کفش:

کاربران در صورت داشتن دو توکن غیر مثلی اسنیکر، قادرند باکس کفش مینت کنند. هزینه مینت کردن و نوع کفش دریافتی، به نوع اسنیکر اولیه بستگی دارد. انواع اسنیکرها عبارتند از: رایج و عادی، غیرمعمول، نایاب، حماسی و افسانه‌ای

نشان:

کاربران برای تکمیل تسک‌های درون بازی، قادرند نشانه‌های مختلفی را دریافت کنند. این نشانه‌ها دارای امتیازاتی هستند که فضای بازی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برای مثال، امتیازات حاکمیتی، مینت کردن کفش، هزینه پایین برای مینت کردن و انرژی بیشتر برای بازی از جمله امکانات این نشانه‌ها هستند. آیتم‌ها و بخش‌های قسمت اجتماعی استپن، همچنان در حال بروزرسانی و آماده سازی برای استفاده عموم است.

نقشه راه استپن

اولین طراحی اپلیکیشن پلتفرم ارز GMT یا همان استپن، در ماه آگوست سال 2021 رونمایی شد. لازم به ذکر است که تست نسخه بتا آن در نووامبر سال 2021 به اتمام رسید.

این اپلیکیشن در حال حاضر در مرحله تست عمومی نسخه بتا قرار دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال 2022، امکانات بیشتری از جمله ارتقا کیف پول ارز دیجیتال چند زنجیره‌ای و سیستم اجاره و دستاورد را رونمایی کند. به علاوه بخش اجتماعی آن نیز تا پایان سال 2022 رونمایی خواهد شد.

نحوه کار اپلیکیشن ارز GMT یا استپن

پلتفرم استپن بر پایه وب 3 ساخته شده‌است که بخش‌های مختلف آن باعث تمایزش از سایر اپلیکیشن‌های فیتنس (Fitness) می‌شوند.

مدل‌های بازی

بازی استپن دارای 3 مدل ماراتون، سولو و پیش زمینه است. مدل ماراتون و پیش زمینه در حال ساخت هستند. کاربران در حال حاضر قادرند از بخش سولو استفاده کنند.

برای دریافت ارز GST کاربران باید اسنیکرزهایی را خریداری کنند و سپس قادرند بازی را شروع کنند. کاربران برای دریافت این ارز دیجیتال به انرژی نیاز دارند که در ازای هر 5 دقیقه فعالیت بازیکنان یک واحد انرژی دریافت می‌کنند.

اپلیکیشن استپن برای تشخیص زمان حرکت بازیکنان از سیستم GPS استفاده می‌کند. این سیستم قادر به تشخیص زمان و نوع حرکت بازیکنان در طول مسیر است. اگر بازیکن در حال حرکت بر روی اسکوتر و یا توقف در کنار سگ خود باشد، حرکتش از نوع Moonwalking محسوب شده و دریافت پاداش، شامل حال او نخواهد شد.

لازم است که بازیکنان پیش از شروع بازی دارای انرژی باشند تا ارز GST دریافت کنند. شمارش واحدهای انرژی نیز تنها بعد از خریداری اسنیکرزها اتفاق می‌افتد.

ارز GMT و یا سایر ارزهای دیجیتال برای هر دقیقه حرکت کاربر، به اوتعلق می‌گیرند. طیف دریافت ارز GMT بازیکنان به نوع و ویژگی‌های کفش کاربر بستگی دارد.

حین بازی، هر کاربر دارای 4 باکس الماس است که در صورت پیدا کردن آن‌ها، قادر است امکانات کفش‌های خود ارتقا دهد.

در ماراتون، کاربران برای شرکت در رویدادها باید حداقل از 24 ساعت قبل ثبت نام کرده باشند و در یک زمان، تنها قادرند در یک رویداد شرکت کنند. حین رویدادها، کاربران رتبه بندی شده و به درصدی از آن‌ها نشان‌های NFT طلا، نقره و برنز داده خواهد شد.

در مدل پیش زمینه، بازیکنان تا زمانی که دارای کفش‌های NFT باشند، قادرند ارز دیجیتال دریافت کنند. قدم‌ها توسط اطلاعات دستگاه شمرده شده و در هر روز ماکسیمم قدم‌ها برابر 3000 است.

آینده استپن

بر اساس گزارش سایت WalletInvestor، قیمت ارز دیجیتال GMT تا پایان سال 2022، به 21 دلار خواهد رسید. همچنین تا پایان سال 2027، شاهد قیمت 135 دلار خواهیم بود.

در چند ماه اخیر، قیمت این ارز دیجیتال، شاهد رشد 2500 درصدی بوده و تبدیل به یکی از بهترین توکن‌های وب 3 کریپتو شده‌است.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

در نیپوتو مارکت امکان خرید و فروش مانا برای شما فراهم شده است.


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین