/ فین تک های ارزهای دیجیتال / کشف آسیب پذیری لایتنینگ نتورک ، بلافاصله آن را بروزرسانی کنید

زمان مطالعه : 5 دقیقه

کشف آسیب پذیری لایتنینگ نتورک ، بلافاصله آن را بروزرسانی کنید

کشف آسیب پذیری لایتنینگ نتورک ، بلافاصله آن را بروزرسانی کنید

آسیب پذیری امنیتی لایتنینگ نتورک در تاریخ 9 اکتبر عمومی شد.

 

پس از کشف آسیب پذیری که نسخه های (LND 0.10) و قبل از آن را تحت تاثیر قرار می دهد ، از اپراتورهای گره لایتنینگ نتورک که از نسخه های (LND) قبل از نسخه 0.11 بروزرسانی شده در 1 اکتبر استفاده می کنند ، خواسته شده فورا بروزرسانی کنند.

در این رابطه بخوانید‌ : اتریوم چیست و چگونه کار میکند؟

 

این آسیب پذیری در اطلاعیه 9 اکتبر توسط رئیس بخش مهندسی رمزنگاری آزمایشگاه های لایتنینگ ، کانر فرامنکت (Conner Fromknecht) ، به اطلاع عموم رسید. وی گفت:

 

“اگرچه دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این آسیب پذیری ها در شرایط طبیعی مورد سو استفاده قرار گرفته اند ، اما از جامعه لایتنینگ نتورک می خواهیم که هرچه زودتر به نسخه 0.11.0 یا بالاتر بروزرسانی کنند.”

تاکنون جزئیات کمی در این باره فاش شده است ، اما فرامنکت اطمینان داده است که آسیب پذیری ها در تاریخ 20 اکتبر با جزئیات اعلام می شوند.

 

این اولین بار نیست که یک آسیب پذیری در لایتنینگ نتورک کشف می شود. سال گذشته نیز مدیر ارشد فنی آزمایشگاه های لایتنینگ ، اولالووا اوسونتوکون (Olaoluwa Osuntokun) ، مواردی را در مورد آسیب پذیری و قرار گرفتن در معرض خطر مشترک (CVE) تأیید کرد.

 

در اوایل سال جاری ، محققان درباره آسیب پذیری های حریم خصوصی در لایتنینگ نتورک که می تواند اطلاعات مالی تراکنش های نانشناس بیت کوین (Bitcoin) را افشا کند ، هشدار دادند.

 

در حال حاضر ، آزمایشگاه های لایتنینگ (Lightning) ، بلاک استریم (Blockstream) و (ACINQ) سه تیم اصلی هستند که در زمینه توسعه لایتنینگ نتورک فعالیت می کنند.

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال ترون چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین