/ اخبار بیت کوین / کاهش موجودی بیت کوین (Bitcoin) در اکسچنج ها همزمان با برداشت بیت کوین از بیتمکس (BitMEX)

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

کاهش موجودی بیت کوین (Bitcoin) در اکسچنج ها همزمان با برداشت بیت کوین از بیتمکس (BitMEX)

کاهش موجودی بیت کوین (Bitcoin) در اکسچنج ها همزمان با برداشت بیت کوین از بیتمکس (BitMEX)

موجودی بیت کوین (Bitcoin) در اکسچنج ها به طور مداوم در حال سقوط است و تحلیلگران به روند کاهش بالقوه فروشندگان اشاره می کنند. از زمان سقوط در ماه مارس ، موجودی اکسچنج ها به سرعت از 2،950،000 بیت کوین (BTC) به 2،700،000 بیت کوین (BTC) کاهش یافت.

 

کاهش 250،000 بیت کوین (BTC) در میزان موجودی تنها در عرض هفت ماه ، نشانگر کاهش 2.85 میلیارد دلاری است. این روند سقوط می تواند دو علت داشته باشد: کاهش فروشندگان و اعتماد کمتر به اکسچنج ها.

در این رابطه بخوانید‌ : اندیکاتور MACD چیست؟ و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

موجودی بیت کوین در اکسچنج ها. منبع:  Glassnode

 

آیا تعداد فروشندگان بیت کوین (Bitcoin) در بحبوحه فاز انباشت کاهش می یابد؟

تحلیلگران عموماً کاهش مداوم موجودی بیت کوین (Bitcoin) در اکسچنج ها را به کاهش کلی فروشندگان در بازار نسبت می دهند.

 

هنگامی که فروشندگان خرد از فروش بیت کوین (BTC) با قیمت های فعلی خودداری می کنند ، فروشندگان نهادی بیت کوین (BTC) بیشتری خریداری می کنند. کاهش همزمان فشار فروش و افزایش تقاضای خریداران یک روند خوش بینانه برای بیت کوین (Bitcoin) است.

 

یک معامله گر ناشناس معروف به “Oddgems” گفت که داده ها نشان می دهد بیت کوین (Bitcoin) به احتمال زیاد از اکسچنج ها به کیف پول های غیر کاستدی منتقل می شود. این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال انتقال دارایی خود برای نگهداری طی مدت طولانی تری هستند. وی گفت:

 

“بیت کوین (Bitcoin) بیشتر و بیشتری از اکسچنج ها خارج می شود و احتمالاً به کیف پول های غیر کاستدی منتقل می شود. این امر نشان دهنده ادامه کاهش نقدینگی و فشار فروش است. ”

همچنین بخوانید : برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI)

 

مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe) تحلیلگر و معامله گر برجسته نیز این موضوع را تایید کرد.

 

وی تأکید کرد که با ورود ذخایر نقدی سرمایه گذاران نهادی به بیت کوین (Bitcoin) ، برداشت بیت کوین (BTC) از اکسچنج ها در حال افزایش است. وی خاطرنشان کرد:

 

“صادقانه بگویم ، بیت کوین (BTC) بیشتر و بیشتری از اکسچنج ها به سوی ذخیره سازی در کیف پول سرد سرازیر می شود. اقدام شرکت های بزرگی که ذخایر نقدی خود را به بیت کوین (BTC) اختصاص می دهند عاملی صعودی است. ”

 

تلاقی برداشت بیت کوین (Bitcoin) از سوی معامله گران خرد و تقاضای مداوم از سوی سرمایه گذاران نهادی باعث تقویت احساسات عمومی نسبت به بیت کوین (BTC) می شود.

 

دن تاپیرو (Dan Tapiero) ، بنیانگذار (10T Holdings) نیز گفت که احتمال “کمبود بیت کوین” به دلیل افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی وجود دارد.

 

سایر شاخص ها فعالیت بیشتر هودلر ها (HODLer) را نشان می دهند

طبق داده های گلسنود (Glassnode) ، بخش عمده ای از موجودی بیت کوین (Bitcoin) در “آدرس های انباشت” ذخیره می شود. این آدرس ها نمایانگر کاربرانی است که هرگز بیت کوین (BTC) را از کیف پول خود منتقل نکرده اند و احتمالاً در طولانی مدت آن را ذخیره می کنند.

 

وقتی فعالیت هودلینگ “HODLing” زیاد باشد ، که به نگه داشتن بیت کوین (BTC) برای مدت طولانی اشاره دارد ، به طور معمول شروع یک فاز انباشت را نشان می دهد. گلسنود در این باره گفت:

 

“انباشت بیت کوین (Bitcoin) ماه ها است که در یک روند صعودی ثابت قرار دارد. 2.6 میلیون دلار بیت کوین (BTC) (حدود 14 درصد از عرضه) در حال حاضر در آدرس های انباشت نگهداری می شود. آدرس های انباشت به عنوان آدرس هایی تعریف می شوند که حداقل دارای 2 تراکنش ورودی باشند و هرگز بیت کوین (BTC) خود را خرج نکرده باشند. ”

 

شاخص های مثبت فاندامنتال درون زنجیره ای ساختار تکنیکال مطلوب بیت کوین (Bitcoin) را تکمیل می کنند. با وجود وقایع مختلفی که می توانست فشار فروش را بر بیت کوین (BTC) اعمال کند ، از جمله شکایت از بیتمکس (BitMEX) و تعلیق برداشت از اوککس (OKEx) ، قیمت بیت کوین (BTC) همچنان بالای 11،400 دلار است.

 

اخبار بیتمکس و اوککس همچنین باعث شد موجودی اکسچنج ها به شدت کاهش یابد و احتمالاً موجب ترس معامله گران شود. اگرچه بیتمکس به سرعت پردازش برداشت را اغاز کرد و کیف پول های اوککس هیچ خروجی را نشان نمی دادند ، عدم اطمینان قانونی برای سقوط موجودی اکسچنج ها کافی بود.

موجودی بیت کوین در بیتمکس. منبع:  CoinMetrics

 

در اوایل ماه اکتبر ، تحلیلگران تکنیکال محدوده 11100 تا 11300 دلار را به عنوان یک محدوده مقاومت کوتاه مدت مهم ارزیابی کردند. بیت کوین (BTC) بالاتر از این محدوده نسبتاً پایدار است ، که از نظر فنی یک نشانه مثبت برای تقویت مومنتوم محسوب می شود.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید